Jag har en Polar Loop som jag fick i julklapp förra året. Använde den flitigt de första tre månaderna, sedan mer sporadiskt samt på min utlandsresa (för att kunna logga längre gångsträckor utan att använda telefonens gps, skrev då ner stegantalet istället). Därefter har den legat i en låda.
Man får en varning av den varje gång man suttit still för länge, och eftersom de tillfällena inträffar på föreläsningar där jag inte har någon möjlighet att göra något åt stillasittandet blev jag sur

Dessutom har jag fått varningar när jag varit ute på långtur med cykeln, då den anser att jag suttit still för länge när jag i själva verket är sjöblöt av ansträngning. Likaså tycker den att om jag står upp med stilla armar en stund så sitter jag säkert ner = drar ner min rörelsestatistik rejält och vips så måste den berätta för mig att jag behöver röra på mig mer för att må bra.
Men utöver de problemen jag nämnt ovan är den faktiskt bra. Skulle dock hellre ha en variant som antingen bara visar steg eller är lite mer avancerad och kan förstå att cykling också är motion

En med pulsmätning vore heller inte helt fel (finns att köpa till den här, men det kändes onödigt när jag redan har gps-klocka med pulsband).
Fördelarna med den är att man har en mätare som man ska sträva efter att fylla dagligen = jag blir mer motiverad att gå lite extra för att nå målet och få fyrverkerier i displayen. Stegräknaren funkar som det är tänkt, och det är väldigt enkelt att förstå sig på den. Sömnmätningen är för övrigt toppen!
Borde nog ladda den och börja använda igen, det är trots allt bra att ha ett hum om hur mycket vardagsmotion det blir. Måste bara jobba med att jag är så dålig förlorare att jag inte ens kan se armbandet blinka om rörelse under en föreläsning utan att bli arg över att den försöker styra mitt liv på ett orimligt sätt