Akut hjälp korsförlamning

Sv: Akut hjälp korsförlamning

Ditt inlägg #106 (till LovisaEleonora)

"Nu for du och dom andra läsa igen...#19 pg3!!"

Ditt inlägg #110 (till Outofservice)
"Du for läsa igen som jag sa till Lovis.
Hästen var upp och spräng med kompiser, sen ner - sen upp - sen ner!
Låter det som en häst med korsryggforlamning.
Är hästen på benen och äter och springa omkring då skicka man inte den till non klinik!! man avvackter, och det var vad DV och kliniken kom överens om!"

I dina tidigare inlägg hänvisade du alltså till inlägg #19. Det du citerar och hänvisar till i inlägget jag svarar på nu är från inlägg #1.

Hänvisar du till inlägg #19 så förstår jag det som att du menar inlägg #19 och inte inlägg #1.

Det Ts beskriver att hästen var uppe och sprang i #1 var innan sjukdom konstaterats. (Om du inte håller med om det måste du läsa noggrannare.)

Med din hänvisning till inlägg #19 lät det som att du menade att Ts skrev att hästen var uppe och sprang efter att sjukdom konstaterats.

Det var det jag reagerade på och svarade att du behöver läsa bättre.

Kanske blev dina hänvisningar till inläggen bara fel och skapade förvirring. Då behöver du inte läsa noggrannare. Då behöver behöver du skriva noggrannare.
 
Sv: Akut hjälp korsförlamning

*kl*

Fick höra av en vän som bor i samma krokar som TS om ett i princip identiskt fall för några år sen. Unghäst i dike med akut korsförlamning. DV kommer ut och säger avvakta. Hästägaren blir dock heltokig och hästen tas till klinik. De bedömmer fallet som mycket allvarligt men efter ca 60 liter dropp, smärtlindring och muskelavslappnande kvicknande hästen till. Den klarade sig och är en lovande dressyrhäst idag.

Frågade även veterinär om hur mycket vätska som brukar ges, och hon svarade ca 50-60 liter. Vad TS häst fått är mao väldigt väldigt lite.

Är en så hilmla tragisk historia det här. Sensmoralen är väl att distriktare ska hålla sig att vaccienera.
 
Sv: Akut hjälp korsförlamning

Detsamma.

Jag menar att du missförstått scenariot. Jag försökte förklara. Jag lyckades inte och inser nu att det inte går att föra diskussionen vidare med dig då du står fast vid att det är jag och andra som missförstått.

Nu tänker jag följa diskussionen om sakfrågan istället för diskussionen om scenariot, för den är tämligen fruktlös.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 182
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 660
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 278
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp