Bukefalos 28 år!

Akut sämre demens - vad göra?

Fast om du bor i Stockholm lär det finnas privata hemtjänst alternativ? Du är inte bunden till att använda kommunen. Ring några företag och se vad de kan göra för er, till skillnad mot kommunen vill de gärna ha kunder.
Kommunen är ofta alldeles för hårt besparad för att kunna ge bra vård. Tråkigt men sant.
 
Wow, @Stereo och @Petruska jag är jätteimpad av era pappor! Om jag skulle hamna i rulle vid något tillfälle vet jag vilka som ska vara mina förebilder så jag inte blir försoffad för att "jag inte kan". Jag hanterar inte gärna yxa trots att jag inte är funktionshindrad, att ha den extra distansen till det man ska hugga som en rullstol innebär känns skitläskigt! :o

@Stereo, dina föräldrars hemtjänstpersonal borde få sig en rejäl lektion i att rullstol inte behöver vara lika med paket... Jisses vad upprörd jag blir!
 
Wow, @Stereo och @Petruska jag är jätteimpad av era pappor! Om jag skulle hamna i rulle vid något tillfälle vet jag vilka som ska vara mina förebilder så jag inte blir försoffad för att "jag inte kan". Jag hanterar inte gärna yxa trots att jag inte är funktionshindrad, att ha den extra distansen till det man ska hugga som en rullstol innebär känns skitläskigt! :o
När/om du väl sitter i rullstol behöver du ju inte vara rädd att hugga av dig benen med yxan! :D
 
Buke. Kära, underbara Buke! :heart

Jag har GODA NYHETER! Mamma, pappa och jag var inbjudna till ett möte med biståndshandläggaren där även hennes fantastiske husläkare skulle vara med, men pga supertrött Stereo och supertrött Stereopappa (och förvirrad Stereomamma så klart) ringde pappa återbud ungefär 10 min innan mötet. Dålig dag....

However! Dagen efter ringde husläkaren upp mig och berättade att eftersom återbudet blev så sent så var han redan på plats, och hade själv möte med biståndshandläggaren. Inte bara lyckades han - utan att vara annat än ytterst professionell - förmedla till mig att han inte heller var så värst vidare imponerad av biståndshandläggaren, men att han ändå fått igenom att mamma ska få serviceboende i sex månader medan hennes medicin ställs in.

BUKEEEEEE :bump::bump::bump::bump::bump::banana::banana::banana::banana::turd::bump::banana::bow::banana::banana::banana::banana::bump::bump::banana::banana::banana::bump::banana::banana:
 
Jag blev så till mig att jag klickade fel. :o (Och jag vet inte varifrån bajskorven kom.)

I alla fall. Efter dessa sex månader har hon en garanterad plats för minnesutredning på sjukhuset, och då får hon förhoppningsvis en diagnos.

Och sen kan hon förhoppningsvis få nytt serviceboende, men om inte så kommer pappa att ha hunnit med att fixa väldigt mycket i huset som kommer att underlätta. Pappa och jag har redan börjat smida planer, så jag ser ljust på den delen.

Vet inte när hon flyttar ännu, men vi är alla tre rätt glada! :D
 
Vilken fantastisk julklapp :love: Vad glad jag blir :heart

Ja! Jag fick precis en mindre trevlig julklapp i går, då det visade sig att en p-bot gått hela vägen till kronofogden. :o :eek: :nailbiting:

Korta versionen: Felparkerad pga mamma - fel bilmärke på boten, väntade på påminnelse - stambyte - evakueringslägenhet - postutdelning inställd - missade notis om posten på anslagstavla i porten pga byggskrot - totalt 2 400 för en jäkla p-bot, och efter mina sjukskrivningar och alla nödutgifter i samband med mamma. :arghh:

Det var ingen bajskorv, det var en julpralin till husläkaren. Grym insats av doktorn! :up:
Åh! Vilken bra idé, jag borde absolut skicka IRL-julpraliner till den fantastiska läkaren. Han var varit ett otroligt stöd den här hösten, och är hands down den bästa (hus)läkaren jag har haft. Tyvärr slutar han vid nyår. :down: :nailbiting: :cry:
 
Buke. Kära, underbara Buke! :heart

Jag har GODA NYHETER! Mamma, pappa och jag var inbjudna till ett möte med biståndshandläggaren där även hennes fantastiske husläkare skulle vara med, men pga supertrött Stereo och supertrött Stereopappa (och förvirrad Stereomamma så klart) ringde pappa återbud ungefär 10 min innan mötet. Dålig dag....

However! Dagen efter ringde husläkaren upp mig och berättade att eftersom återbudet blev så sent så var han redan på plats, och hade själv möte med biståndshandläggaren. Inte bara lyckades han - utan att vara annat än ytterst professionell - förmedla till mig att han inte heller var så värst vidare imponerad av biståndshandläggaren, men att han ändå fått igenom att mamma ska få serviceboende i sex månader medan hennes medicin ställs in.

BUKEEEEEE :bump::bump::bump::bump::bump::banana::banana::banana::banana::turd::bump::banana::bow::banana::banana::banana::banana::bump::bump::banana::banana::banana::bump::banana::banana:

Vilka fantastiska nyheter, jag gläds med er!
 
Ja! Jag fick precis en mindre trevlig julklapp i går, då det visade sig att en p-bot gått hela vägen till kronofogden. :o :eek: :nailbiting:

Korta versionen: Felparkerad pga mamma - fel bilmärke på boten, väntade på påminnelse - stambyte - evakueringslägenhet - postutdelning inställd - missade notis om posten på anslagstavla i porten pga byggskrot - totalt 2 400 för en jäkla p-bot, och efter mina sjukskrivningar och alla nödutgifter i samband med mamma. :arghh:

Den där kan du bestrida om du vill/orkar. Bara skriva att du inte har en Volvo, eller vilket märke de nu kryssat i. Felaktigt ifyllda böter ska de inte driva.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 716
Senast: sjoberga
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 181
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 086
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 352
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp