Akut sommarsjuka

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drabbades just av en nästan desperat längtan efter sommaren. Det riktigt sliter i mig. Sommaren är för mig en tid att liksom läka ihop vad som nu än kan behöva läkas ihop, men med en skadad hund förra året förtogs den där läketiden. Känner mig liksom svältfödd på både bad(i synnerhet!!!), fågelsång, sol och barfotagräs. Ja, och på något annat som jag inte riktigt vet hur jag ska beskriva då jag inte riktigt vet vad det är.

Början av februari, minus femton och massa snö är tydligen inte kompatibelt med mig just nu, fastän jag i grunden tycker om vintern.

Jag önskar att det kunde kännas lite mer meningsfullt här och nu, vilket i och för sig borde ligga inom vad jag själv kan kontrollera. Önskar att jag kunde träffa någon av mina närmaste vänner. Önskar att jag vore en vettig människa :p.
 

Här är en till som inte riktigt klarar av vintern med humöret på topp. Varje dag jag måste gräva fram bilen under en dm snö innan jag kan köra till jobbet är en kamp. Vill bara dra täcket över huvudet och komma fram igen när snödropparna blommar.
 
Här är en till som inte riktigt klarar av vintern med humöret på topp. Varje dag jag måste gräva fram bilen under en dm snö innan jag kan köra till jobbet är en kamp. Vill bara dra täcket över huvudet och komma fram igen när snödropparna blommar.

Här känner jag vilken tur det är att jag inte har bil! Jaa, det känns som att man lika så gott kunde gå i ide ett tag. Förmodligen är det minst 2,5 månader vinter kvar åtminstone där jag bor, så det är bara att stå ut. Det märks i alla fall att det blivit fler timmars dagsljus sedan i början av januari och det är skönt.
 
Här är en till som mår bäst på sommaren, även om jag har klarat den här vintern ovanligt bra. Kanske hann jag tanka tillräckligt med sol och värme förra året.

Förra veckan var jag på "min" strand på vintern för första gången i vuxen ålder. Jag kände mig lite som Mumintrollet i Trollvinter, faktiskt (läs den om du inte har läst den, eller läs om den om du inte har läst den sedan du var barn). Isen frasade i viken och badstenarna var täckta med snö. Vackert och hotfullt på samma gång. Brrr.

Nu ska jag dra igång en vårteckentråd på allmänt...
 
Här är en till som mår bäst på sommaren, även om jag har klarat den här vintern ovanligt bra. Kanske hann jag tanka tillräckligt med sol och värme förra året.

Förra veckan var jag på "min" strand på vintern för första gången i vuxen ålder. Jag kände mig lite som Mumintrollet i Trollvinter, faktiskt (läs den om du inte har läst den, eller läs om den om du inte har läst den sedan du var barn). Isen frasade i viken och badstenarna var täckta med snö. Vackert och hotfullt på samma gång. Brrr.

Nu ska jag dra igång en vårteckentråd på allmänt...


Jag är ofta på ” min” strand alla tider på året. Det är vackert hela året. Blir lika badsugen varje gång.
 
Jag är ofta på ” min” strand alla tider på året. Det är vackert hela året. Blir lika badsugen varje gång.

Lyllo! Ha ha, om jag hade tillgång till min strand året runt kanske jag skulle bli vinterbadare. Men glappet mellan augusti och januari är för stort.
 
Lyllo! Ha ha, om jag hade tillgång till min strand året runt kanske jag skulle bli vinterbadare. Men glappet mellan augusti och januari är för stort.

Ja det är lyx😀
badar/doppar mig sent in på hösten och brukar börja tidigt på våren.

Brukar säga att tänk om badgästerna hade vetat hur fint det är här resten av året...
 
Här är en till som mår bäst på sommaren, även om jag har klarat den här vintern ovanligt bra. Kanske hann jag tanka tillräckligt med sol och värme förra året.

Förra veckan var jag på "min" strand på vintern för första gången i vuxen ålder. Jag kände mig lite som Mumintrollet i Trollvinter, faktiskt (läs den om du inte har läst den, eller läs om den om du inte har läst den sedan du var barn). Isen frasade i viken och badstenarna var täckta med snö. Vackert och hotfullt på samma gång. Brrr.

Nu ska jag dra igång en vårteckentråd på allmänt...

Tack för boktipset :).

Jag har inte svarat något i vårteckentråden för det är så oerhört vintrigt att jag nästan får ljuga i så fall :laugh:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 412
Senast: manda
·
Hästmänniskan Kan någon svara på den frågan? Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt...
2
Svar
22
· Visningar
3 283
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp