Bukefalos 28 år!

Akvariesand/grus. Vad är detta?

MiiaLi

Trådstartare
Jag håller på med en uppgift i skolan som går ut på att utrusta ett utställningsakvarium. Jag har tänkt mig att ha, som på bilden, en bottentäckande växt. Vad behöver jag ha för bottengrus? Är det någon som vet vad det är för grus som visas på bilden?

javamose_akvarie_1.jpg


Tacksam för svar!
 
Sv: Akvariesand/grus. Vad är detta?

Finns massa olika märken av sk. "Plant substrates". Oliver Knotts Nature soil, ESC, tropicas plant substrate osv. Det ser ut som något sånt.
 
Sv: Akvariesand/grus. Vad är detta?

Jag hittade precis Oliver Knotts och såg att det var ca 500kr/10liters påse. "Mitt akvarium" kommer vara 375l, går det att sätta vanlig engelsk sjösten i botten och sedan Oliver Knotts ovanpå? (Det ska vara rätt mycket bottengrus eftersom jag ska ha olika höjder i akvariet)
Hur många kilo bottengrus brukar man ha i ett 375liters akvariunm ungefär?
 
Sv: Akvariesand/grus. Vad är detta?

Jag tror att det borde gå. Problemet kan vara att det vill blanda sig så att du inte får dem i den ordning du vill ha i slutänden. Dock är Olivers sand lättare än sjöstenen och kanske därför håller sig överst.

Du vet att Oliver kommer till Stockholm snart va?
 
Sv: Akvariesand/grus. Vad är detta?

Snyggt!!!

Säg gärna hur du gör och hur det går, skulle gärna ha det så iaf en del av mitt planerade större kar. :)
 
Sv: Akvariesand/grus. Vad är detta?

Åh vilket fint undervattensträd! Hur åstadkommer man ett sådant?

Hur lite fisk klarar ett akvarium sig med? Jag gillar växterna men tycker fiskarna är lite trista...
 

Liknande trådar

Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
698
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
891
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 467
Senast: Ramona
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
861
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp