Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag älskar den lilla zebran där till vänster. Så söt! :D
Men ja, det kan bli ett otyg när de väl börjar föröka sig. Efterfrågan motsvarar inte produktionen sas.
:D Verkligen, de blir så väldigt många yngel på samma gång också. Ett tag hade vi 5 yngelkullar samtidigt, då blev det lite trångt.
 
  • Haha
Reactions: Sel
Så exalterad! Jag får hem fem yellow sakuras och fem blue dream räkor imorgon! :love: :love: :love:
De kommer dessvärre få gå med mina körsbär till att börja med, men så mycket ska de inte hinna urvattnas tänker jag. :D
 
Så exalterad! Jag får hem fem yellow sakuras och fem blue dream räkor imorgon! :love: :love: :love:
De kommer dessvärre få gå med mina körsbär till att börja med, men så mycket ska de inte hinna urvattnas tänker jag. :D
Jag har slutat med räkor. Har bara lite körsbär här och var
 
Min Gunnar
20190929_200117.jpg
 
Haha, det är ett sådant antiklimax att släppa ut räkor, särskilt när det inte handlar om typ tjugo plus stycken. Här var det bara fem av varje, och de blå fick gå i 65l karet.
... oooch.. de är borta! :D Men jag lyckades få en bild eller två.
Yellow sakura
71654912_2470024909883456_5972101765380702208_n.jpg

Blue dream.
71204033_2470025383216742_2969173228880134144_n.jpg
 
Har precis skänkt bort alla mina ancistrusar, (ca 30 st i alla storlekar) de förökade sig som kaniner och skitade ner alldeles för mycket så jag tröttnade, en liiiten en lyckades gömma sig men det gör inget.
Har annars ca 20 platy i varierande storlekar och en ensam guppyhona i mitt 112l.
Funderar på vad jag nu kan ha som bottenlevande istället?
Tips?
Har 2 innerfilter för att matcha mängden fisk jag haft
 
Har precis skänkt bort alla mina ancistrusar, (ca 30 st i alla storlekar) de förökade sig som kaniner och skitade ner alldeles för mycket så jag tröttnade, en liiiten en lyckades gömma sig men det gör inget.
Har annars ca 20 platy i varierande storlekar och en ensam guppyhona i mitt 112l.
Funderar på vad jag nu kan ha som bottenlevande istället?
Tips?
Har 2 innerfilter för att matcha mängden fisk jag haft
Ett gäng pansarmalar? Sydamerikanskt tema.
 
Har precis skänkt bort alla mina ancistrusar, (ca 30 st i alla storlekar) de förökade sig som kaniner och skitade ner alldeles för mycket så jag tröttnade, en liiiten en lyckades gömma sig men det gör inget.
Har annars ca 20 platy i varierande storlekar och en ensam guppyhona i mitt 112l.
Funderar på vad jag nu kan ha som bottenlevande istället?
Tips?
Har 2 innerfilter för att matcha mängden fisk jag haft

Testa någon svårare, småväxt variant av pleco kanske? L-mal? Då får du fira om det blir några ungar istället! :)
Annars är ju corysar helt underbara, och ottos.
 
Har precis skänkt bort alla mina ancistrusar, (ca 30 st i alla storlekar) de förökade sig som kaniner och skitade ner alldeles för mycket så jag tröttnade, en liiiten en lyckades gömma sig men det gör inget.
Har annars ca 20 platy i varierande storlekar och en ensam guppyhona i mitt 112l.
Funderar på vad jag nu kan ha som bottenlevande istället?
Tips?
Har 2 innerfilter för att matcha mängden fisk jag haft
Sewelia är fina, skulle vilja ha sådana :love:
Annars finns det ju fina corys
Har 5 arter
 
Haha, det är ett sådant antiklimax att släppa ut räkor, särskilt när det inte handlar om typ tjugo plus stycken. Här var det bara fem av varje, och de blå fick gå i 65l karet.
... oooch.. de är borta! :D Men jag lyckades få en bild eller två.
Yellow sakura
71654912_2470024909883456_5972101765380702208_n.jpg

Blue dream.
71204033_2470025383216742_2969173228880134144_n.jpg
Har haft BD, när jag hade räkor
Gillade CR
cr räka.jpg
 
Ja, jag känner att någon cory är jag sugen på, vill dock inte ha några som blir större än 5 cm, panda verkar vara en av dem. Så får se om min affär har dem hemma :) Några tips på hur de vill ha det i karet?

Sen funderar jag så småningom att byta bort mina Platys också till något annat....antingen ett stim av någon mindre fisk och ett par guramis....eller något annat vet inte riktigt
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ja, jag känner att någon cory är jag sugen på, vill dock inte ha några som blir större än 5 cm, panda verkar vara en av dem. Så får se om min affär har dem hemma :) Några tips på hur de vill ha det i karet?

Sen funderar jag så småningom att byta bort mina Platys också till något annat....antingen ett stim av någon mindre fisk och ett par guramis....eller något annat vet inte riktigt
Coyrs gillar ju sand att rota i
Till en 112a är det dvärgarna bland guramis du får söka efter i sådana fall. De andra kräver större kar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
40 482
Senast: Exile
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 502
Senast: Ajda
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 560
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp