Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
upptäckte ett litet svart romkorn som satt på min magnetskrapa idag, zoomar man in så ser man något litet i den, men vems är den? Ancistrusarna lägger gula i grottor/trånga utrymmen, platy och guppy föder levande, så måste ju vara mina pandacorys men samtidigt så verkar de inte lägga svarta? Men ja jag har försökt flytta den så inte några fiskar ska komma åt och äta upp lilla romkornet.
Spännande :D
 

Bifogade filer

  • 87480143_202637034427244_6155935513929842688_n.jpg
    87480143_202637034427244_6155935513929842688_n.jpg
    146 KB · Visningar: 19
  • Gilla
Reactions: Sel
upptäckte ett litet svart romkorn som satt på min magnetskrapa idag, zoomar man in så ser man något litet i den, men vems är den? Ancistrusarna lägger gula i grottor/trånga utrymmen, platy och guppy föder levande, så måste ju vara mina pandacorys men samtidigt så verkar de inte lägga svarta? Men ja jag har försökt flytta den så inte några fiskar ska komma åt och äta upp lilla romkornet.
Spännande :D
Ser inte ut som Corys ägg
Mina albinos lägger sådana
20200305_133154.jpg
 
Mina albinos corys är pålitliga som en klocka
Litet varmt vb i tisdags. De lekte i morse.
Så när jag kom hem från jobbet, så är det ägg överallt
20200305_133210.jpg
 
upptäckte ett litet svart romkorn som satt på min magnetskrapa idag, zoomar man in så ser man något litet i den, men vems är den? Ancistrusarna lägger gula i grottor/trånga utrymmen, platy och guppy föder levande, så måste ju vara mina pandacorys men samtidigt så verkar de inte lägga svarta? Men ja jag har försökt flytta den så inte några fiskar ska komma åt och äta upp lilla romkornet.
Spännande :D

Mitt romkorn försvann efter två dagar, synd!
 
Serverade snabbkokt zuccini till fiskar och snäckor idag. Citronancistrusen har varit framme och tuggat lite, paletterna har varit framme och två neritinor. Övriga i gänget är lite misstänksamma. Det var inte favvos-snacksen denna lördag.

Andmaten på ytan har fått en mindre alginsvasion som bildat små klumpar. Röjde lite där och plockade bort en del. Annars växer det så fint precis som vanligt, alla fiskar verkar nöjda. Jag har beställt några nya snäckor som inte hunnit komma än, men ser fram emot att utöka beståndet.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Mina pandacorys visar lekbeteende och jag hoppas de lägger rom snart. Men är orolig över att mina platys ska äta upp dem, brukar pansarmalar lägga sin rom väldigt öppet eller gömmer de bland växter?
 
Inväntar nya fina choklad elefanter, rosa military helmet, och blå posthorn under veckan. :love: Välkomna fina snäckor!

Cappucinosarna och sandsnäckorna blir försenade, men kommer förhoppningsvis i april.

Det är växtexplosion i akvariet igen, kanske för att solen vaknat till liv? Ett tag hade jag problem med gröna alger på glaset och runt alla stenar, men det har stabiliserat sig och all energi verkar gå till växterna.
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Nu har gänget kommit! Elefanterna låg och samlade ihop sig ett tag med är igång nu och snokar omkring Militärhjälmarna drog iväg på upptäcksfärd så fort de kom ned i akvariet, tuffingar. Posthornen försvann mystiskt nästan direkt, men de är väl inne bland växterna någonstans. Ska se om jag får någon bra snäckbild senare.
 
Nu har gänget kommit! Elefanterna låg och samlade ihop sig ett tag med är igång nu och snokar omkring Militärhjälmarna drog iväg på upptäcksfärd så fort de kom ned i akvariet, tuffingar. Posthornen försvann mystiskt nästan direkt, men de är väl inne bland växterna någonstans. Ska se om jag får någon bra snäckbild senare.
Ja! Bilder!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 145
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 962
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 595
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 106
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp