Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Akvariepumpen lade av i helgen. *sigh* Jag tänkte att det var dåligt flöde bara, har gjort rent och fixat, bytt filter och plockat isär pumpen för nån vecka sen, men nu dog den helt. Beställde en ny i söndags som kom idag, installerade den, och schvips! Just ja... det är sådär det ska funka. :o

Elefanterna är inne bland växterna, jag har varit och pillat en del i akvariet idag så alla gömmer sig utom hardcore ciklid-paret som kommer fram direkt och ska kolla in allt som händer. De simmar runt kring pumpen nu.

Jag ska fixa lite fina snäck- och fiskbilder under veckan. Synd att citron-ancistrusen är en sån fegis, han är riktigt snygg! Jag brukar få titta, men börjar jag pilla med mobil och ska fota så drar han in i urskogen bakom stenen.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
B56AFD74-2DD2-4F78-AD7C-FC6ED63EC4A9.jpeg



Precis när jag sagt att det inte går fick jag en bild. 🤩
 
Min motivation fick sig en liten törn dör i februari. Akvariet jag skulle hämta sket sig och sen har jag inte letat vidare. Men växterna i det jag har har äntligen fått fart igen och algerna är på tillbakagång :) fått fram några helt halvsvarta guppyyngel som håller på att bli könsmogna, verkar finnas både hane och honor. Och lite andra som ska leta nya hem. Sugen på att se om de nyare ynglen kan ha endlerspappa eller om honorna fortsätter välja bort dem, då kanske jag får tänka om.
Ancistrusens skägg (och hela han) växer, honan är nu betydligt mindre men mår bra. Ännu ingen lek...
 
Min motivation fick sig en liten törn dör i februari. Akvariet jag skulle hämta sket sig och sen har jag inte letat vidare. Men växterna i det jag har har äntligen fått fart igen och algerna är på tillbakagång :) fått fram några helt halvsvarta guppyyngel som håller på att bli könsmogna, verkar finnas både hane och honor. Och lite andra som ska leta nya hem. Sugen på att se om de nyare ynglen kan ha endlerspappa eller om honorna fortsätter välja bort dem, då kanske jag får tänka om.
Ancistrusens skägg (och hela han) växer, honan är nu betydligt mindre men mår bra. Ännu ingen lek...
När Anscistrus väl börjar leka kan man odla dom i en hink om så behövs. De kan vara lite trögstartade men sen då jäklar :rofl:
Sambon födde upp så många att han sålde till lokala zoo-affären. Pengarna täckte nästan halva hyran av lokalen.
 
Jag skämde precis bort tetrorna med ett par uppklippta mjölmaskar, och jävlarigatan vad det var populärt! :laugh: Grisigt men väl värt det!
 
Akvarieinnevånarna har ätit gurka - väldigt populär och uräten! Både cikliderna och ancistrustarna var framme, samt såklart snäckorna. Zucchinin som de fick igår verkar inte riktigt lika god, men de har varit där och bitit lite i alla fall.

Beställt två spixi-snäckor också, och ser fram emot att bifoga dem till övriga gruppen.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Akvarieinnevånarna har ätit gurka - väldigt populär och uräten! Både cikliderna och ancistrustarna var framme, samt såklart snäckorna. Zucchinin som de fick igår verkar inte riktigt lika god, men de har varit där och bitit lite i alla fall.

Beställt två spixi-snäckor också, och ser fram emot att bifoga dem till övriga gruppen.

Har du provat ärtor? Mina är helt tokiga i ärtor! :) Och nässlor är himla fint att ge dem såhärårs.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
52 53 54
Svar
1 070
· Visningar
39 662
Senast: Exile
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 379
Senast: Ajda
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 515
Senast: Breaktown
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 335
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp