Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har glömt bort den här tråden lite, men det har hänt en hel del här. Vi har gjort oss av med alla zebraciklider och har bara röda och elfenbensciklider kvar, de mår så mycket bättre nu med mer plats i akvariumet. Märks på vår kära segelfenspleco också. Visa bifogad fil 46071
Vi köpte några fler röda och har nu ett lekpar :) Får se om vi får yngel snart.
Har blivit några kampfiskar också, två hanar (en röd och en blå) och några blå honor
20200226_181315.jpg
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Vi har uppskattat den till ca 30-35 cm så den är rätt stor.
Ok. Skulle vilja ha en gibbi, men har för små kar för dem:cry:
Har en L029a också, hen är ca 18 cm nu. Ser bara röven någon gång i månaden
Min L001, är framme nästan hela tiden
Fick henom (tror att det är en hane) runt lucia -19, då var hen bara 8 cm och smal. Nu är den ju 16 och grov
 
Ok. Skulle vilja ha en gibbi, men har för små kar för dem:cry:
Har en L029a också, hen är ca 18 cm nu. Ser bara röven någon gång i månaden
Min L001, är framme nästan hela tiden
Fick henom (tror att det är en hane) runt lucia -19, då var hen bara 8 cm och smal. Nu är den ju 16 och grov
Oki, de är verkligen fina. Vi har en mindre också som nästan aldrig är framme, den är kanske runt 13cm ungefär. Men vår stora fåe absolut inte växa mer, då blir den för stor för akvariumet.
 
Hur mkt tid lägger ni ner dagligen? Veckovis på era akvarium?

Per dag är inte mycket. De är ju etablerade och kräver bara att jag tänder lyset och räkna fiskarna och släpper ned en nypa mat ungefär.
Kanske en timme totalt mellan två kar/ vanlig vecka. Jag är i färd med att avveckla det tredje (lilla räkkaret) och har flyttat över alla vuxna individer därifrån, men vågar inte stänga ned förrän jag är säker på att jag har alla shrimplings. 😅

Sedan kan jag ju titta på dem i flera timmar men jag antar att det inte räknas.
 
Varje dag - tända, släcka och mata
Veckovis - städa pumpar, byta vatten, plantera om mm
Har 8 kar, så jag delar upp dem på olika dagar
Mitt 200 kar tar ca 3 timmar om jag gör allt
Har 200, 140, 54, 54, 36, 36, 30, 30
 
Köpte 10 amanoräkor till och 5 sunset platy wagtail, skulle ha 3 honor och 2 hanar men där var så mkt stök med barn överallt så biträdet råkade ta 3 hanar och 2 honor, upptäckte inte detta förrän dagen efter och har fler platys i akvariet, men lite trist då jag helt inte vill ha för mkt uppvisning bland hanarna. Visserligen ser de riktigt häftiga ut där de spänner upp sig men onödigt.

Sen blir det uppgradering av ytterligare ett led-rör till min nya ramp, ett rött för att främja fotosyntesen, sen blir det ett blått också om någon månad. Blir lite mycket pengar på en gång annars :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Köpte 10 amanoräkor till och 5 sunset platy wagtail, skulle ha 3 honor och 2 hanar men där var så mkt stök med barn överallt så biträdet råkade ta 3 hanar och 2 honor, upptäckte inte detta förrän dagen efter och har fler platys i akvariet, men lite trist då jag helt inte vill ha för mkt uppvisning bland hanarna. Visserligen ser de riktigt häftiga ut där de spänner upp sig men onödigt.

Sen blir det uppgradering av ytterligare ett led-rör till min nya ramp, ett rött för att främja fotosyntesen, sen blir det ett blått också om någon månad. Blir lite mycket pengar på en gång annars :D
Sunset platys har jag med. Och indian platys :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 189
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 980
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 596
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp