Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två guppymord på en vecka. Jag har inte heller sett mina två fina fjärilar på ett tag och är orolig för att även dessa gått ett grymt Eldstjärt-öde till mötes. De överlevande bäbisguppysarna har hälsan i alla fall, två svarta och en röd.

Har svårt att få en överblick på grund av alla växter, som allihop växer så det knakar. Även om jag rensade bort en hel del för någon månad sedan så är det tjock och lummigt igen nu.

Guramisarna mår bra iaf, de hänger ihop vid pumpen. Även snäckorna mår bra, lite väl bra. Det har kommit snäckbäbisar och jag har på inrådan från Akvariemannen köpt några Helenor som ska hålla snäckbeståndet i tukt och förmaning.
 
Köpte ett par av Guld gurami igår, +20 neoner, 5 ballong molly och 5 amano-räkor, så nu är mitt 200 kar komplett:banana:
Kanske ska beställa hem några ovum från Tyskland också...:sneaky:
 
Två guppymord på en vecka. Jag har inte heller sett mina två fina fjärilar på ett tag och är orolig för att även dessa gått ett grymt Eldstjärt-öde till mötes. De överlevande bäbisguppysarna har hälsan i alla fall, två svarta och en röd.

Har svårt att få en överblick på grund av alla växter, som allihop växer så det knakar. Även om jag rensade bort en hel del för någon månad sedan så är det tjock och lummigt igen nu.

Guramisarna mår bra iaf, de hänger ihop vid pumpen. Även snäckorna mår bra, lite väl bra. Det har kommit snäckbäbisar och jag har på inrådan från Akvariemannen köpt några Helenor som ska hålla snäckbeståndet i tukt och förmaning.

Nej, vad tråkigt! Jag säger ju det - eldstjärtar är små demoner. Jag fick omplacera min första till ett malawikar och där trivdes den fint, det säger en del om temperamentet.
Här har det dock gått åt andra hållet. The Kribi-Queen of the Damned har tagit död på min.

Djungelväxter är ju awsome! Ha lite is i magen med fjärilarna, de kanske bara hänger i djungeln. :heart Håller tummarna för småcikliderna här!
 
Nej, vad tråkigt! Jag säger ju det - eldstjärtar är små demoner. Jag fick omplacera min första till ett malawikar och där trivdes den fint, det säger en del om temperamentet.
Här har det dock gått åt andra hållet. The Kribi-Queen of the Damned har tagit död på min.

Djungelväxter är ju awsome! Ha lite is i magen med fjärilarna, de kanske bara hänger i djungeln. :heart Håller tummarna för småcikliderna här!


Småciklider hade varit en höjdare! :love:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Gillar mina "guldisar", de har redan lärt sig "tigga". Men de har väl lärt det av sina "grannar" i karet. Mina mollys, guppy och paradisfiskar tigger så fort man kommer in i rummet.
Även en kampfisk hane och alla 3 honorna, sina kar
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det är den här tuffa lilla roten som ska få flytta in i det nya lilla karet sedan! För tillfället huserar den med cikliderna, men det ska bli hemskt kul att täcka den med mossa. :)

40784983_2227085044177445_3965281311391744000_n.jpg
 
När jag kom hem idag från jobbet idag, såg jag på håll något "konstigt" på rutorna i mitt 200 kar.
Tittade närmare och även rådfrågade några akvarievänner - jo, det är rom från corys där med. Ju mer jag tittade runt i karet, ju mer klasar hittade jag. Minst 12 st nu på rutorna och växterna. Så de har haft "roligt" antagligen på natten/morgonen...;)O_o
Det går ett gäng corys i det karet. Metall och fläckiga
Har albinos i ett kar. Black i ett annat kar
 
Jag var ju tvungen att ta en bild redan nu inan dimman lagt sig. Visade sig att jag gillade roten bättre när den såg ut som en rot än ett träd. :D
Nu fattas bara räkor och kanske en endler eller två!
41158214_2228203134065636_1821830092221841408_n.jpg
 
När jag kom hem idag från jobbet idag, såg jag på håll något "konstigt" på rutorna i mitt 200 kar.
Tittade närmare och även rådfrågade några akvarievänner - jo, det är rom från corys där med. Ju mer jag tittade runt i karet, ju mer klasar hittade jag. Minst 12 st nu på rutorna och växterna. Så de har haft "roligt" antagligen på natten/morgonen...;)O_o
Det går ett gäng corys i det karet. Metall och fläckiga
Har albinos i ett kar. Black i ett annat kar

Haha, hopplöst när de väl satt igång! :) Bara att lämna dem att ta hand om sig själva när de börjar bli så många kanske.
 
Haha, hopplöst när de väl satt igång! :) Bara att lämna dem att ta hand om sig själva när de börjar bli så många kanske.
ja, de i 200 karet får klara sig själva eller bli mat då
Såg nu att jag har rom igen i ena 54an, min albinos i farten igen... De får sitta kvar de med.
Såg nu när jag gjorde ett vb hos dem, en liten corys bebis:love: Den måste ha överlevt i det karet, några av rommen kan jag ha missat där
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
44 178
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
249
· Visningar
16 632
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 658
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 325
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp