Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Zuccini brukar kunna vara uppskattat, och skalade gröna ärtorAlltså mina nya räkor är riktiga matvrak! Sedan de kom har de käkat i stort sett alla alger som satt på doppvärmaren. En av de gula verkar dessutom ha något projekt på en av de tunnare delarna av roten där den metodiskt tuggat i sig flera cm alger (det är helt barskrapat där den dragit fram). Nu kan det faktiskt vara så att jag behöver tänka på mat för räkornas del igen. (De senaste månaderna? har de visat noll intresse för den mat jag släppte ned, så jag har fått fiska upp den igen.) Vad matar ni era med? Den maten jag har (som inte är alger då) är typ "fabriksmat". Någon som vet vad de uppskattar för annat?
Inget man behöver göra med det man släpper ned? Typ skala/koka? Är livrädd för att råka släppa ned något de inte tål (typ bekämpningsmedel).Zuccini brukar kunna vara uppskattat, och skalade gröna ärtor![]()
Vet att många kokar ärtorna, jag gör ibland så att jag häller vatten över (efter att tex kokag tevatten till mig), men hittills har jag annars inte gjort något och inte haft problem pga det.Inget man behöver göra med det man släpper ned? Typ skala/koka? Är livrädd för att råka släppa ned något de inte tål (typ bekämpningsmedel).
Det har hänt lite på 2 veckor ändå
Det går inte att köpa fisk online, växter däremot går bra.Jag har noterat sen ganska många år tillbaka att det knappt verkar finnas några akvariebutiker kvar mer än kanske i storstäderna. Jag bor i medelstor stad men här finns ingen såvitt jag vet, och i min hemstad fanns när jag växte upp två st, men båda är borta sen ganska länge. Stämmer min bild eller är jag bara dålig på att leta?
Anledningen till att jag funderar över detta är att jag är sugen på att starta upp ett akvarium igen, men vet inte hur jag ska få tag på växter och fisk på ett smidigt sätt. Har även detta flyttat över till onlinehandel? Eller behöver jag ta mig till tex Stockholm för att köpa grejer?