Åldersgräns på ponny?

dotzie

Trådstartare
Nu har jag undrat det rätt länge, var går åldersgränsen när man vill tävla på a,b,c respektive d-ponny??
 
Sv: Åldersgräns på ponny?

det enda jag vet är om b c och d ponnyer. b-ponny får man inte vara äldre än tretton år på hoppning och 14 år på dressyr. c och d ponnyer är det samma gräns det är arton år i alla grenar!! har du lust att mejla lite förresten?? jag är ny här!:D hoppas du svarar.
 
Sv: Åldersgräns på ponny?

jag tror inte man får tävla a-ponnyer annat än clearrounder. men jag är inte säker :crazy:
i för sig så finns det ju speciella shettistävlingar och så
 
Sv: Åldersgräns på ponny?

A- och B-ponny får du tävla i hoppning t.o.m. det år du fyller 13, i dressyr, fälttävlan och terrängritt t.o.m. det år dy fyller 14.
För C-och D-ponny är åldersgränsen 18 för alla grenar.
I ungponnyavdelning /-klass gäller inte åldersgränserna, ekipaget måste dock vara proportionerligt.

Ryttare måste dessutom fylla minst 10 under året för at få starta hoppning Msv B och högre, terrängritt medelsvår och fälttävlan Msv A
 
Sv: Åldersgräns på ponny?

ojdå... de visste inte jag :o :crazy:
men nu har jag lärt mig nått
 
Sv: Åldersgräns på ponny?

I western , bruksridning och i körning är det livet ut.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har nyligen höftledsröntgat Slyngeln. Jag fick titta rätt noga på röntgenbilderna tillsammans med veterinären på kliniken och hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 296
Senast: ildiko
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 890
Senast: Johannna1
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 431
Senast: Mabuse
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 758
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp