Låter inte så nyttigt av att vara så beroende av din far....Om du inte kan gå in i en butik? Handlar han åt dig med? Låter som du låtit ångesten begränsa ditt liv till att bara vara på gården...utöver arbetet? Och där lär ju knappast någon potentiell partner komma och knacka på dörren....Tror du har väldigt mycket att vinna på att försöka få rätsida på din ångest så du kan ta för dig mer av livet.
Nej, nyttigt är det verkligen inte. Men är ju inte helt självvalt utan beror ju som sagt på en långvarig psykisk ohälsa sen barndomen pga olika händelser i livet som sedan gått över i vuxen ålder och eskalerat. Samtidigt som det under åren även skett mycket utveckling hos mig eftersom det är mitt största fokus. Men det går sakta och just att köra bilen är den svåraste biten att ta tag i. Mycket annat har det skett utveckling i.
Jag kan ju följa med in i butiker om någon annan är med, men att gå in helt själv är lite för svårt. Praktiskt skulle jag kunna göra det men mentalt så säger huvudet nej bara vid tanken. Lågt självförtroende och för mycket övertänkande.
Ja mitt liv är ganska begränsad till gården, jobb + intressen, så några gånger i veckan är man iväg och är då oftast ganska socialt och träffar då en hel del människor. Men ja jag begränsar mig mycket i mitt liv och detta har lett till att man till och från mår sämre av situationen.