Alla hjärtans dag

I år ska jag fira alla hjärtans dag genom att spendera hela dagen på hundkurs!:D

Jag och sambon har aldrig direkt firat, "firade" med en fd men förstod aldrig riktigt grejen. Blir tusen gånger gladare om sambon skulle dyka upp med t ex blommor en dag jag som minst anar det. Men på sin höjd kanske vi äter något extra gott på kvällen och tittar på någon film:)
 
Vi ska fira min mamma som fyller år imorgon på alla hjärtans dag, jag och min sambo ska laga mat åt mamma, pappa, min syster och hennes sambo. Så vi lär väl äta gott och ha det trevligt :). Sen på kvällen pratade vi om att mysa till det lite bara vi två, lite gott att äta och så. Men det gör vi i princip varje kväll ändå haha. Jag ska nog köpa blommor och skriva ngt fint kort :). Förra året fick jag blommor och han fick choklad för typ 200 spänn haha, och så var vi ute och åt gott på restaurang. När jag tänker efter ska han nog få choklad och kort, tror han uppskattar det mer än blommor...
 
Förra året åt jag och sambon på restaurang med en kompis på alla hjärtans dag :)
Blev någon form av triangeldrama där haha :D I år vet jag inte vad som händer faktiskt. Vi har köpt små presenter åt varandra i alla fall.
 
Firar normalt sett inte, men ska i år på en aktivitet/fest på den studio jag tar danslektioner på. Och sen ska jag träffa killen jag dejtar, men vi har inte bestämt vad vi ska göra ännu.
 
:cry: :cry: :cry: Jag tycker inte om gelehjärtan längre!!!
Jag har älskat sådana så länge jag kan minnas. Men så blev det att jag smakade nu idag ändå. Av "rätt" tillverkare osv, så det borde ha varit underbart gott. Men nej, jag tyckte inte om dem".

Vad sjutton ska jag nu göra på alla hjärtans dag?
 
Blir inget firande den 14:e, istället ska jag grilla på lördag i trevligt sällskap så vi gör som vanligt när vi träffas på helgerna emellanåt, god mat, gott vin och trevligt sällskap. Rosorna jag fick för en månad sedan har skjutit skott så de har jag faktiskt kvar, men jag ska nog försöka plantera dem och se om de överlever som i den berömda rostråden.

Jag har nog aldrig köpt något typiskt alla hjärtansdags-mojäng som löjliga kort mm, däremot så är det alltid trevligt att få blommor och gott vin året runt oavsett orsak. :d
 
Jag och sambon köper ca aldrig presenter till varandra, däremot bjuder vi gärna varndra på bio och middagar :up:. Alla hjärtans dag har vi nog aldrig firat sådär "som man ska", men några hjärtformade praliner är ju aldrig fel, extra god middag/restaurangbesök brukar vi unna oss på helgen och så funderar jag på att skämma bort oss med en hembakad chokladtårta, han kom hem med receptet för några veckor sedan när han ätit den hemma hos en kompis och bara "Snääälla...?:bump:". Dessutom är bakning och ätning av tårta en av mina favorithobbys, så det blir en present till oss båda :D.
 

Liknande trådar

Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
572
Senast: Amha
·
  • Artikel
Hästnyheter Inför Alla hjärtans dag har Hippson pratat med de tre ridsportprofilerna Rolf-Göran Bengtsson, Cecilia Bergåkra och Henrik Johnsson. De...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Gunnar
·
Kultur Hur firar ni Miniatyrrävens dag? För er som inte vet vad det är så är det den i särklass viktigaste dagen för små och mindre...
Svar
15
· Visningar
972
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp