Alla mina hundar bortskänkes

Sv: Alla mina hundar bortskänkes

Men hundarna har ätit pedigree pal under några månader, det är från den dagen han började städa efter valparna som han fick rännskita
 
Sv: Alla mina hundar bortskänkes

peter_lundin skrev:
När det gäller diarre på en vuxen hund tycker jag att det i första hand är diet som gäller. De flesta veterinärkliniker har svårt att skilja maghundar från andra.
PLK

Vad menar du med att de på djurklinikerna har svårt att skilja "maghundar" från "andra"? Att de spjälar benet på de som kräks och ordinerar ris till de med pyo? Vi ser så extremt många djurägare som gör hemmabehandlingar som är käpprätt åt skogen, har hunden haft diarré en längre tid är det veterinär som gäller! Hunden är förmodligen uttorkad och magen har kommit in i en ond cirkel och då är den bästa behandlingen ofta (förutsatt att inget är fel som att hunden svalt en sten som måste ut, vanligare än man tror) total svält med dropp och magmedicin. Men då kollar man ju först upp att inget är fel i magsäcken.

Är ens hund dålig i magen en dag, visst, börja med ris och "snäll-mat". Men att köra hemmakurer när hunden varit dålig länge.. inget JAG skulle rekommendera. Men jag har ju bara jobbat som djursjukvårdare och inte veterinär. Det jag VET är att många djur får utstå mycket lidande pga snåla/okunniga/sega djurägare som behandlar hemma med allt från tops till gud vet vad. Det är inget jag rekommenderar.
 
Sv: Alla mina hundar bortskänkes

Jag fattade det som om att han menade att det är svårt att isolera en magsjuk hund, alltså pga smittoridken tyckte han att det var en god i dé att börja med diet.

Pitbull:
Själc svälter jag hunden en dag om hon får diarré. sedan får hon lite torrfoder och får hon behålla det så ökar jag på så fort jag kan upp till hennes ursprungsmängd. Detta brukar hjälpa.
Sedan så tänkte jag också skriva att jag TROR att du har rätt i att det beror på att han städar efter valparna. Det verkara vara en ganska klar orsak, tycker jag.

angående foder så fodrar jag med Kronch Main för tillfället fast vill byta tillbaka til Kronch basic som passar min tjocka tik bättre. Kroch basic kostar ca 350-360 kr och Main kostar ca 270-280 kr för 15 kg. Kanske något att testa?

Det här med foder är en hel vetenskap och man kan itne säga att et foder passar alla hundar, för det gör det inte. Det är bara att prova sig fram.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
692
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 866
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Jag har två mindre spaniels som är snart 10 år gamla. Ena är skällig i överlag och den andra är problemfri. jag har tappat glädjen med...
Svar
8
· Visningar
2 054
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 445
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp