Alla tips mottages tacksamt!

F

Fjäril

--- lånar lite användarnamn här---

Fick här om dagen reda på att min häst äntligen blivit dräktig! Det är mitt första föl och jag skulle behöva tips vad man ska tänka på osv. Dels fram till fölning men även efter och andra bara allmäna tips. Så fram med allt ni vet!
Kanske finns det ngn bra bok att läsa?

JÄTTEMYCKET TACK PÅ FÖRHAND!:banana:
 
Sv: Alla tips mottages tacksamt!

Det finns en bok som heter "Att bli med föl" och den är riktigt bra, så skaffa den!
 
Sv: Alla tips mottages tacksamt!

Fråga veterinären vad ditt dräktiga sto behöver för tillskott, både före och efter dräktigheten. Och ta gärna tempen på ditt sto, för när det närmar sig fölning kan man se en skillnad på temperaturen. Men skulle du märka ngt på sto:et som att hon mår lite dåligt, är hängig o.s.v ring till veteriänren, för då kan ngot vara fel. Men alla blir ju lite trötta när man är med barn.. ;) När fölet har kommit är väl det viktigaste att kolla så att den äter efter ca. 1 timma. Och sedan decifinera navelsträngen. Sedan är det bara vanlig hästvettt som gäller, och mycket ömhet och föriktighet! som med en bebis nästan.. :)
 
Sv: Alla tips mottages tacksamt!

Abortvirussprutor kan vara en tanke också, i månad 5, 7 och 9.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 271
Senast: nexxa
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 585
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 774
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp