Alla vi med kaniner!

Sv: Alla vi med kaniner!

Jag har betalat för en kanin så den är min men vi har inte hämtat den än. Det är en hane som fyller två år i juni. Har döpt om honom till Chocolate. Är en ungefär tjugo centimeter lång lejonhuvad kanin som är brun i olika nyanser med vitt huvud och vita öron. Längst ut på toppen av öronen är det svart. Chocolate har blågråa ögon och är enligt mig världens sötaste!:heart
P.S. Han kommer inte bli längre än tjugo centimeter!:-O:-D
 
Sv: Alla vi med kaniner!

*KL*

Idag har det förhoppningsvis tillverkats lite fler kaniner här hemma. :D
430724_266245336782943_208688892538588_613573_169891844_n.jpg


Jag kan säga att nu boas det för fullt, dag 29 i dag. Spännande värre! :D
 
Sv: Alla vi med kaniner!

De små liven fick en tuff start i livet. 5 föddes den 31:a, men 3 stycken föll bort ganska fort då mamma kanin tyvärr inte ville ha med ungarna att göra.. 2 stycken lyckades jag rädda och de får hjälp att dia sin mamma. 5 dagar gamla idag och de bor i en transportbur. Växer så det knakar numera!

541009_286308278109982_208688892538588_659577_763703420_n.jpg
 
Sv: Alla vi med kaniner!

Men vad tråkigt, får hoppas de två kvarvarande klarar sig. Är det hennes första kull?
 
Sv: Alla vi med kaniner!

Japp, det är hennes första kull. Så jag hoppas hon tar bättre hand om nästa. De två kvarvarande är 6 dagar gamla idag och växer så det knakar, så jag känner mig ganska säker att de klarar sig. :)
 
Sv: Alla vi med kaniner!

Alltid nåt iaf. Du får uppdatera med bilder efterhand tycker jag. :)

kl

Dennis och Lovis har flyttat hem till mig och sambon vilket funkar fint, men jag tyckte mina gamla 100-burar var för små, så de fick stå kvar hemma hos föräldrarna så har de nånstans att bo när vi är hemma. Funderar på att ta bort kortsidsgallren så de får bo ihop på större yta, det skulle kunna funka. Så köpte en ny större bur att ha här i lägenheten. Helt suverän storlek och kaninerna verkar trivas jättebra. De är förvisso bara instängda på nätterna men skönt för dem att ha lite space.
Foto0289.jpg


Lovis har nu också varit ute och kollat omgivningarna för första gången när vi var hemma hos föräldrarna för nån vecka sen, hade först sele på henne ifall hon skulle få för sig att dra nånstans. Det gjorde hon inte (men grannarnas katter gjorde stora ögon när kaninerna fick skutta runt som de ville. Våra tre egna bryr sig inte nämnvärt). :D
Foto0330.jpg
 
Sv: Alla vi med kaniner!

Bebisarna är nu hela 11 dagar gamla och börjar testa benen. Vingligt är det, men de är envisa små rackare.

Denna lilla goding ska till mina föräldrar.
12041114.jpg


12041117.jpg


12041118.jpg



Och denna stannar hos mig. :love:
12041125.jpg


12041126.jpg


12041130.jpg


"Jag ska bara vila en stund i din hand, mamma".
12041131.jpg





När de tyckte att de hade utforskat/vinglat färdigt, kom båda och ville sova i min hand. Tror ni jag smälte då eller!
12041149.jpg
 
Sv: Alla vi med kaniner!

Här finns nio kaniner just nu. Alla av rasen Angora.

Först ut har vi Dina (viltgrå). Hon har just nu 7 dagar gamla bebisar. Hon fick 8st men endast 4 lever. Hennes första kull.
IMG_4038.JPG


Sen har vi Doreta (viltgrå), Dinas syster. Även hon parades men tog sig tyvärr inte. Ska göra ett nytt försök vid nästa klippning.
IMG_3987.JPG


Avelshanen Konrad (viltgrå). Upptäckte precis att jag inte fotat honom fullpälsad.
Konrad1.JPG


Sen har vi galningen i gänget, Stig (chinchilla). Han och hans bror Helmer (chinchilla) är bröderna bus. Alltid fulla i rackartyg och hittar på saker som man inte trodde att de var kapabla till.
Stig3.JPG


Alla kaninerna är unga på bilderna därför har de inga örontofsar än. Anledningen till att de är så ojämna i pälsarna är för att de är mellan klippningar. Ska fota dem ordentligt när de är fullpälsade.
 
Sv: Alla vi med kaniner!

*kl*

Är en del som avlar här så därför ställer jag en fråga här.
Jag har parat min kanin och tog det sig är hon på dag 21 idag men vet ju inte helt säkert om hon tagit sig eller gått tom.
Trodde häromdagen hon ätit väldigt mycket hö men såg idag att hon tagit hö och börjat bygga upp en vägg i sin bolåda.
Kan det vara så att hon tagit sig och börjar förbereda sig?
Det är hennes första kull isf.
 
Sv: Alla vi med kaniner!

Svårt att säga. Det kan vara att hon är dräktig och börjar förbereda ett bo. Men det kan lika gärna vara så att hon är skendräktig. Så det lär du märka sen. :)
 
Sv: Alla vi med kaniner!

Idag när jag kom ut så låg det massa päls i buren och när jag öppnade bolådan så var där en pälshög.
Öppnade och hittade 5 pigga kaninbäbisar!
Mamma kanin var helt till freds att jag rörde vid dom för att kolla dom.

ibmOOqIvnE26yd.jpg


i7Yfb8owGoOq4.jpg


Nån som är sugen att gissa färg på småttingarna?
Mamma är silver
Pappa är gulröd

:)
 
Sv: Alla vi med kaniner!

*KL*


Mina godingar blir hela 4 veckor imorgon och idag var det såpass bra väder att vi gick ner för lite fotografering.
120427003.jpg


120427013.jpg



Zvintos Alli, mina föräldrars lilla hona.
120427005.jpg


120427011.jpg


120427052.jpg



Zvintos Aslan, min lille hane.
120427032.jpg


120427033.jpg


120427066.jpg
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 681
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: tanten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 294
Senast: Farao
·
Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 460
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp