Alla vi som pluggar i Lund!

Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Dagar som denna är det riktigt tråkigt att pendla. Ska ju ha stadsomlopp kl ett, sen ingenting förens det är förfest innan Östgöta nation. Så.
Kuska hem igen på 40 min buss, stressbyta om för att hasa sig in igen, eller dra med en väska med ombyten och hoppas på någons goda själ så jag kan byta om där?
Har redan fjäskat till mig sovplats.. :p
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

knapp

Knuffar upp tråden och frågar hur det går för alla? Första veckan avklarad. Hur har ni det med nollning, föreläsningar etc?

Själv längtar jag efter att få köra igång på riktigt. Vi har haft en riktig mjukstart så här första veckan med massa föreläsningar om hur man pluggar, studieteknik och uppsatsskrivande. Ser fram emot nästa vecka när det blir iallafall lite mera programspecifikt. Trivs iallafall ruggigt bra så långt :)
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

En hel veckas mjukstart, vad trevligt! För min del så började skolan på riktigt redan dag två och vi har redan haft ett par föreläsningar och gruppdiskussion. Men det är jätteintressant och hur roligt som helst, än så länge. :D

Det är väldigt mycket som "ska" fixas med nationer, kåren, institutionens egna grupper och studentråd och jag vet inte vad men jag har säkert glömt något så det går runt lite i huvudet vad gäller allt det praktiska men det löser sig säkert. Jag har fortfarande inte valt nation och känner mig väldigt rådvill. Jag vet liksom inte hur pass engagerad jag känner för att vara och vilken man borde välja om man helst lyssnar på hårdrock(srelaterat) när man är ute.
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Nollningen är hur kul som helst, men att ha sittning och utgång på Lunds nation dagen innan gruppdisskusioner om fem kapitel i boken är kanske inte det mest genomtänkta..

Med tanke på nationerna kan du ju ofta jobba i andra nationer än den du är medlem i. Hårdrock har jag dock ingen koll på... Krischan ska väl vara mycket med musik? Eller det är sydskånska...?
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Sydskånska har lite musikprofilering iaf!

kl

Ja, första veckan... Vi har kört igång med två nya kurser, och jag har inte hunnit halka efter ännu :D (det har dock ena föreläsaren...), så det känns bra :D
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag är också helt rådvill när det gäller nationer, men har halvt bestämt mig för wermlands som sedan en lufsade pratat sig varm för den. Måste anmäla mig på måndag då vi har en sittning på onsdag jag gärna vill vara med på.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet att det finns en tråd för de som redan studerar men jag tänkte att det kanske finns intresse för en för oss som fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 170
Senast: Araminta
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 771
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 976
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp