Alla vi som pluggar i Lund!

Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag kunde ju inte komma på buketräffen :( Men istället var jag och skrev på kontrakt på det rummet som jag ska hyra i lördags kväll :banana: Så nu har jag någonstans att ta vägen och allt känns så himla bra!
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Grattis till rummet! :bump: Och du, det blir fler buketräffar i höst! Bara att joina då :)
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag må inte plugga i Lund än, men bor där så jag gör gärna ett avtryck här i tråden om det skulle dyka upp en buketräff i närheten som inte innefattar att man måste vara student ;) Att lära känna nya människor är alltid trevligt!
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Kl

Jag gör som Airforce och slänger in ett avtryck här. Börjar i Lund om några veckor och ska läsa ekonomie kandidat. Har redan varit inne lite i hela grejen med att plugga då jag har läst 1 år i Helsingborg :) Dyker det upp fler buketräffar är jag kanske på! :)
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag ska börja tredje året på civilingenjör i ekosystemteknik. En av dem som började direkt efter gymnasiet :)

Bor fortfarande hemma, en bit utanför Eslöv. Enklare så med hästarna ;)
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

kl

Hallå allihopa! Hur är det med er som börjar imorgon? Sitter nerverna där dom ska? :D

Jag tjuvstartar redan lite idag med en "tjejträff" med alla andra tjejer som ska läsa teknisk matematik,fysik eller nanovetenskap. Ska bli spännande att först se om jag lyckas ta mig dit från Malmö (hoppas att det inte är några problem!) och sen se vilka jag ska läsa med!

Hur mycket nollningsaktiviteter har ni tänkt vara med på? Vi har så sjukt mycket saker :eek:! Minst en sak varje dag, och jag vill ju hinna träna och bjuda hit pojkvännen och... ja... ha ett liv imellan!

Lycka till imorgon allihopa! ( För alla andra börjar väl också imorgon antar jag?)
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag tycker det ska bli skitkul :bump: Är faktiskt inte så nervös! Hade dock önskat att vi också hade haft en tjejträff innan skolstart. Men blir nog bra ändå. Varifrån i Malmö ska du åka till Lund?

Jag ska nog vara med på så mycket nollning som möjligt! I alla fall till man har fått lite kompisar :) Men ja, det är jättemycket grejer!

Vet inte om resten av Lund börjar imorgon, eller om det bara är LTH. Min bror ska också börja i Lund nu, men han börjar inte förrän nästa vecka.
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

*kl*

Jag börjar mitt fjärde år på Civilingenjör i Maskinteknik nu!
För er som börjar på LTH; var med så mycket ni bara kan på nollningen, ni kommer ångra allt ni missar ;)
Jag har också hästar så det räcker och blir över om någon får hästabstinens (bl.a. en arab som någon efterlyste, visserligen inte distanstränad men glad i långa uteritter ;))
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Det beror lite på om jag vill ta buss hela vägen eller ta tåg! Men bor nära slottsparken. :) Ska ta mig till centralstationen och köpa ett jojo-kort idag är tanken, för man kan tydligen få tillbaka mellanskillnaden om man köper det nu och visar upp sitt studentkort sen. :)
Funderar lite på om det kommer bli jobbigt att pendla. Men man har väl inte så mycket till val liksom...

borntoshine: Jag ska lägga din arab på minnet om hästabstinensen tar kål på mig! :)
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

knapp

Jag börjar inte förrän nästa tisdag :D Har också fått ett fullspäckat nollningsschema, ska verkligen försöka hinna vara med på så mycket som möjligt men det kommer att bli tre tuffa första veckor om jag ska gå på allt! :p

Får önska er som börjar redan nu på måndag stort lycka till!! :banana:
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Aha ok :) jag ska nog ta buss 170 från hyllie, den går ju hela vägen till LTH. Tycker också det känns jobbigt att pendla men är ju inte jättelätt att hitta lägenheten i Lund!

Har du betalt avgift till studentlund? Jag gjorde det förra veckan men har inte fått något studentkort än. Men det kanske man inte får förrän skolan börjar?
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Studentkortet får du sen när du börjar. Jag betalade min avgift till studentlund för säkert en månad sedan och skrev in mig på Östgöta Nation i onsdags :) Går att göra en hel del även om du inte har kortet!
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

KL

Sitter just nu i Lund med nyinköpt studentlitteratur och har lätt beslutsångest. Ska skriva in mig på nation idag men vet inte vilken? Lutar åt Krichan eller Göteborgs. Vet intw hur mycket man kommer engagera sig i just det så man kan ju byta. Vad har ni andra valt och varför? :)
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag valde Östgöta Nation just för att min kompis är med där, han är supernöjd och älskar nationen :) Verkar vara härliga människor där! Fast det är ju likadant på alla nationer, finns nog ingen dålig nation liksom ;) Visste bara att jag inte skulle gå med i Malmö Nation (även om de flesta Stockholmare går med där) då jag nog inte skulle passa in där, har fått lite förutfattade åsikter om den nationen, att man går med där om man hänger på Stureplan och har en pappa som betalar ;) Men det är säkert en jättehärlig nation ändå!

Gå runt till de olika nationerna och snacka med faddrarna vettja!
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Får nog nästan göra det.

Läst lite på alla och det verkar vara mycket klubbar och sånt, får man gå på göteborgs fester om man är med i en annan nation?

Herregud vad jag är tappad med det här att plugga... vad är det viktigaste att ha fått gjort tills plugget börjar?
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Du får komma in på alla nationers klubbar oavsett vilken nation du är medlem i (förutom Smålands, som inte riktigt skött sig och därför inte får vara med längre :p)!
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag är nog lika lost som du, men nu har jag fixat följande och känner mig rätt så förberedd:

- Betalat avgiften till Studentlund, gått med i min kår och valt nation.
- Allt är fixat med CSN, studieförsäkran är inskickad och mitt konto är registrerat.
- Fixat mitt stil-konto på www.student.lu.se
- Har koll på när jag börjar och planerar att köpa kurslitteraturen samma dag som studiemedlet från CSN kommer (kan nämligen bara köpa min bok på plats på Akademibokhandeln).
- Boende fixat! Flyttar in idag :D

Sen hittar jag lite sisådär i Lund, gått vilse några gånger men nu har jag skaffat en cykel så ska utforska staden bättre i veckan!

Behöver man få gjort något mer innan kursstart? Givetvis fixa kollegieblock och sånt men ja, det tar jag när jag kommer till bokhandeln.
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Gud vilken bra checklista du har skrivit ihop! :bow: Insåg nu att jag inte fått något aktiveringsmail till Stil-kontot - kan ju vara bra att ha innan allt drar igång på riktigt. Även studieförsäkran hade jag helt glömt. Måste ta tag i litteraturen också...

---

Vaknade förövrigt i morse efter en jobbig dröm och kände bara "Jag vill inte!" :( Vet att känslan hänger mer ihop med flyttmecket som jag just nu är mitt uppe i, än själva studierna. Men det känns fortfarade ganska tungt och framför allt nervöst :mad:
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Lund är litet, man lär sig att hitta snabbt! :D Spenderade två månader där i sommar och även när jag försökte gå vilse så hamnade jag ganska snabbt på gator där jag redan varit, nära centrum. :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet att det finns en tråd för de som redan studerar men jag tänkte att det kanske finns intresse för en för oss som fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 170
Senast: Araminta
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 786
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 985
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp