Allergi mot öl ?

MagicaDeHex

Trådstartare
Kan man vara allergisk mot öl? Hur skulle det i så fall kunna visa sig?

Mot andra alkohol-aktiga drycker då?
 
Sv: Allergi mot öl ?

Som glutenintolerant kan du inte dricka öl, förutom några sorter som ex Corona.
 
Sv: Allergi mot öl ?

Jag spyr efter en öl:p Har blivit bättre på senare år dock, men öl går inte.
Är inte glutenintolerant men har det i släkten.
 
Sv: Allergi mot öl ?

Gluten överkänslig då.

Veteallergi finns väl?

Men är det vete i te x Norrland guld?
 
Sv: Allergi mot öl ?

Norrlands guld innehåller definitivt gluten. Det är malten som innehåller gluten och mest är det korn som används. I just Norrlands vågar jag inte säga om det innehåller vete. Skulle inte tro det. Det är ffa weissbier som innehåller vete.
 
Sv: Allergi mot öl ?

Jag tål inte vodka och sånt, promillehalten skenar direkt och det blir alkoholförgiftning.
Vin, cider och öl går bra märkligt nog.
 
Sv: Allergi mot öl ?

dl kl

hmhm, anledningen till att jag undrar är att jag igår tog några klunkar av just weissbier och blev helt otroligt tät i näsan!
Idag tänkte jag ta en norrlands guld och efter 2 klunkar blev jag ruskigt tät igen:confused:

Inte rinnig utan riktigt tät i näsan.

Kan ju tillägga att jag vart och är förkyld men täpptheten ökar med 80 % av dessa klunkarna:confused:

Otroligt obehagligt
 
Sv: Allergi mot öl ?

Hm. Konstigt. Har du någon pollenallergi eller så? Tänkte eftersom öl innehåller humle.

Off topic: jag är allergisk mot tequila. Slutar alltid med minnesluckor oavsett hur "nykter" jag var innan :p
 
Sv: Allergi mot öl ?

Inget vad jag vet om...hm, men det kan ju komma med åren ändå....

Pollen allergi förresten:confused:
 
Sv: Allergi mot öl ?

Jag får ont i magen av ljus öl men ju mörkare desto bättre. För en stund sen drack jag en riktigt mörk stout och känner inte av nånting, dricker jag en ljus lager kan jag få ont av första klunken. Önskar jag visste vad det beror på.
 
Sv: Allergi mot öl ?

det tyckte jag var skumt?

Måste ju oxå ha något med humlen att göra. Finns väl olika sorter om jag inte tar fel?
 
Sv: Allergi mot öl ?

Jag "tål inte" öl från fat, tex. på krogen. Flaska eller burk går bra, men just fatöl blir jag vansinnigt illamående av och nyser även.

Jag har hört någon gång att det finns något ämne just i fatölen som man kan vara allergisk/överkänslig mot, minns dock inte exakt hur det låg till.
 
Sv: Allergi mot öl ?

hm, har dom tillsatt ngn form av "konserveringsmedel" då kanske?

Jag fick dock problem av flask och burk öl nu:(

Kan dte verkligen vara en pollenallergi som visar sig såhär?

Har ju kunnat dricka öl utan problem i 20 års tid:(
 
Sv: Allergi mot öl ?

Jag kunde dricka öl från att jag var sexton till en dag i 21-årsåldern när jag drack en staropramen (min dåvarande favoritöl :() och fick helt vansinnigt ont i magen. Sen drack jag en staropramen vid ett annat tillfälle och fick återigen sjuuuukt ont i magen så jag trodde det var just staropramen jag var allergisk mot. Sen har det visat sig att jag får mer eller mindre ont i magen av de flesta ölsorter. Men jag dricker ändå eftersom det är gott, som tur är gillar jag lite creddigare sorter :D Dock inte staropramen eftersom det är den enda jag har fått så ont i magen av att jag nästan inte kunde gå.
 
Sv: Allergi mot öl ?

oh noooo:(

då är dte säkert så att jag reagerar på humlen:cry:

(vad är det för jäkla gråtsmiley!!!)
 

Liknande trådar

Mat Vad gillar ni för öl? Några bra tips? Jag har druckit en belgisk öl som heter Nonkel pater nu. Det är en ale från Belgien en intressant...
2
Svar
29
· Visningar
1 156
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
232
Senast: Hellhound
·
Mat Eller har jag klantat mig nu? Gör sjömansbiff i vår crock-pot och tog den öl vi hade hemma. Med alkohol i. Nu när maten nästan är klar...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: Krålus
·
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 627
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp