Allergi mot öl ?

Sv: Allergi mot öl ?

Jag vet inte vad det är, det bara kommer upp. Går bättre om jag är småfull. Reagerar inte på någon annan alkoholdryck.
 
Sv: Allergi mot öl ?

Det är beklagligt att inte alla kan dricka öl som är så gott egentligen.

Själv har jag ett något annorlunda besvär, alltid första klunken öl ger mig hicka!

Det spelar ingen roll om det är lättöl eller starköl, hickan kommer ALLTID efter första klunken. :crazy:
 
Sv: Allergi mot öl ?

Jag har inga problem med andra kolsyrade drycker så det är lite udda faktiskt.

Den kan sitta i riktigt länge ibland men oftast runt 5 minuter eller så.
 
Sv: Allergi mot öl ?

Jag blir också täppt i näsan av öl och dessutom lite "rinnig" i ögonen. Inte alltid så det är säkert vissa sorter som är värre men har inte tänkt på vilka. Har också någon form av pollenallergi så där finns säkert ett samband.

Min bror är allergisk mot Gin. Det visar sig på ett helt annat sätt, han får stora röda utslag och svullnader över hela överkroppen och ansiktet. Men märkligt nog inte alltid. Och jo - han är verkligen så puckad att han testar om och om igen. :eek:
 
Sv: Allergi mot öl ?

Jag blir också täppt i näsan av öl och dessutom lite "rinnig" i ögonen. Inte alltid så det är säkert vissa sorter som är värre men har inte tänkt på vilka. Har också någon form av pollenallergi så där finns säkert ett samband.

Min bror är allergisk mot Gin. Det visar sig på ett helt annat sätt, han får stora röda utslag och svullnader över hela överkroppen och ansiktet. Men märkligt nog inte alltid. Och jo - han är verkligen så puckad att han testar om och om igen. :eek:

Låter som det jag har upplevt senaste gångerna:(

Hm, din bror har aldrig funderat på att byta ut Gin mot ex. rom eller nått;)?
 
Sv: Allergi mot öl ?

Min bror är allergisk mot Gin. Det visar sig på ett helt annat sätt, han får stora röda utslag och svullnader över hela överkroppen och ansiktet. Men märkligt nog inte alltid. Och jo - han är verkligen så puckad att han testar om och om igen. :eek:

Är han allergisk mot mandel kanske?
 
Sv: Allergi mot öl ?

Att glutenallergiker blir dåliga av öl har jag hört. Och har vänner som upplever det. De dricker isf sån öl som Corona(jag glömmer vilken sort det är.. den ska iaf vara bryggd och antingen ljus eller mörk.. avskyr öl själv och har inte lyssnat så noga.. ).

En vän är allergisk mot likör. Jag vet inte vad i det det är som hon reagerar på. Första gången hon drack likör blev hon lite röd om kinderna och det brände. Vi kopplade inte ihop det med likören.
Andra gången svullnade nedre delen av ansiktet upp rejält, blev rött och sved. Nu kopplade vi ihop det med likören.
Efter det drack hon inte likör. Däremot luktade hon en gång på likör. Och hela ansiktet svällde upp och hon fick uppsöka läkare.
Nu är det också förbjudet.

Det här har varit lite spännande då vi när vi var yngre åkte på partyresor utomlands där folk kanske hade knackig engelska och bartendersarna kanske inte alltid var superutbildade. Vi funderade kring vad hon skulle våga dricka. Det blev till slut mest gin och tonic eller cola och vodka. Mkt smakligt! ;)
Hon vågade inte heller pussas med någon hon inte hade koll på vad den druckit.
 
Sv: Allergi mot öl ?

En ar ju en av de vaxter flest ar allergiska mot sa det ar kanske inte sa konstigt om han ar allergisk mot enbar.
Jag hade en faster som brukade saga att hon var allergisk mot alkohol. "Efter bara ett par glas blir jag sa yr i huvudet.":p
 
Sv: Allergi mot öl ?

kl

det låter kanske lite dumt, men jag tycker det vore jättetrist om jag vore allergisk mot humle...

Jag uppskattar verkligen en god kall öl:d

KAn man kolla det genom pricktest?
 
Sv: Allergi mot öl ?

Kl

Här är en till med öl-problem!

Jag tror att det är humlen jag reagerar på. Förr kunde jag dricka öl utan problem men för så där 15 år sen fick jag hysteriskt ONT i magen (sitter i ca 5-8 h) varje gång jag drack öl. Efter några försök varav det sista var ett halvt glas julöl av lättvariant så gav jag upp.
 
Sv: Allergi mot öl ?

sambon är känslig mot humlen. Det visar sig genom att liten mängd öl ger mycket större mängd huvudvärk ;)
 
Sv: Allergi mot öl ?

Ha ha, min sambo nyser när han dricker öl! :laugh: Jag brukar reta honom och säga att han är allergisk mot öl. Han är även pollenallergiker så jag kanske inte är helt ute och cyklar ändå. Dock inget som bekymrar honom, han kan avsluta sin öl utan vidare men.
 
Sv: Allergi mot öl ?

jag får nässelutslag i hela ansiktet, ner på halsen och bröstet samt på armbågar och knän av alkohol. Kvittar om det är cider, grogg, vitt/rött vin, öl, likörer, whiskey, brännvin osv. Får det även av lättöl eller typ 2.25 % cider... Räcker med ett par klunkar.
Då tar det mellan 5-10 min så kommer reaktionen. Sen blir jag lite trött/febrig och mår dåligt. Men när väl det gått över kan jag dricka som vanligt. Och även nästa dag om jag skulle vilja för jag får ingen reaktion alls om jag druckit dagen innan.
Lagom jobbigt!
 

Liknande trådar

Mat Vad gillar ni för öl? Några bra tips? Jag har druckit en belgisk öl som heter Nonkel pater nu. Det är en ale från Belgien en intressant...
2
Svar
29
· Visningar
1 158
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
232
Senast: Hellhound
·
Mat Eller har jag klantat mig nu? Gör sjömansbiff i vår crock-pot och tog den öl vi hade hemma. Med alkohol i. Nu när maten nästan är klar...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: Krålus
·
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 634
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp