Bukefalos 28 år!

allergier och försäkring

Sv: allergier och försäkring

If gör iaf, tror inte att Agria gör. Ring och kolla:idea:

Om jag ska vara ärlig så är jag lite skraj för att göra det och om de säger nej men noterar att min hund har problem med allergier och om hunden en dag får en reaktion och måste in till veterinären så vägrar de ersätta..

Det kanske är fult av mig men inte alls roligt att punda ut pengar på grund av detta, har redan gjort det när hon svarade med en reaktion mot vaccineringen och jag fick inte ut någon ersättning alls.
 
Sv: allergier och försäkring

Vilket bolag har du?
Är det If så pm mig så hjälper jag dig.

Är det Agria så ring och fråga, i allmänt om de ersätter, utan att uppge vem du är resp försäkrings numer.
Då får du i vart fall veta om de ersätter eller ej i "normal" fallen.
 
Sv: allergier och försäkring

Jag har Agria och dom har täckt allergiutredningen på min hund.
Gjorde tillomed direktreglering och de fick tala med min veterinär.
 
Sv: allergier och försäkring

Jag har Agria och dom har täckt allergiutredningen på min hund.
Gjorde tillomed direktreglering och de fick tala med min veterinär.

Men var det då i samband med "olycka" alltså att hunden åt något som den var allergisk emot, togs till sjukhuset och sedan utreddes i efter med det eller var det något du upptäckt efter ett tag och velat ta reda på orsaken till? (dvs att det "kröp" lite vackert fram att hunden var allergisk).
 
Sv: allergier och försäkring

Ingen olycka eller så, utan gjorde det på eget begåv när jag upptäckte att hunden kliade sig mer än vad som var normalt.
Så jag startade en utredning helt enkelt.

Jag stod dock själv för de mindre kostnaderna (Enbart för att jag inte ville slösa mer än nödvändigt på hundens försäkring), och de dyrare gick på försäkringen, bla blodprov och specialtillverkat vaccin.:)
 
Sv: allergier och försäkring

Jag stod dock själv för de mindre kostnaderna (Enbart för att jag inte ville slösa mer än nödvändigt på hundens försäkring), och de dyrare gick på försäkringen, bla blodprov och specialtillverkat vaccin.:)

Hur mycket blev det på ett ungefär totalt då?
 
Sv: allergier och försäkring

Hela utredningen - som pågått i några månader - har landat på ungefär 10.000 kr.
 
Sv: allergier och försäkring

Fast det är ganska sällan som en hund får en allergichock på det sättet som du beskriver väl? Kan tänka mig att det kan hända av getingstick och dyl., men ex en kvalster- eller spannmålsallergi kryper oftast fram.
Och en allergisk chock orsakad av ex en geting utreds väl sällan...?
 
Sv: allergier och försäkring

Fast det är ganska sällan som en hund får en allergichock på det sättet som du beskriver väl? Kan tänka mig att det kan hända av getingstick och dyl., men ex en kvalster- eller spannmålsallergi kryper oftast fram.
Och en allergisk chock orsakad av ex en geting utreds väl sällan...?

Ja alltså min hund fick ju mot vaccin (och det är väl ganska självklart) och då fick hon läggas in på intensiven. Efter det har hon fått en "mildare" variant dock syntes det ganska tydligt att hon hade fått en reaktion. Ögonen blev något svullna och röda, lite röda innuti också. Den var inte lika kraftig som vid vaccineringen men ändå.
 
Sv: allergier och försäkring

If täckte utredning för min hund. Han kliade sig väldigt, väldigt mycket, men det blev ingen behandling förutom utredning så jag vet väl inte om det kan tecknats som akut... Använde dock inte direktreglering eftersom jag ville räkna på det först... Ingen behandling efter utredning heller för när svaret kom så hade hunden slutat klia sig...
 
Sv: allergier och försäkring

Agria täckte iaf tidigare, gjorde en utredning av min katt och de direktreglerade utan minsta knussel. :love: Jag är supernöjd med Agria som bolag, har aldrig blivit dåligt behandlad utan fått snabb hjälp utan diskussioner om det varit problem, vilket If verkligen inte klarar av! :devil:
 
Sv: allergier och försäkring

Jag är supernöjd med Agria som bolag, har aldrig blivit dåligt behandlad utan fått snabb hjälp utan diskussioner om det varit problem, vilket If verkligen inte klarar av! :devil:

Har helt annan erfarenhet av If faktiskt... Har aldrig haft problem och den ena försäkringen har jag utnyttjat till max så alla vet.vårds-pengar var slut. Den andra använde jag just till allergiutredning och det var inte heller några problem, de ersatte senast denna hundens PYO-op utan bekymmer.
 
Sv: allergier och försäkring

Agria täckte iaf tidigare, gjorde en utredning av min katt och de direktreglerade utan minsta knussel. :love: Jag är supernöjd med Agria som bolag, har aldrig blivit dåligt behandlad utan fått snabb hjälp utan diskussioner om det varit problem, vilket If verkligen inte klarar av! :devil:

Jag har inte haft något problem med IF och jag har heller inte hört någon annan ha det. Detta med reaktionen mot vaccinet står klart och tydligt i deras villkor så det var egentligen inte ett "problem" bara att jag tycker personligen att det är konstigt att inte ersätta sådant, även om det är något i förebyggande syfte, eftersom jag tror att bolagen vinner mer på vaccinerade djur som får reaktion jämfört med ovaccinerade djur som får sjukdom (som de faktiskt täcker hos hund).
 
Sv: allergier och försäkring

För att inga missuppfattningar ska uppstå
Så ersätter If allergi utredningar

Har kollat upp din hund och det är OK, skickat PM, med lite mer inf.
 
Sv: allergier och försäkring

Agria ersätter också allergiutredningar, och även hyposensibiliseringvaccin, på en vanligt basvårdsförsäkring.
 
Sv: allergier och försäkring

Tror inte det är något problem i något bolag
(har i och för sig inte kollat utan utgår från det)

Problemet här var att TS redan hade en anteckning om att hennes hund var överkänslig (mot vaccinationer) och det kan tolkas lite olika på olika bolag.
 
Sv: allergier och försäkring

Nyfiken fråga, hur ser bolagen på allergi på hyfsat nytecknad försäkring? Allergi måste ju vara väldigt svårt att säga NÄR det uppkom sas? Om en nytecknad hund får första symptomen några månader efter försäkringstecknande, så kan den ju teoretiskt varit allergisk när försäkringen tecknades? Men lika gärna kan allergin blossat upp efter tecknande? (För en allergi ska utvecklas måste ju hunden ha mött det retande ämnet tidigare, och den första gången är alltid utan symptom, och andra gången den möter ämnet kan symptomen vara mycket milda, för att sen öka).

Vet jag fnulade på det när jag trodde jag skulle behöva göra allergiutredning på lillknatten. (Eller tja, behöver jag det ändå i framtiden är ju frågan densamma, iom att första möjliga symptom ju kom tidigare ändå)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
9 136
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 963
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi är tvungna att byta försäkringsbolag på vår gamla hund, eftersom han har ManyPets som ska lägga ner sin verksamhet i Sverige. De har...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Breen
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp