Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sålt några symönster. 60 kr in och lite mer plats i lådorna :up:
Duktig du är som säljer av kontinuerligt :up:

Jag har inte haft orken att ta itu med "surdegen", aka gamla höskullen, på hela sommaren, där finns massor som jag ska göra mig av med. Det är "bara" sorteringen som ska göras om det är värt att säljas eller om jag ska åka med det till second handen direkt :crazy::o
 
@Scata jag är rätt stolt över mig faktiskt :D Nu har jag sålt två mönster till. Men å andra sidan köpte jag två klädesplagg på secondhand idag.
Har bestämt att minst två gamla plagg ska lämna garderoben.

Räknade att jag har fem jackor hängandes i hallen. Ska spara tre av dem. Har dessutom typ lika många utspridda i olika garderober runt om i lägenheten.
Dags att rensa!
 
En full pappkasse till secondhand, tre soppåsar till skräpet. Hittade massa gammalt skräp som bara var att slänga. Skönt att bli av med! Märkligt hur mycket lättare det känns när grejer lämnar hemmet.

Senare idag ska jag ta tag i den enorma kassen med skor jag har i förrådet. Där finns en hel del jag aldrig använder..
 
Pust! Då var stora inneförrådet (delvis) rensat. Två kassar till secondhand och en soppåse till.
Det hänger massa arbetskläder från mina tre senaste jobb. Vette sjutton vad jag ska göra med dem.. Det är allt från fodrade varselkläder till t-shirts. Känns dumt att slänga, är det värt att skänka? Det är bra skit, Blåkläder bland annat. Jag lär inte använda så mycket kläder..
 
Pust! Då var stora inneförrådet (delvis) rensat. Två kassar till secondhand och en soppåse till.
Det hänger massa arbetskläder från mina tre senaste jobb. Vette sjutton vad jag ska göra med dem.. Det är allt från fodrade varselkläder till t-shirts. Känns dumt att slänga, är det värt att skänka? Det är bra skit, Blåkläder bland annat. Jag lär inte använda så mycket kläder..
Jag skulle skänkt det till second hand, om det inte har tydliga loggor, då skulle jag hellre gett tillbaka det till arbetet.
 
Jag skulle skänkt det till second hand, om det inte har tydliga loggor, då skulle jag hellre gett tillbaka det till arbetet.

Det är mycket tydliga loggor. Jobben vill inte ha tillbaka det, det finns ingen med samma storlek. Jag frågade när jag slutade. Det får hänga kvar och samla damm ett tag till. Får väl ha det som stallkläder om jag tar upp hästeriet igen.
 
Använder sånt som "renoveringskläder" eller klipper trasor ifrån 😊

Jag bor ju i hyresrätt så det blir inte mycket renoverat :D Klippa trasor har jag annat tyg till. Det är varmfodrade varseljackor och -byxor bland annat. De får hänga kvar om jag får för mig att åka skidor eller nåt. Men typ fem par vanliga, och mycket slitna, arbetsbyxor åkte i sopen.
 
En klänning in, en klänning ut. Det går sådär :angel:
Men nu ligger en klänning på Tradera och några till ska hamna i en ny secondhandpåse. Två stora påsar blev inlämnade nu i helgen. Dessutom ett stort lass till tippen. Fattar inte var alla prylar kommer ifrån!
Ska rensa bland mina smycken. Jag använder tex inte örhängen längre, men har massor liggandes. Har dessutom en massa halsband som jag inte använt på typ tio år. Varför spara?
Hittade några fina ridkläder, bland annat en jacka. Den har några fläckar jag inte får bort men tror ni det går att sälja ändå? Har provat att tvätta den i 60 grader men det hjälpte inte. Tror fläckarna är intorkad linfröolja och betfor. Tips på hur man får bort sånt?
 
Jag har för första gången prövat att sälja ett par grejer på Tradera. Inga jätteattraktiva grejer men jag fick ett bud per grej så av med dem blev jag i alla fall även om det inte blev några pengar att tala om. Plus att jag fått sålt en gammal kursbok!

Men det här med att skicka saker och fraktkostnad. Hur gör ni? Vad är smidigast? Vill ju att sakerna ska komma fram hela utan att kosta multum.

Jag skickar med postnords skicka lätt. Supersmidigt att beställa på hemsidan, bara att skriva i sina och köparens uppgifter, betala med swish och så får man en kod att visa där man lämnar in paketet, så kan de skriva ut etiketten. Det är dessutom spårbart. Skicka lätt upp till 1 kg kostar 63 kr.

---------

Jag har börjat rensa hemma och sälja på Tradera och det är så skönt att bli av med lite skit. Senaste jag sålde var två par skor som jag fick ca 120 kr/st för. Väldigt mycket vettigare att ha 240 kr mer på kontot än att ha skor som råttorna äter upp i uthuset.

Jag brukar lägga ut sakerna för utropspris 3 kr eftersom Tradera tar minst 3 kr eller 10 % av vinstsumman. Det brukar faktiskt fungera bra, många ser annonsen när utgångspriset är lågt så buden brukar ramla in.

Mamma tycker det är skandal om jag bara skulle få 3 kr för t.ex min balklänning men alltså, jag begriper inte varför den bara ska ligga i en påse hemma hos mig år efter år. Bättre är det väl då att någon kan använda den eller göra något av den? Vi verkar ha väldigt delade åsikter där. 🙃

Jag har balklänningen, en röd julig glittertröja och en svart tight sammets(?)klänning som ligger och väntar på att åka ut på Tradera, men det är nog vettigt att vänta till det är lite mer säsong för dem. Sedan har jag en miljon nya bh:ar som inte passar, men vi får se när jag orkar ta tag i det där.
 
Gått igenom min garderob inför hösten och rensat ut massa tröjor och annat jag inte haft på jättelänge. Det blir inlämnat till Stadsmissionen alltihop!
Har plockat ned massa böcker jag inte kommer läsa om/inte gillade också som jag tänker sälja på stadsloppisen här. Blir kanske inte många kronor men skönt o bli av med! Funderar även på att sälja lite märkespryttlar jag har på facebook... någon som har erfarenhet av hur det är att sälja på FB? Så nice o bli av med allt hursom! :D
 
@Luktpion Vilket smart tänk med 3 kronors-auktioner! Jag brukar lägga ut för typ 10 kr, men kanske ska sänka till 3 jag med. Då går det plus/minus noll om buden inte går upp men prylen lämnar hushållet och gör någon annan glad och jag slipper åka med secondhandpåsar i bilen. Eller ja, jag får ju åka med paket istället.

Och på tal om bhar, jag slängde en igår. Den var så sjukt obekväm! Så nu har jag bestämt att jag ska testa jobba i en ny bh varje dag och genast slänga de som inte är bekväma. Har köpt på mig massor med underkläder och en hel del av dem är ju inte sköna. Dags att rensa!
 
@kristallisera Jag har sålt en hel del hästgrejer på Facebook. Min upplevelse är att folk vill ha tusen bilder i olika vinklar, skickar PM i massor och sedan ångrar sig när de inser att de måste betala frakt..
Nej, riktigt så illa är det kanske inte. Men jag har råkat ut för många såna. Jag har även många lyckade och snabba affärer. Sålde hästgrejer för nästan 1500 på en kväll, det var riktigt lyckat!
 
@kristallisera Jag har sålt en hel del hästgrejer på Facebook. Min upplevelse är att folk vill ha tusen bilder i olika vinklar, skickar PM i massor och sedan ångrar sig när de inser att de måste betala frakt..
Nej, riktigt så illa är det kanske inte. Men jag har råkat ut för många såna. Jag har även många lyckade och snabba affärer. Sålde hästgrejer för nästan 1500 på en kväll, det var riktigt lyckat!
Ojdå! Lite blandat resultat låter det som då, har du testat o sälja o typ möta upp ngn där du bor o sälja? Verkar meckigt o hålla på med frakt o grejer
 
Jag har rensat i garderoben. Var stenhård och har nog rensat bort mer än vad som blev kvar. En kasse ska till stadsmissionen, en kasse ska säljas och två gigantiska påsar ska till återvinning... Varför sparar man gamla utslitna sunkiga tröjor och jeans med hål i grenen?

Har iofs köpt en barnoverall på Sellpy men behövde ju ändå en ny till vintern så...
 
@Luktpion Vilket smart tänk med 3 kronors-auktioner! Jag brukar lägga ut för typ 10 kr, men kanske ska sänka till 3 jag med. Då går det plus/minus noll om buden inte går upp men prylen lämnar hushållet och gör någon annan glad och jag slipper åka med secondhandpåsar i bilen. Eller ja, jag får ju åka med paket istället.

Och på tal om bhar, jag slängde en igår. Den var så sjukt obekväm! Så nu har jag bestämt att jag ska testa jobba i en ny bh varje dag och genast slänga de som inte är bekväma. Har köpt på mig massor med underkläder och en hel del av dem är ju inte sköna. Dags att rensa!

Exakt min tanke också, bara jag blir av med det så är det bra. Skräp som bara ligger och aldrig blir använt har börjat störa mig något enormt. Jag lade dock ut för 1 kr förut och sålde en grej för utgångspriset. Det kändes inte riktigt okej att fotografera, göra annonsen, rolla av plagget från hundhår, packa, skriva adress och lägga på brevlådan och gå två kronor back på det. :D Två kronor är ju ingen big deal egentligen, men just det där att gå back överhuvudtaget när det ändå krävs lite jobb och engagemang att sälja. Efter det har jag satt 3 kr utgångspris, men har aldrig efteråt sålt för så lite.

Låter som en bra strategi med bh:arna! Jag borde göra detsamma med alla mina underkläder. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 029
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 373
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 219
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp