Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Före
IMG_20191004_152245.jpg
 
Jag fortsätter på det projekt som jag hållit på med hela året: att sälja av grejer som inte används. Målet är att bara ha saker kvar som jag skulle ha kvar även om jag inte hade något förråd. Det går ganska bra, men nu fick jag ett bakslag. Köpte "ny" bil i somras och fick då med (utslitna) vinterdäck på fälg. När jag for till däckfirman häromdagen visade det sig att fälgarna inte passar till bilen :banghead: . Jag som precis (i somras) gjort mig av med alla jäkla däck från den förra bilen.. Suck! Nu har jag slängt upp dem på blocket, för fälgarna är i aluminium och i helt ok skick så att åka till skroten känns dumt.. Sen har jag en uppsättning fälgar till som är för stora (för att funka med den typ av däck som jag använder), dem ska jag också försöka sälja iväg framöver.
 
Absolut! Försök se det som en utmaning, fem grejer in, tio grejer ut?
Har ju rensat lite smått hela tiden länge sen något kom in. Sist nu när min väska tog slut köpte jag en ny begagnad å ändrade den lite med material från min gamla väska. Så jag fick rätt spänne å inte nå plast skit som e drygt å hålla på med å byte axelrem för den gamla var dålig å fastnade i håret å höll på.
 
Svarade på en annons under veckan och nu i dag så åkte det iväg en hel del från den gamla ladan som har rasat ihop. En sommarstugeägare har fått ta det han vill ha för att sätta grånande timmerpaneler inne på stugväggen. Han har lovat foto när det är klart.
Nu är det bara att köra bort det som är kvar. Nog så mycket men skulle ha varit ännu mer om inte ovanstående.
Och så återvinns det timmer som gick att ta till vara.
 
Rensat i källartrappens hyllor. Lyckades slänga flera par ärvda (slitna) skor och en massa halvfärdigt pyssel ungarna gjort och aldrig kommer göra klart.
Blev totalt två kassar med skräp och det blev så fint när det blev ordning i hyllorna :banana:
 
Varför har man (jag) kartonger stående med "gott och blandat" i :banghead:
Det som började som en kartong för tomma kuvert hade liksom förökat sig med både oskrivna julkort, skrivna julkort/födelsedagskort/andra kort från vänner, oskrivna vykort mm... tom ett bokmärke hittade jag däri O_o

Nu är kortongen upprensad och en hel kasse med sånt som ska eldas upp blev resultatet :up:
 
Då var de där utslitna dubbdäcken sålda. Så skönt att det gick fort, jag hatar att annonsera på Blocket (tenderar att få jobbiga typer efter mig där... Tyvärr.).

Har några höst/vinterjackor som jag rensat ut. De ligger till försäljning på Facebook och ska få följa med på hästrelaterad loppis om ett par veckor (säkert bra som stalljackor också, varma och rejäla!).
 
Då var de där utslitna dubbdäcken sålda. Så skönt att det gick fort, jag hatar att annonsera på Blocket (tenderar att få jobbiga typer efter mig där... Tyvärr.).

Har några höst/vinterjackor som jag rensat ut. De ligger till försäljning på Facebook och ska få följa med på hästrelaterad loppis om ett par veckor (säkert bra som stalljackor också, varma och rejäla!).
Av ditt inlägg fick jag äntligen tummen ur att lägga ut mina dubbdäck :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 607
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 033
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp