Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
La ut en corestep maskin på marketplace för 1000 kr, nypriset är nästan 2000. Köpte den för säkert 7 år sedan men knappt använt den. Fick den nu såld 👍 och köparen ville få den skickat och jag bara "den väger skitmycket" men fick då förslaget att nyttja traderas frakt så jag la upp den där för 20 kr och frakt 148 kr (den väger typ 9 kg), och så swishar köparen 1148 kr 🙈🤷‍♀️👍 har aldrig ens kommit på tanken att göra så där 🙈
Traderas frakt?
 
Äntligen var arkivet utrensat och nedpackat i en stor kartong som skall till Riksarkivet när tillfälle ges! Nu är ju saken den dock att jag har en sådär 10 tomma arkivlådor i en hög istället. Jättefina och praktiska lådor som går att använda till mycket, men jag verkar ha nått en punkt i rensningen där jag har fler lådor än saker att fylla dem med :laugh:
 
Äntligen var arkivet utrensat och nedpackat i en stor kartong som skall till Riksarkivet när tillfälle ges! Nu är ju saken den dock att jag har en sådär 10 tomma arkivlådor i en hög istället. Jättefina och praktiska lådor som går att använda till mycket, men jag verkar ha nått en punkt i rensningen där jag har fler lådor än saker att fylla dem med :laugh:
Burn baby burn :angel:
 
Jag har legat lite lågt med rensandet ett tag, men nu är det dags för vårrensning av garderoben! In med nytt, ut med sånt som inte gillas/passar längre. "Vanliga" kläder upplever jag som svårt att sälja.. Men jag har lagt upp några plagg på Tradera, och fått flera sålda (ett par tvättade men oanvända jeansleggings, ett par lite använda träningslinnen och nu ett par cardigans). Yay! Bara småpengar, men många bäckar små. Det som inte går på Tradera tänkte jag samla ihop i en kasse för typ en tjuga i nån lokal fb-grupp, och går inte det så blir det secondhand. Med ett par undantag, det finns ett par plagg som får stanna om jag inte kan få ett par hundralappar för dem (som tex min skinnjacka, den vill jag faktiskt inte skänka bort).
 
Efter att ha varit och kollat på en kompis utställning av fotografier så kom jag att tänka på en sak.
Jag läste någonstans, och tror även att jag föreslagit det här, att de där sakerna med endast affektionsvärde som man inte kunnat förmå sig att göra sig av med - då kan man ta ett foto av det och göra sig av med prylen.

Nu tänkte jag, när jag såg hennes fina foton, att -tänk om man skulle lägga ned energi eller leja kompisen till att ta ett jättefint konstnärligt foto av prylen. Att sedan sätta fotot inom glas o ram, med passepartout (stavning?) och hänga upp på väggen som ett konstverk?
 
Jag har äntligen fått sålt mina sista koppel och det är förhoppningsvis en som hämtar doppvärmaren ikväll.

Måste verkligen ta tag i alla kläder och skor igen och slänga ut dem en sista gång och sedan får de nog åka till second hand.

Jag beställde rep till koppel till mina hundar (som om de inte redan har tillräckligt många 🙄) och då passade jag på att beställa en massa extra rep som ska säljas för att få in till den dyra frakten och mina egna rep så jag får se om jag får dem sålda 😅
 
Hurra, en klänning såld! Visserligen för typ 10% av vad jag själv gav för den (inte ny), men det känns bättre att den kommer till användning - den är verkligen fin men passar inte längre. Har lagt upp ett par nya annonser.
 
Jag lade upp en ny annons, med sänkt pris, på cykeln och nu är den såld. Eller ja, hämtas idag eller imorgon, men den betalades i fredags kväll. Skönt att slippa hålla koll på den, och kul att den får fortsätta att rulla omkring (jag har ändå haft den i ungefär halva mitt liv..). Och jag slapp annonsera på Blocket!

Idag samlade jag ihop det som rensats ut ur garderoben och som inte gått på Tradera (helt vanliga, lite "tråkiga" vardagsplagg som använts en del. Hela men inget som folk är så sugna på att lägga 50 spänn i frakt på..). Lade upp en annons i den lokala fbgruppen, med en ytterst symbolisk summa (typ en chokladkaka för allt). Annars ger jag det till secondhand.
 
Storstädning i logen! Det blev ett rejält släplass och hittills har vi sålt grejer för 3000 kr, jag räknar med cirka 1000 kr till. Sen har jag lådvis med grejer som jag tänkte styra loppis med till våren, om det går att genomföra på ett lämpligt sätt utomhus. Sen sålde jag min hästtransport också. Det har varit en bra helg! :D
 
Alltså det är ju kul att ha fått en massa sålt på Tradera, men det är mindre kul när fakturan för förra månadens försäljningar ramlar in och ligger på flera hundra kronor :eek::arghh:
 
Alltså det är ju kul att ha fått en massa sålt på Tradera, men det är mindre kul när fakturan för förra månadens försäljningar ramlar in och ligger på flera hundra kronor :eek::arghh:
Men det är ju ändå bara en liten procent av försäljningen, kom ihåg det! Sen tycker jag tradera borde ändra lite i sitt system, men ändå :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 013
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 383
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 285
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 212
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp