Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag anar att kläderna kan bli svåra, men eftersom den nog kommer bli en del så vore det såklart trevligt med några kronor in om det går.
Det är helt klart värt ett försök! Ibland säljs sådant man inte alls har förväntat sig bli sålt. Och ibland ligger jättefina saker kvar länge
 
Har du någon regnbågsfleece?
Inte regnbåge, bara rutor
51B4A90C-F86D-43BD-AE79-8D2785AE91C5.jpeg
 
Över 10kg tyg bara *POFF* 😁 Hämtas i helgen
Så nu tror jag att allting som har med smycken och sömnad är väck! Så skönt! Nu ska jag bara köpa tyg när jag behöver och efter noga eftertanke och räknande så jag slipper spillbitar. Och inte köpa en massa bara för att det är ”bra att ha” för det har jag lärt mig att det blir ändå aldrig av att göra något med det utan det ligger bara i lådorna och flinar elakt mot mig :cautious:
 
La ut lite kläder jag sytt som nu är för stora, 15 plagg och 13 av dom fick ett "köper" direkt 😅 har jättemycket vanliga kläder jag skulle behöva sälja, men det känns mycket svårare än hemsydda plagg av någon anledning 🤷🏻‍♀️
 
Mina kvarvarande saker som är färdiga att sälja:
Ett berg kläder.
Glas från Sölvehyttan.
Hundsaker: två flytvästar, tre halsband, fyra set skor, blöjor.
Marsvinssaker: Kökshanddukar, critical care, en brosch, skyltar.

Saker som ska göras klart för att säljas:
Marsvinshus.
Utställningsplattor.
Överdrag till plattorna.
Koppel till en väns hundar.

Projekt som ska behållas:
Två omgångar selar mm till hundarna.
Renovera och inreda köket från grunden.
Laga en hög kläder.
Sy hundkläder inför vintern.
Storstäda djurrummet och verkstaden och slänga allt virke mm som blivit liggande.
Tjata på hyresvärden att han ska fixa mitt badrum som han lovat i över ett år.
Tjata på hyresvärden att han ska fixa elen i djurrummet som han lovat i över fem år.
Tjata på hyresvärden att han ska fixa den rinnande (läs sprutande!) kranen i verkstaden som han lovat i över ett år.
Sortera och säkerhetskopiera datorn innan den lägger av.

Jag kan inte fatta hur lite det är kvar O_o:jawdrop::bump::bump::banana::banana::banana:
 
Idag åkte 3 bilar till skroten och jag har skolat om en gammal båt till jordgubbsland.
Hoppas på att få avslut på en bilförsäljning denna vecka.
Om vi nu får ordning på traktorn ska jag ta itu med att få hit och fylla en container med metallskrot.
 
Idag åkte 3 bilar till skroten och jag har skolat om en gammal båt till jordgubbsland.
Hoppas på att få avslut på en bilförsäljning denna vecka.
Om vi nu får ordning på traktorn ska jag ta itu med att få hit och fylla en container med metallskrot.
Ugh, jag har också en massa metallskrot liggande, men jag tänker hela tiden att det kommer ju ändå mer så det är inte lönt att beställa hit en container än. Fast det är väldigt svårt att navigera i garaget. Och jag har inte ens nån bil där. Bara skrot och en litenliten gräsklippare :laugh:
 
Nu har jag äntligen lagt ut de sista kläderna och detta blir nog sista gången för de flesta. Jag har ”bara” drygt en halv sopsäck som ska till second hand så där finns plats för mer!

Just nu sitter jag på golvet i djurrummet och försöker komma igång att städa burarna och börja röja i allt som ska städas, plockas undan, lagas, skänkas och slängas. Här är nog inget värt att säljas tror jag. Synd att alla burar är platsbyggda för jag tror att det är många som hade velat ha dem annars och jag använder ju inte dem nu när jag bara har fyra marsvin för de går på golvet, men det går inte att plocka ned dem utan att förstöra dem
 
Ugh, jag har också en massa metallskrot liggande, men jag tänker hela tiden att det kommer ju ändå mer så det är inte lönt att beställa hit en container än. Fast det är väldigt svårt att navigera i garaget. Och jag har inte ens nån bil där. Bara skrot och en litenliten gräsklippare :laugh:
Jag tror inte att jag kommer att få slut på metall på en container. :cautious: Det är synd bara att den ska fraktas så långt.
 
Idag åkte 3 bilar till skroten och jag har skolat om en gammal båt till jordgubbsland.
Hoppas på att få avslut på en bilförsäljning denna vecka.
Om vi nu får ordning på traktorn ska jag ta itu med att få hit och fylla en container med metallskrot.
Wow, det var duktigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 200
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 543
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 576
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 403
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp