Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har dock gjort felet själv en gång att jag inte kontrollmätt utan endast antagit att den skulle få plats. Jag hade då flyttat ett år tidigare och kört en massa saker i bilen under det året, och när jag väl fick för mig att köpa en TV kollade jag bara att den skulle passa i storlek på TV- bänken och inte att den skulle gå in i bilen också. Jag tänkte att den borde gå in utan att behöva fälla några säten, men när vi (jag och butikspersonalen som var snäll nog att hjälpa till att få in den i bilen) började bära in TV:n i bilen märkte vi att det nog inte var så mycket plats där som jag trott och att det kanske inte skulle gå, och när jag skulle fälla sätena för att få mer plats gick självklart fällmekanismen sönder och lyckades skära upp ett litet sår i handen på mig. Butikspersonalen var dock mer envis en jag att den skulle få plats, och till slut fick vi in den trots att stolarna inte gick att fälla, med bara lite, ehm, pappa som mosats mot de mest utstickande delarna av bildörren :p

Nu när jag tänker efter har det nästan hänt en gång till :o Det här var ganska precis efter jag flyttat, då jag skulle köpa matsalsstolar. Jag hade hittat dem begagnat i samma tätort där jag jobbade och tänkte att jag kunde hämta dem efter jobbet innan jag åkte hem (ca 6 mil). Jag åkte i alla fall dit, och det var precis att de gick in - det var verkligen fullt i bilen överallt förutom förarsätet, och jag hade verkligen behövt pussla för att få in alla. Det var ju bara det att jag glömt att jag skulle få plats med hunden också när jag åkte hem, som då var på hunddagis under dagarna i orten jag jobbade i :p. Det slutade med att systern (som bor 40-50 minuter bort från mig) var snäll nog att komma till hunddagiset och ta några av stolarna i hennes bil och köra hem dem till mig (och som belöning fick hon hjälpa till att bära in en soffa som jag inte lyckats få in själv under flytten och som fortfarande stod ute på släpet :angel:)
Påminner lite om när jag skulle fara iväg och hämta en 2sits barncykelvagn jag bestämt mig för att köpa till gamla hunden, så att han skulle kunna åka en bit bakom cykeln först och sedan gå och lukta på nya ställen.
Jag tänkte inte på att sambon försvann strax före mig, utan tänkte bara när jag såg att Xantinakombin var försvunnen - jag tar väl XM i stället då (=hatchback).
Det var längre till adressen än jag trodde och vi (jag och säljaren) fick trixa lite och ta bort staget mellan cykel o vagn men vi fick in den. Det var rätt så besvärligt att få ut den också.
Tur att XM var en rejäl bil. Annars hade det varit snopet. Eller kanske (förhoppningsvis) så hade jag ringt återbud när kombin inte fanns att använda.
 
Här kan man fara på ÅV dygnet runt. Skönt.
En liten lektion på nätet först för information och registrering och så loggar man in och ut via körkort eller Mobilt BankID när man är på ÅV.
Här är det öppet en eftermiddag i veckan. Å andra sidan är det otrolig personal som hjälper till hur mycket som helst.
 
Jag har börjat lägga upp böcker som en galning! Gillar traderas funktion att automatiskt hämta beskrivning från streckkoden, även om en får kolla stavningen lite så gör det allt så mycket lättare!
Letar efter den här funktionen nu, men hittar inte 🤔 Hur gör du?
 
Räknas det att jag sålt en hel kull kaninungar? Det känns i alla fall djävligt skönt. :D De sista två åkte i morse. Nu har jag en kull hermeliner kvar och en kull med hermelinkorsningar, men de är inte leveransklara än.

Dessutom städade jag ur garderoben nu när det var så varmt och slängde sånt som var lite slitet eller till och med hade hål i sig. Dock åkte jag på stan och köpte ett 4 st nya pikéer, en långärmad t-shirt och lite annat smått och gott. Men det var saker jag faktiskt behövde, inte bara villhövde.
 
Det är inte så dumt att vara ledig! Har rensat i förrådet och fått ihop en hel del som ska slängas och sjukt mycket som ska säljas. Om det är fint väder nästa söndag kanske det är läge för loppis. Jag tog en vända i garderoben och fick ihop en stor kasse till återvinning och en enorm hög som jag ska prova sälja på loppisen, annars skänka till secondhand. Och ett gäng skor.. och några väskor. :angel:

Just ja, sålt två möbler idag och fick in 1000 kr. Sålde grejer för 1700 kr i förra veckan också. :D
 
Jag har dock gjort felet själv en gång att jag inte kontrollmätt utan endast antagit att den skulle få plats. Jag hade då flyttat ett år tidigare och kört en massa saker i bilen under det året, och när jag väl fick för mig att köpa en TV kollade jag bara att den skulle passa i storlek på TV- bänken och inte att den skulle gå in i bilen också. Jag tänkte att den borde gå in utan att behöva fälla några säten, men när vi (jag och butikspersonalen som var snäll nog att hjälpa till att få in den i bilen) började bära in TV:n i bilen märkte vi att det nog inte var så mycket plats där som jag trott och att det kanske inte skulle gå, och när jag skulle fälla sätena för att få mer plats gick självklart fällmekanismen sönder och lyckades skära upp ett litet sår i handen på mig. Butikspersonalen var dock mer envis en jag att den skulle få plats, och till slut fick vi in den trots att stolarna inte gick att fälla, med bara lite, ehm, pappa som mosats mot de mest utstickande delarna av bildörren :p

Nu när jag tänker efter har det nästan hänt en gång till :o Det här var ganska precis efter jag flyttat, då jag skulle köpa matsalsstolar. Jag hade hittat dem begagnat i samma tätort där jag jobbade och tänkte att jag kunde hämta dem efter jobbet innan jag åkte hem (ca 6 mil). Jag åkte i alla fall dit, och det var precis att de gick in - det var verkligen fullt i bilen överallt förutom förarsätet, och jag hade verkligen behövt pussla för att få in alla. Det var ju bara det att jag glömt att jag skulle få plats med hunden också när jag åkte hem, som då var på hunddagis under dagarna i orten jag jobbade i :p. Det slutade med att systern (som bor 40-50 minuter bort från mig) var snäll nog att komma till hunddagiset och ta några av stolarna i hennes bil och köra hem dem till mig (och som belöning fick hon hjälpa till att bära in en soffa som jag inte lyckats få in själv under flytten och som fortfarande stod ute på släpet :angel:)
Det där skulle väl nästan platsat i dåligt omdöme-tråden :D
 
Jag annonserade ut två gamla däck med fälg som bortskänkes.
Det hörde av sig en person som ville ha dem. När hon fått adressen frågade hon om jag ville ha en petunia.
??
Jag sa att det var snällt men att jag är helt okunnig avseende blommor.
De är så lättskötta, sa hon.
Lade ut däcken för att hon skulle kunna hämta när hon ville.
När vi kom hem efter en sväng på stan hade däcken förvandlats till två små svarta krukor med var sin petunia i........
 
Jag annonserade ut två gamla däck med fälg som bortskänkes.
Det hörde av sig en person som ville ha dem. När hon fått adressen frågade hon om jag ville ha en petunia.
??
Jag sa att det var snällt men att jag är helt okunnig avseende blommor.
De är så lättskötta, sa hon.
Lade ut däcken för att hon skulle kunna hämta när hon ville.
När vi kom hem efter en sväng på stan hade däcken förvandlats till två små svarta krukor med var sin petunia i........
Extremt lättskötta! Ge de en lite större kruka och vatten, de kommer blomma hela sommaren!
 
  • Gilla
Reactions: Rie
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 153
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 460
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
310
· Visningar
19 850
Senast: Cavallo
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 292
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp