Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Körde två kassar textilier till secondhand. Skönt att bli av med sånt som bara legat i flera år.

Nu sitter jag och funderar på att göra ett allvarligt röj bland sygrejerna. Har bokstavligt talat tusentals mönster. I tidningar, vanliga mönsterkuvert, böcker och i datorn. Det är säkert en hel del jag kan försöka sälja.
 
Har lagt ut 4 prydnadsgrejor (2 skålar 2 vaser) på Bortskänkes i några FBgrupper. Hittills har ingen velat ha dem....?
Är de kvar om någon dag åker de till second hand.

Nu tycker jag att jag har fått bort hyfsat mycket inom vissa områden, börjar snart vara nöjd där. Andra områden har .....förbättringspotensial.....det blir nog second hand på en del där, ids troligen inte hålla på med annonser.
 
Hade en kompis på besök i några dagar som pushade mig att lägga ut en av kaninburarna (inomhusbur) på Marketplace. Sagt och gjort ligger den nu ute på annons. Hoppas den säljs snart för det hade varit skönt att bli av med den faktiskt, även om den bara står i garaget.

Jag har ett äldre set golfklubbor som bara står dessutom. Vann nya klubbor i en tävling så behöver inte mina andra, men jag vet inte vad jag ska ta för dem. Bagen är bra och många av klubborna är riktigt fina, men några är halvbra också. Man kanske ska sälja de styckvis? Märkesvis?
 
Vi kom på att det står en gammal frysbox i källaren. En stor bynglig sak som vi aldrig kommer använda. Den ingick i huset när vi köpte. Vi ska ta reda på om den fungerar och göra oss av med den på ena eller andra sättet.
Frågan är väl egentligen, ska man lägga ut annons nu eller vänta till älgjaktssäsongen börjar? Kanske lika bra att lägga ut annons redan nu, om någon nappar är det bra annars får vi annonsera igen.

Har haft ute en projektorduk i över ett år för en struntsumma utan att bli av med den. Den går inte in i bilen annars hade jag kört den till secondhand för länge sen. Nu ligger den i garaget och blänger på mig. Kanske ska lägga ut den som skänkes..
 
Ok, frysboxen fungerar. Vågar inte åldersbestämma den, finns en risk/chans att den är från 60-talet. Om någon vet något om blåa frysboxar från Osby Polar..? Jag måste erkänna att jag är lite fascinerad.
 
Ok, frysboxen fungerar. Vågar inte åldersbestämma den, finns en risk/chans att den är från 60-talet. Om någon vet något om blåa frysboxar från Osby Polar..? Jag måste erkänna att jag är lite fascinerad.
Jag har läst att även om gamla frysboxar kan gå sönder när man fraktar dem.
Att någon köpare ring och varit arga när den inte fungerade när de kom hem med den.
Så bäst är nog kanske att skänka bort den och visa att den fungerar som den ska innan lastning.

De drar nog bra mkt mer ström än moderna frysar så ev pris bör vara mkt lågt, annars tror jag nog att de flesta heller lägger på lite till och köper en nyare begagnad.
Jag blev glad när köparna av mitt föräldrahem ville ha den stora fungerande frysboxen från 70talet så slapp vi kånka upp den ur källaren.
 
Jag har läst att även om gamla frysboxar kan gå sönder när man fraktar dem.
Att någon köpare ring och varit arga när den inte fungerade när de kom hem med den.
Så bäst är nog kanske att skänka bort den och visa att den fungerar som den ska innan lastning.

De drar nog bra mkt mer ström än moderna frysar så ev pris bör vara mkt lågt, annars tror jag nog att de flesta heller lägger på lite till och köper en nyare begagnad.
Jag blev glad när köparna av mitt föräldrahem ville ha den stora fungerande frysboxen från 70talet så slapp vi kånka upp den ur källaren.

Jag har lagt ut den för 150 kr. Ärligt talat vet jag inte ens hur de fått in den genom dörren en gång i tiden :o
 
Vi kom på att det står en gammal frysbox i källaren. En stor bynglig sak som vi aldrig kommer använda. Den ingick i huset när vi köpte. Vi ska ta reda på om den fungerar och göra oss av med den på ena eller andra sättet.
Frågan är väl egentligen, ska man lägga ut annons nu eller vänta till älgjaktssäsongen börjar? Kanske lika bra att lägga ut annons redan nu, om någon nappar är det bra annars får vi annonsera igen.

Har haft ute en projektorduk i över ett år för en struntsumma utan att bli av med den. Den går inte in i bilen annars hade jag kört den till secondhand för länge sen. Nu ligger den i garaget och blänger på mig. Kanske ska lägga ut den som skänkes..

Jag har lagt ut den för 150 kr. Ärligt talat vet jag inte ens hur de fått in den genom dörren en gång i tiden :o
Jag har också sålt gammal kyl/frys för en hundring eller två, kopplat in den när de hämtar så de ser att den fungerar. Har varit folk som bara ska ha till en fest eller när de har gäster. Tror nog du blir av med den nu och inte behöver vänta på jakten, för mig gick det fort :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 034
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 430
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp