Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på loppis och sålt i 30+. :cautious:
Blev av med ganska mycket prylar och en hel del kläder faktiskt. Runt 1300 kr in. Resten (nästan en hel släp) får åka på "skroten" imorgon. (De tar emot prylar och säljer själv). Det är en liten låda med grejer som vi kommer behålla och en påse skor och kläder. Så skönt!
 
Jag jobbar onsdag och torsdag natt också, sen ska jag rensa i sadelkammaren och sälja det som säljas kan. Det väller över med täcken nu. Samtidigt har jag ju 3 st d-ponnyer som kan ha alla 135 cm täcken, men en ska säljas. Och det är ju väldigt dumt att sälja extra täcken när man har hästar de passar. Å andra sidan använder jag inte så mycket täcken att det behövs 3-4 st vintertäcken per häst. Eller hur ska man tänka? Kan ju vara skönt att skicka med ett gäng täcken som passar när man säljer också, eller vill folk köpa egna?

Och broddar - är det något folk köper begagnat? Vissa är ju mer rostiga än andra, men de är ju fullt funktionsdugliga.
 
Jag jobbar onsdag och torsdag natt också, sen ska jag rensa i sadelkammaren och sälja det som säljas kan. Det väller över med täcken nu. Samtidigt har jag ju 3 st d-ponnyer som kan ha alla 135 cm täcken, men en ska säljas. Och det är ju väldigt dumt att sälja extra täcken när man har hästar de passar. Å andra sidan använder jag inte så mycket täcken att det behövs 3-4 st vintertäcken per häst. Eller hur ska man tänka? Kan ju vara skönt att skicka med ett gäng täcken som passar när man säljer också, eller vill folk köpa egna?

Och broddar - är det något folk köper begagnat? Vissa är ju mer rostiga än andra, men de är ju fullt funktionsdugliga.
Sälj dina så kan du köpa mina när du behöver dom :idea: :D
 
Var förbi välgörenheten och lämnade en påse med smycken inkl 1 arbandsur.
Inget jag använder eller som kan säljas (tror jag) men som fungerar.
Har också löst in några ärvda guldringar och fått ett litet tillskott i kassan.
Det har varit en del inbrott här i trakten och jag tänker att de ska i alla fall inte få tag i sådant jag inte använder.
Det jag använder kan jag ju inte gärna lägga någon annanstans -vad har jag för glädje av dem då?- men jag minskade i alla fall ned eventuella summan/bytet som de (förhoppningsvis inte) kan komma åt.
 
Lagt ut symönster på Tradera. Sånt som jag av olika anledningar inte gillar och aldrig kommer använda men har sparat för att de är så fina 🙄
Men vad har jag för nytta av fina mönster när de ligger i en låda?

Så nu åkte de ut på annons i en klump. Tänkte att jag gör det enkelt för mig och säljer 15 st i ett paket. Orkar inte lägga upp en annons för varje mönster.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 878
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 161
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 077
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp