Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stiltje här med. Körde äntligen iväg lite porslin till secondhand härom dagen, har stått på golvet i en kasse lite för länge nu ...
Har en påbörjad med lite kläder också. Ska se om jag kan fylla på något mer däri.

Sen har jag en ljuslykta på reservation till en person. Blev favoritad precis när jag tänkte plocka bort annonsen och skänka iväg så gjorde ett erbjudande. 11 kr är mer än inget alls tänkte jag. :D Så hoppas hen köper nu också. Antar ville invänta lite inkomst.
 
Ni får inte börja "klaga" på att det står still på Vinted nu när jag ÄNTLIGEN avsatt tid idag för att ena dottern och jag ska fota och lägga ut?! 😁😉

Jag gick ett ryck för ett par veckor sedan och rensade ur vår "kan vara bra att ha" och "sparat för yngsta dottern kanske vill ha den"-garderob. Det blev 7 sopsäckar till Röda Korset, 4 säckar till soptippen och ungefär en säck som vi ska försöka sälja nu då.

Så himla skön känsla när man plötsligt kan gå in i den skrubben och inte behöver klättra över a la hoarder-style.

När vi är klart med fotograferingen så blir det fortsatt röjning i stugan ute på tomten dit ena dottern vill flytta ut till i sommar.
 
Jag har fått sålt lite mer barnkläder, fina vår/sommar saker. Tycker som vanligt det tar emot att sälja söta mini kläder men det är samtidigt kul att någon annan vill använda de + att det ändå blir lite pengar in på kontot :up:

Ligger lite back på massa annat vårbestyr på huset etc men nu (tack vare denna tråden 🙏) har jag bokat in mig med bord på en loppis nu i vår så ska se till sätta av tid till en ordentlig utrensning snart. Hoppas det går en del på den loppisen och det som inte gör det åker rätt i bilen och doneras bort ^^ ☺️
 
Hen som bad om en reservering har fortfarande inte köpt... Frågade om det gick bra att jag resevareade till 26/27 så får någon dag till på sig.

Har inte sålt något annat heller så sänkte lite priser idag igen för o se om det skulle hända något. Fick precis ett par skor sålda så hjälpte nog lite iallfall. 🥳
Tror personen hade dom som favorit då jag tycker mig känna igen användarnamnet. 😅
 
Börjar bli lite sugen på att köra igång vinted igen, men jag är så begränsad att plocka ihop grejer och fota känns som världens projekt just nu.
Samtidigt som dagarna bara försvinner medan jag är fast i soffan ..

Kanske behöver mer motivation, vad får ni sålt just nu ? :)
 
Börjar bli lite sugen på att köra igång vinted igen, men jag är så begränsad att plocka ihop grejer och fota känns som världens projekt just nu.
Samtidigt som dagarna bara försvinner medan jag är fast i soffan ..

Kanske behöver mer motivation, vad får ni sålt just nu ? :)
Jag som är nybörjare och har dragit mig för att dra igång har äntligen tagit tag i projektet. Jag gör så att när jag lagt ihop kläderna så de är på ett och samma ställe så tog jag en halvtimme och bara fotade allt så det fanns i mobilen.

Sedan har jag suttit ett par omgångar när jag "ändå inte gör något annat" och när jag väntat på dotterns träning skulle ta slut och lagt ut. Allt är bättre än inget!
 
Fick ett ryck och rensade sängskåpet.

Slängde en del piercinggrejer och några i org.förp som jag tänkte testa att sälja.

Men hittade så mycket gammalt sentimentalt jox jag inte riktigt vet om jag ska behålla eller hiva. Gillar inte riktigt den här "spara- genen" jag har.
 
Spara-genen kan ställa till det helt klart, jag har också den @DarkInNight
Kommer från min far (som är från Finland) men blev väldigt glad nyligen när han berättade att han hade ett fönster över vi kunde få (...som sparats på någon vind i 20-30 år).
Har också en snål-gen så loppisen triggar verkligen igång mig :D
 
Spara-genen kan ställa till det helt klart, jag har också den @DarkInNight
Kommer från min far (som är från Finland) men blev väldigt glad nyligen när han berättade att han hade ett fönster över vi kunde få (...som sparats på någon vind i 20-30 år).
Har också en snål-gen så loppisen triggar verkligen igång mig
Toppen med fönstret. Jag har också sådan släkt!

Haha jag är också snål, eller sparsam 😄

Därför passar det så bra för mig att hantera spara-genen med vinted eller andra försäljningar där jag kan använda mig av säljmål för att övertyga mig själv att jag inte behöver spara allt. Man får lura sig själv lite ibland 😄
 
Jag har tvärtom genen och gör mig av med saker hej vilt. Kommer på efteråt att "normala" människor vill gärna behålla minnes grejer typ studentmössor och sånt.... Jag ser ingen anledning. :bag: Måste bromsa mig ibland
Min dotter är som dig, det krockar med min spara-mentalitet när hon rensar pyssel och annat :D
 
Jag har tvärtom genen och gör mig av med saker hej vilt. Kommer på efteråt att "normala" människor vill gärna behålla minnes grejer typ studentmössor och sånt.... Jag ser ingen anledning. :bag: Måste bromsa mig ibland
Det kanske beror på lite hur man fungerar också? Jag har alltid haft lätt för att komma ihåg fakta, men svårare för att tydligt minnas saker jag varit med om/saker jag gjort/platser jag varit på (i alla fall om jag jämför med hur mycket min syster minns samma saker från uppväxten). Så jag har kvar en låda med olika saker just för att kunna påminna mig själv om olika händelser och förnya känslan av det. Samma sak med foton - jag känner att jag behöver det för att friska upp minnet, påminna mig om "känslan" etc. Annars är jag rädd att jag i slutändan skulle glömma bort det, eller i alla fall glömma delar av det som jag annars hade kommit ihåg genom att bli påmind av saker/foton.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 185
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 168
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp