Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Jag tror inte att jag vill räkna alla mina 😶 Har en hel hylla bara för skor som är fina 😅
Hade mina i ett vitrinskåp förr 😅
Men kanske ska ta tjuren vid hornen och ta med ett gäng till loppisen. Fast det är kul att ha och välja mellan de extremt få gånger jag går ut.
 
Men hittade så mycket gammalt sentimentalt jox jag inte riktigt vet om jag ska behålla eller hiva. Gillar inte riktigt den här "spara- genen" jag har.
Jag har den genen också. 🙈 Men jag har kollat på några avsnitt av ”Den svenska konsten att döstäda” på SVT-Play, metoden i sig är väl inget superrevolutionerande men en sak som de använder som jag tänker införa är en ”minneslåda”. De brukar använda en låda lite större än en skokartong, jag tänker att den fysiska begränsningen gör att man måste välja bland sina favoritminnessaker och kan inte behålla allt, men lådan gör att man ändå är trygg med att man kan spara på några saker med gott samvete o inte slänga allt.

 
Rensat ut lite kartonger som jag sparat för och skicka saker i. Kan ha blivit lite väl många på sistone. 😅 Endel sparas och får bo i förrådet sålänge. Behöver inte vara kvar i lägenheten iallfall, trångt som det är. Då jag bara har några meter till mitt förråd så lätt att komma åt ändå.

Sen har jag även gått igenom flyttkartongen jag har med saker att sälja. Endel fick flytta över till min skänkes påse och tills jag kommer iväg med den, får annonserna vara kvar.
Det som ska säljas fick även flytta över till en påse istället. Ser bättre ut med en påse än flyttkartong under skrivbordet. :D :angel:
1000007658.jpg
 
Jag har handlat på Apotea och beställt en påse för läkemedel som ska lämnas in. Av någon anledning samlas gammal medicin bara lite var stans hemma och det är ju både stökigt och tråkigt.
Jag brukar bara ta en vanlig påse och lämna in. Har den ligger i ett skåp och kastar ner vartefter.
 
Fått ut några böcker på annons och laddar för att samla ihop grejer till loppisinlämning till förmån för ett katthem på torsdag.
Är det några speciella "fina" böcker och har du sålt förr?

Jag har fått för mig att böcker knappt har något andrahandsvärde. Jag har två flyttkartonger hemma fyllda med böcker, en med svenska och en med engelska, mest skräck och deckare som jag tänkte bli av med. Mest pocket och ett par hardcovers. Osäker på om jag skulle kunna försöka få en liten slant eller om det bara är att lägga ut som bortskänkes.
 
Är det några speciella "fina" böcker och har du sålt förr?

Jag har fått för mig att böcker knappt har något andrahandsvärde. Jag har två flyttkartonger hemma fyllda med böcker, en med svenska och en med engelska, mest skräck och deckare som jag tänkte bli av med. Mest pocket och ett par hardcovers. Osäker på om jag skulle kunna försöka få en liten slant eller om det bara är att lägga ut som bortskänkes.

Har sålt barnböcker, faktaböcker (djur, hästar), "göra om hemmet" böcker och nishade kokböcker :)
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 270
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 438
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 237
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp