Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Jag har sålt lite till av alla barn kläder ^^
Har, efter tips här i tråden, köpt påsar att skicka i. Kläderna är ju relativt små, så mkt enklare att bara vika ner er i en påse och snabbt limma ihop ☺️👌

Har vimsat till det och dubbel bokat mig den helgen jag anmält mig till loppis och kan inte skippa det andra, så blir nog ingen loppis för mig ändå🤦 bra iaf att jag inte hunnit förbereda så mkt för det heller 😅🙈
 
Idag var det loppis. Sålde rätt dåligt och inga barnjackor alls, tydligen var det en dålig dag för de flesta tråkigt nog.

Men men, blev av med lite skrymmande grejer (bland annat en symaskin) och har plockat ihop en kartong och en påse som ska direkt till Pingstkyrka nu.
Ska försöka göra ett ryck med Vinted igen och se om jag kan bli av med något mer där.
 
Jag sålde en inomhusbruk till kanin. Var skitnöjd över att bli av med den för en peng, men insåg när jag rengjorde den att den var spräckt i en kant så jag gav bort den. Tjejen som skulle ha den skulle ha kycklingar i den och funktionen är ju ändå okej. Inga pengar in, men mer plats i garaget.

Jag har inga kaniner kvar numer så idag ska jag försöka demontera lite uteburar och kanske starta en stor brasa. 😎🔥 Ska riva det gamla utedasset som står på min mark också men ingen använt på 50 år. Men vad gör man med alla kanintillbehör såsom vattenflaskor mm? Slänger? Det finns ju inget direkt värde i det?
 
Och mina jäkla skor fortsätter att vara otursförföljda. Står att leveransen är försenad och om de inte kommer fram snart så kommer jag att få (upp till) 150kr tillbaka, men jag sålde ju skorna för 225kr?! Så mycket de får in i skyddsavgifter så tycker jag gott att de kan ersätta hela beloppet 😠
 
Gardiner.. har en massa gardiner som jag sparat sedan vårt förra hus men som inte passar in i nuvarande.

Har någon av er provat att sälja gardiner, går det?
 
Gardiner.. har en massa gardiner som jag sparat sedan vårt förra hus men som inte passar in i nuvarande.

Har någon av er provat att sälja gardiner, går det?
Inte sålt själv än men har funderat på att gå igenom och se vad jag har hemma som inte används.

Går jag till mig själv hade jag lätt kunna köpa secondhand och har även gjort det tidigare. Så varför inte?
 
Gardiner.. har en massa gardiner som jag sparat sedan vårt förra hus men som inte passar in i nuvarande.

Har någon av er provat att sälja gardiner, går det?
Försökt sälja på loppis men det var stendött. Förstår inte heller varför men så var det 🤷🏻‍♀️
Kanske i något annat forum? Testa och återkom :D
 
Jag sålde en inomhusbruk till kanin. Var skitnöjd över att bli av med den för en peng, men insåg när jag rengjorde den att den var spräckt i en kant så jag gav bort den. Tjejen som skulle ha den skulle ha kycklingar i den och funktionen är ju ändå okej. Inga pengar in, men mer plats i garaget.

Jag har inga kaniner kvar numer så idag ska jag försöka demontera lite uteburar och kanske starta en stor brasa. 😎🔥 Ska riva det gamla utedasset som står på min mark också men ingen använt på 50 år. Men vad gör man med alla kanintillbehör såsom vattenflaskor mm? Slänger? Det finns ju inget direkt värde i det?
inte slänga hela saker! Skänk istället till någon loppis eller second hand! Själv köper jag hellre billiga begagnade saker än nya, finns ingen mening med att köpa allt nytt när det finns saker som fungerar utmärkt begagnat till billigare pris.
 
Jag skulle också behöva ta tag i rensandet igen men det finns ingen ork..

Har under veckan i alla fall städat ur skafferilådor och slängt sådant som var gammalt, fanns en hel del grejer med bäst före datum från 2018..

Jag borde åtminstone försöka bli av med de två flyttkartongerna med böcker som bara stått i lägenheten sedan jag sålde bokhyllorna för närmare ett år sedan. Jag har liksom fastnat i att jag inte har lust att ge bort det gratis då de kostnade i inköp, men samtidigt lite förstått att jag nog inte kan få något för dem så de liksom svävar i limbo.. vad dum man är egentligen på det sättet. Borde bara lägga ut som bortskänkes så blir jag ju av med dem.
 
Jag har skänkt bort sååå mycket saker istället för att sakerna ska stå och vänta på att ev säljas. Det tar för mycket mental energi och folk brukar bli glada :) Också själv fått sånt som hade ett värde men som gavs bort vilket var ovärderligt när man inte kunde unna sig nytt.

Böcker beroende på sort kan man se om det finns en allmän bokhylla i kyrkan, resestationen etc där andra kan få njuta av dom :)

Jag rensade så mycket kring upplaga nr 1? i denna tråd så nu har det stått rätt still. Funderar på att sälja några plagg på Vinted men avskyr att lämna in paket:o
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 111
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 396
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 210
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp