Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Jag är lite likadan men försöker ge bort om jag gjort ett säljförsök utan att lyckas, blir på något sätt enklare då :)
Det var ett bra tips faktiskt, tack!
Jag har skänkt bort sååå mycket saker istället för att sakerna ska stå och vänta på att ev säljas. Det tar för mycket mental energi och folk brukar bli glada :) Också själv fått sånt som hade ett värde men som gavs bort vilket var ovärderligt när man inte kunde unna sig nytt.

Böcker beroende på sort kan man se om det finns en allmän bokhylla i kyrkan, resestationen etc där andra kan få njuta av dom :)

Jag rensade så mycket kring upplaga nr 1? i denna tråd så nu har det stått rätt still. Funderar på att sälja några plagg på Vinted men avskyr att lämna in paket:o
Vi har en gemensam bokhylla i BRFen jag bor, däremot är det ju i princip ingen ruljans i den tyvärr utan den fylls mest sakta på. Jag har en flyttkartong jag ska spara med böcker jag inte läst ännu, varefter jag betar av böcker där brukar de hamna i den hyllan.

Jag känner samma om att skicka. Jag har en kartong i mitt förråd med grejer som jag inte vill ha men är lite för fina/dyra för att typ skicka på återbruk. Lite märkesporslin, dyra glas, smycken osv. Men blir aldrig av att jag säljer för det känns så himla krångligt att skicka.

Skulle vilja ha en sån guide for dummies hur man skickar ett paket. Typ sånahär grejer kan du packa i, såhär mäter du, såhär väger du, såhär bla bla bla. En lathund helt enkelt. Jag orkar aldrig sätta mig in i det.
 
Jag känner samma om att skicka. Jag har en kartong i mitt förråd med grejer som jag inte vill ha men är lite för fina/dyra för att typ skicka på återbruk. Lite märkesporslin, dyra glas, smycken osv. Men blir aldrig av att jag säljer för det känns så himla krångligt att skicka.

Skulle vilja ha en sån guide for dummies hur man skickar ett paket. Typ sånahär grejer kan du packa i, såhär mäter du, såhär väger du, såhär bla bla bla. En lathund helt enkelt. Jag orkar aldrig sätta mig in i det.
Du kan fråga här :)

Porslin har jag skickat i stabil kartong. Kartongen ska vara större än porslinet så att det finns plats att lägga utfyllnad mellan porslinet och kartongkanten. Sen har jag knöcklat ihop en massa tidningspapper och haft runtomkring porslinet så att det ligger stilla.
När jag skickade till Polen var jag extra noga och fäste bubbelplast runt kanterna på skålar och tallrikar.
 
Det var ett bra tips faktiskt, tack!

Vi har en gemensam bokhylla i BRFen jag bor, däremot är det ju i princip ingen ruljans i den tyvärr utan den fylls mest sakta på. Jag har en flyttkartong jag ska spara med böcker jag inte läst ännu, varefter jag betar av böcker där brukar de hamna i den hyllan.

Jag känner samma om att skicka. Jag har en kartong i mitt förråd med grejer som jag inte vill ha men är lite för fina/dyra för att typ skicka på återbruk. Lite märkesporslin, dyra glas, smycken osv. Men blir aldrig av att jag säljer för det känns så himla krångligt att skicka.

Skulle vilja ha en sån guide for dummies hur man skickar ett paket. Typ sånahär grejer kan du packa i, såhär mäter du, såhär väger du, såhär bla bla bla. En lathund helt enkelt. Jag orkar aldrig sätta mig in i det.
Porslin slår jag in med bubbelplast, sen tidningspapper eller liknande för att stabilisera grejen i kartongen. Gäller att kartongen är rymlig så inte saken ligger för nära kanten.
Kläder packar jag i påse och tejpar runt.
 
Porslin slår jag in med bubbelplast, sen tidningspapper eller liknande för att stabilisera grejen i kartongen. Gäller att kartongen är rymlig så inte saken ligger för nära kanten.
Kläder packar jag i påse och tejpar runt.
Att packa kläder och mjuka saker i påse var lite av en revolution för mig.
Klädkedjorna skickar ju ofta på samma sätt.

Brukar ha kompostpåse och sen plastpåse för mjuka saker :)
 
Det löste sig med skorna! De är nu framme hos köparen, godkända och 5🌟 i omdöme :bump:
Nu får det stå still ett tag med försäljning för jag orkar inte hålla på just nu. Nya tag snart med lite möbler, mammas pussel och hundgrejerna. Jag har fått mycket ångest om hundgrejerna så koppel, selar och halsband får stanna ett tag till, men resten ska bort.
De flesta projekten är nedpackade i varsin låda i väntan på sin tur.

Just nu ligger fokus på att få upp nya garderoberna och möblera om så allt blir bra i extrarummet och sedan ska jag gå igenom alla kläder och rensa ut en del som aldrig blir använt men som jag har tvekat på för jag kommer ju kaaaanske att använda dem någon gång 🙄
 
Tack för peppen :)

Jag har faktiskt en kartong hemma efter en beställning, ska försöka spara den och se om jag kan bli av med något och använda den att skicka i. Det är ju det också, att man ska ha något att packa i. Textiler går ju bra i påse och smycken kan skickas i kuvert men annars måste man ju ha någon form av låda.

Blev lite rens-sugen nu. Men energin brukar ju som bekant rinna ur en ganska lagom tills att det är dags att åka hem..
 
Äntligen är motivationen igång.

Fått ut flera annonser, fortsätter sortera ut kläder till insamling och har även packat sålda grejer.

"Bara" fått in 250 kr den här veckan men är lite taggad att komma upp i 1000 kr för då har jag nått upp till 60% av mitt totala säljmål.
 
Är det någon som vet om det finns ett skrotvärde på en cykel? Den har stått i några år sedan jag köpte en ny och jag tänkte den kunde vara ”bra att ha” om den nya blir stulen men den har bara samlat damm. Det är en ”skrotcykel” men den rullande ok när den ställdes av. Men nu är däcken dåliga och den behöver lite kärlek för att rulla igen och jag vill inte lägg pengar på den för att sedan få skambud på den på Marketplace. Då skrotar jag den hellre.
 
Är det någon som vet om det finns ett skrotvärde på en cykel? Den har stått i några år sedan jag köpte en ny och jag tänkte den kunde vara ”bra att ha” om den nya blir stulen men den har bara samlat damm. Det är en ”skrotcykel” men den rullande ok när den ställdes av. Men nu är däcken dåliga och den behöver lite kärlek för att rulla igen och jag vill inte lägg pengar på den för att sedan få skambud på den på Marketplace. Då skrotar jag den hellre.
Skrotvärde vet jag inget om, men jag sålde en äldre cykel av bra kvalitet men med behov av service för 200 kr till en cykelentusiast. Han skulle renovera upp den och verkade jätteglad över "fyndet" samtidigt som jag blev glad att min fina cykel fick en chans att användas igen 😊
 
Skrotvärde vet jag inget om, men jag sålde en äldre cykel av bra kvalitet men med behov av service för 200 kr till en cykelentusiast. Han skulle renovera upp den och verkade jätteglad över "fyndet" samtidigt som jag blev glad att min fina cykel fick en chans att användas igen 😊
Min gamla cykel är av ett idag ganska okänt märke, tänk typ sådana som säljs på Team Sportia, eller XXL eller liknande så den är inte tillräckligt gammal eller känt märke för att vara retro tyvärr. Hade däcken varit ok hade jag nog kunnat få runt 200:- av en student eller liknande men om jag måste byta däcken för att få sålt den så blir det inte många kronors vinst liksom.
 
Är det någon som vet om det finns ett skrotvärde på en cykel? Den har stått i några år sedan jag köpte en ny och jag tänkte den kunde vara ”bra att ha” om den nya blir stulen men den har bara samlat damm. Det är en ”skrotcykel” men den rullande ok när den ställdes av. Men nu är däcken dåliga och den behöver lite kärlek för att rulla igen och jag vill inte lägg pengar på den för att sedan få skambud på den på Marketplace. Då skrotar jag den hellre.
Vissa återvinningscentraler har särskilda platser för cyklar, de renoveras sen upp av till exempel daglig verksamhet/samhall eller liknande och säljs :) kan ju kännas bättre än att bara kasta den i metallskrot.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 013
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 361
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 066
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp