Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Tydligen passade alla de bortlämnade kläderna ngn i familjen så de kommer till användning.

Funderar på om jag skulle ta mig i kragen och rensa garderober och byrå även I sovrummet samt ta fram klädlådor från förrådet. Rensa ur sommarkläderna nu och sen skaffa mig en hylla/ skåp på loppisbutiken och se om jag sälja lite.
 
Lämnade 2 böcker (varav en aldrig läst), ett 50talsfat och en slags karott med lock till second hand igår. Idag lastade jag in två väskor, varav en ny med lappen kvar(=någon slags vinst tror jag)som ska till second hand nästa gång jag passerar där.
 
Haft ett par intensiva veckor med sömnad, och syrummet ser ut därefter. Ägnat dagen åt att städa, vika in tyger igen, damma och sånt. Tömt en pappkasse med grejer jag rensat ut från garderoben där jag skulle klippa bort spännen, band och liknande som kan återanvändas vilket jag nu tagit reda på, och sen kastat resterna.

Fått ett pussel sålt på Vinted, och här om dagen postade jag två små paket sålda på Vinted, värde typ 30 kr 😅 men många bäckar små.
 
Nu har även jag kastat mig ut i Vinted-djungeln. Fick ett meddelande om en av mina artiklar med texten ”Vänlige bekräfta” och en länk till vintse.com Jag gissar att det ett bedrägeriförsök men vill dubbelkolla med er som hängt där längre.
 
Nu har även jag kastat mig ut i Vinted-djungeln. Fick ett meddelande om en av mina artiklar med texten ”Vänlige bekräfta” och en länk till vintse.com Jag gissar att det ett bedrägeriförsök men vill dubbelkolla med er som hängt där längre.
Troligen bedrägeriförsök, alla köp sker i appen, man behöver aldrig klicka vidare eller bekräfta någons köp utan man får ett meddelande om att XX har köpt yy, och i det meddelandet kan man hämta hem fraktetiketten. Så här ser det ut efter att man som säljare klickat på hämta fraktetikett.
Screenshot_2024-05-26-17-10-44-502_fr.vinted-edit.jpg
 
Då blev det några till målarböcker till ena köparen. Ska lämna av dem i morgon när jag ändå ska till sjukgymnasten. Kan väl vara trevligt att sätta in dem på ett slags "semester"konto och göra något kul för. Som tidigare skrivet, alla bäckar små. Förr tog jag pantpengarna och gav till barnen i veckopeng när de var riktigt små, de ville ju ha pengar i handen på den tiden. Lagom att samla sådana summor i en sparbössa! Kanske ska göra samma nu till Semester. Allt sålt + pant som inkommer blir något till min semester i juni.

Borde gå igenom mina pussel också. Har inte orkat ännu, men ser ingen anledning att spara på dem längre när jag inte kan lägga dem längre. Synd, det är trevligt att pussla ju, men någon annan får ta över det.
 
Då blev det några till målarböcker till ena köparen. Ska lämna av dem i morgon när jag ändå ska till sjukgymnasten. Kan väl vara trevligt att sätta in dem på ett slags "semester"konto och göra något kul för. Som tidigare skrivet, alla bäckar små. Förr tog jag pantpengarna och gav till barnen i veckopeng när de var riktigt små, de ville ju ha pengar i handen på den tiden. Lagom att samla sådana summor i en sparbössa! Kanske ska göra samma nu till Semester. Allt sålt + pant som inkommer blir något till min semester i juni.

Borde gå igenom mina pussel också. Har inte orkat ännu, men ser ingen anledning att spara på dem längre när jag inte kan lägga dem längre. Synd, det är trevligt att pussla ju, men någon annan får ta över det.
Jag blir motiverad att sälja saker när jag har ett säljmål.

Just nu är mitt säljmål att få ihop till hästarnas vinterfoder genom att sälja småsaker :) och har skapat ett konto dit jag för över alla summor.
 
Jag blir motiverad att sälja saker när jag har ett säljmål.

Just nu är mitt säljmål att få ihop till hästarnas vinterfoder genom att sälja småsaker :) och har skapat ett konto dit jag för över alla summor.
Jag förstår det! och man säljer ju inte saker man behöver, det måste vara extra motiverande att kunna köpa hästfoder för pengar man fått in för saker man inte har behövt så att säga.
Det är synd att kläderna inte fått några svar ännu, men målarböckerna har i alla fall två svar, vilket jag kanske trodde skulle gå trögare, men bra att något kommer igång. Det är ju också motiverande tycker jag, så får ta tag i pusslena i morgon!

Hittade en annons på fotoalbum för en tia, lagom pris, behöver ju fler till mina gamla foton men vill inte betala hur mycket som helt eftersom fotona är lite väl alldagliga så att säga, men får jag veta var jag kan hämta det så kan jag ju fortsätta att sätta in fotona som ligger i en burk just nu. Det började med två burkar med foton :) Det känns också motiverande, för det betyder att jag kan fortsätta få ordning här och fortsätta gå igenom mina lådor.

Nu är min fråga. Behöver man en cup cakemaskin som är använd en gång på flera år bara? En donutmaskin? Ett våffeljärn och mackgrill kan jag förstå, men de andra har jag något svårare att motivera numera :D Hilfe med råd :D
 
Fick just ytterligare en "motiverande incident" som säger att jag ska fortsätta att försöka sälja och inte köpa :eek: Ett mejl där en bundle(presenter och en sovtröja hehe) som jag beställt från Polen verkar ha bestämt sig för att komma med Early Bird. Vad i... Jag bor verkligen inte lämpligt till för sånt och även om brevlådan är nära så lär de välja tidningsfack. Muttermutter.

Men fotade något plagg idag iaf :D Är ett pussel som jag vill lägga ut men tvekar. Kanske borde jag lägga det en gång till:o
Slängt en massa gamla batterier och slockade lampor i återvinningen iaf!
 
Målet var ju att få ihop 5000kr på Vinted/annat för sommaräventyr. Nu har jag bara sålt för drygt hälften av den summan. Mest pga dålig motivation att lägga upp annonser tror jag, men också för att det blev mer svårsålt på Vinted efter att de la till fraktkostnad.
Nåväl, nu har jag hittat ett äventyr jag vill göra med sonen i sommar och lär rappa på med annonser!
Kanske borde lägga upp en del grejer på tradera istället? 🤔
 
Jag har inte alls varit aktiv på Vintern det sista. Låtit de annonser som finns ligga kvar men inte fått upp något nytt på typ två månader. Men idag såldes en random ljusstake så lite plus iaf.
Annars har jag varit duktig och rensat på hemma. En massa skåp blev hårt rensade och köks attiraljer flög ner i kartonger och bor nu på loppisen. Man behöver inte fyra stora ungsformar när man bor själv, aldrig bjuder hem folk och det enda man använder form till är lasagne två gånger i halvåret. En fick stanna kvar och de två mindre jag använder regelbundet.
 
Slängde äntligen några påslakan, som egentligen var fullt fungerande och lite av favoriter, men otroliga hår-magneter. Trots nytvättade såg de ut som att katten sovit på dom i flera veckor 🤯 har ingen torktumlare, det hade säkert funkat bra, så dom fick ryka helt enkelt.
 
Då blev det några till målarböcker till ena köparen. Ska lämna av dem i morgon när jag ändå ska till sjukgymnasten. Kan väl vara trevligt att sätta in dem på ett slags "semester"konto och göra något kul för. Som tidigare skrivet, alla bäckar små. Förr tog jag pantpengarna och gav till barnen i veckopeng när de var riktigt små, de ville ju ha pengar i handen på den tiden. Lagom att samla sådana summor i en sparbössa! Kanske ska göra samma nu till Semester. Allt sålt + pant som inkommer blir något till min semester i juni.

Borde gå igenom mina pussel också. Har inte orkat ännu, men ser ingen anledning att spara på dem längre när jag inte kan lägga dem längre. Synd, det är trevligt att pussla ju, men någon annan får ta över det.
Exakt så har jag gjort, pant och sälj-pengar till semesterkontot :)
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
26 175
Senast: ptr
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
2 058
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 246
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 736
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp