Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rensat ut och märkt 4 ikeapåsar med kläder som inte passar barnen längre. Det ska till bytardag och det jag får tillbaka åker till myrorna. (Väntar och ska dit med en hög jag rensat ut från min garderob)

Så skönt!
 
Åkte 8 kassar med kläder till insamling i helgen :)
Sen rök massa leksaker till second hand och på tippen blev vi av med ett bord, 2 mindre bokhyllor, gipsskivor och säckar med skräp från renovering. Så fått undan en hel del nu :up:
 
Jag ska oxå på bytardag i helgen :up:
Det är så bra! Älskar det. Kunde dessutom konstatera att vi behöver ingenting. Jo äldsta dottern behöver regnkläder men det köper jag i butik. Hon har en uppsättning men jag föredrar två, så hon kan ha en pp skolan och en hemma. De glöms så lätt annars 🙄
 
Det är så bra! Älskar det. Kunde dessutom konstatera att vi behöver ingenting. Jo äldsta dottern behöver regnkläder men det köper jag i butik. Hon har en uppsättning men jag föredrar två, så hon kan ha en pp skolan och en hemma. De glöms så lätt annars 🙄
Japp, så skönt å bli av med saker som e svårsålda fast egentligen värt lite pengar. Få se om jag hittrar nåt, brukar kunna finnas en del filmer :angel:
 
Har sålt allting jag har rensat ut ny. Men fy fan ska aldrig sälja saker mer folk har noll respekt för andras tider.

Tillexempel:
En person betalt och klart men ska komma och hämta på fredag kväll. Kommer inte hör inte av sig. Jag ringer vid sju tiden och dom frågade om dom kunde komma på lördag istället jag sa ok men på eftermiddagen skulle bort på förmiddagen. Före 9:e ringer dom och säger vi är på väg nu. Inte okej. Jag hade sagt tid som funkade för mig å den involverade inte tidig förmiddag....
 
Har sålt allting jag har rensat ut ny. Men fy fan ska aldrig sälja saker mer folk har noll respekt för andras tider.

Tillexempel:
En person betalt och klart men ska komma och hämta på fredag kväll. Kommer inte hör inte av sig. Jag ringer vid sju tiden och dom frågade om dom kunde komma på lördag istället jag sa ok men på eftermiddagen skulle bort på förmiddagen. Före 9:e ringer dom och säger vi är på väg nu. Inte okej. Jag hade sagt tid som funkade för mig å den involverade inte tidig förmiddag....

Men hjälp vilket folk! Har aldrig förstått hur man kan göra så, respektera andras tid för farao! :rage:
 
Nu rensar jag igen!

Har gett bort några regnställ som yngsta dottern växt ur till barnens kusiner. Även tre par barnskor och en vårjacka har jag gett bort.

Har lagt ut skrivaren vi inte har användning för längre till salu på Facebook. La även ut min balklänning på annons, men risken är att den börjar bli för omodern :o Men jag provar i alla fall.

Ska ta med mig barnen och rensa deras kläder ordentligt och ge bort det yngsta dottern växt ur. Det äldsta dottern växt ur kan yngsta ha senare. Har en del barnkläder för riktigt små i garderoben som jag kanske ska prova sälja, annars åker det till tippen eller Erikshjälpen.

Ska göra ett nytt försök att sälja westernsadeln också.

Fick både skrivaren, balklänningen och westernsadeln sålda :up:
 
Jag har lagt ut lite grejer på annons, men det går trögt. Tänkte göra ett försök på tradera innan jag ger upp och slänger det istället. Är ju inge fel på grejerna egentligen.
 
Har lämnat tre klänningar o en kavaj till återvinningen. Har inte använt dem mycket och varför köpte jag dem lite för stora...? Iddes inte lägga ut dem till försäljning. Likaså fick två äldre tavlor och en skoteroverall följa med till återvinningen.
Sålt en del fina virkade dukar som farmor gjort. Jag har en hel del kvar ändå.
Sålt 6 st gamla drickesbackar och bränt en massa gamla handlingar (Vem behöver ha kvar kontoutdrag från -85...?) när jag städat och röjt i uthuset.
Mer ska röjas där. Storröjning pågår.....:devil: Bäst att hålla igång så länge energin finns kvar.

Jo, kastat några fruktansvärt fula och solblekta gardiner

Lite mindre har det blivit, och ännu mindre ska det bli........
Det blir en rejäl inventering på kuppen också :)
Nu vet jag snart precis vad som finns ! (Nåja, snart är ju ett relativt begrepp...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
94 95 96
Svar
1 904
· Visningar
84 074
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 897
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 809
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp