Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Nu har jag lagt ut min balklänning till försäljning. Både på Vinted o Facebook.

Undra varför det kändes jobbigare att lägga ut på facebook än Vinted? Antar det blir mer personligt där eller nått. Eller för att jag måste träffa någon ifall det blir sålt... :angel:

Hade en annan klänning också jag tänkte lägga ut. Men såg då att det var fläckar från deodorant på. :meh: Undra om det går att få bort på något vis även fast dom är gamla...
 
Nu har jag lagt ut min balklänning till försäljning. Både på Vinted o Facebook.

Undra varför det kändes jobbigare att lägga ut på facebook än Vinted? Antar det blir mer personligt där eller nått. Eller för att jag måste träffa någon ifall det blir sålt... :angel:

Hade en annan klänning också jag tänkte lägga ut. Men såg då att det var fläckar från deodorant på. :meh: Undra om det går att få bort på något vis även fast dom är gamla...
Jag tror att anonymiteten på Vinted och att det inte krävs så mycket kommunikation mellan parterna är grejer som jag gjort att jag gillar upplägget. Och att reglerna och tillvägagångssätt -oavsett om jag gillar alla eller ej- redan är satta, så risken att behöva lära upp någon hur man bokar frakt eller tar emot ett paket är inte så stor där 😄
 
Jag tror att anonymiteten på Vinted och att det inte krävs så mycket kommunikation mellan parterna är grejer som jag gjort att jag gillar upplägget. Och att reglerna och tillvägagångssätt -oavsett om jag gillar alla eller ej- redan är satta, så risken att behöva lära upp någon hur man bokar frakt eller tar emot ett paket är inte så stor där 😄
Jag är helt inne på samma linje. Perfekt med anonymiteten och så smidigt. :D :banana:
 
Fick sålt lådan med svenska böcker för 500 kr!

Det var 59 st böcker så priset är väl egentligen inte superbra men det är betydligt mer än jag trodde jag skulle få, mest glad att bli av med en kartong :)
Fick även sålt den andra lådan med engelska böcker till samma pris och till samma snubbe. Han hörde av sig dagen efter och sa att han kunde ta den andra lådan också, väldigt trevlig kille och smärtfri affär.

Helt okej med 1000 kr in för något jag trodde jag skulle behöva kasta :)
 
Skitbra ju! Det är så härligt när man lyckas få in "osynliga" pengar.
Absolut! Och mer plats med två lådor borta.

Enda problemet nu är att jag faktiskt har en till flyttlåda med böcker som jag inte läst än, tanken med dessa var att sakta men säkert smussla bort dem i vår gemensamma bokhylla i föreningen men nu finns ju risken att de får flytta till en ny låda i väntan på försäljning sen.. :D
 
Har köpt större påsar för att skicka saker, så mina försök att sälja börjar med att jag spenderar pengar. Men, men. Ska lägga ut lite saker tänker jag. Bl.a en aldrig använd hatthylla och en badrumshylla som heller aldrig använts eftersom jag insåg när jag köpt den att den måste skruvas fast. Vilket jag inte ville göra i kaklet.
 
Har sålt ett till pussel som jag ska packa ikväll:banana: Jag får iiiiiinte köpa mer pussel för saldot. Ok. Shorts&linnen är ok:sneaky:

Blev av med någon stor sak från förrådet idag också. Annars är det mest totalkaos med kläder som ska rensas och sorteras, byta säsong :p Sånt som kommer ta några veckor tills allt bli bättre men är väl bara att härda ut.
 
Alltså det här var ju lite udda… 🤣🙈
IMG_9783.jpeg
 
Ett monopol sålt :) boostade det igår, så det var ju kul att det hände nått.

Gjort en "mini-städning" i badrumsskåpet också, kastat en reseförpackning lotion som luktade källare, använt upp en annan och nästan gjort slut på en tredje (också reseförpackningar). Många bäckar små heter det ju 😂
 
Nu har även jag börjat med Vinted. La upp två annonser igår. Hur lång tid brukar det ta innan man får något napp? Funkar det lite så som att ifall man inte fått napp inom de första 24 h så blir det inget sen heller? Ska man boosta? Lönar det sig verkligen?
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 924
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 830
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp