Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag sålt lite ärvda smycken jag inte använder till en affär som löser in och även säljer vidare en del smycken. De har en secondhandavdelning och det är ju roligt om smyckena får glädja någon annan.
Jag har tidigare gjort samma sak, och den gången hittade jag ett fint gammalt halsband på second hand som jag köpte och har använt mycket. Denna gång hittade jag ingenting jag ville ha men då blev det klirr i kassan i stället.
Jag läste för någon dag sedan om plastbantning och det här kan väl då kallas smyckesbantning?
 
Idag har jag sålt lite ärvda smycken jag inte använder till en affär som löser in och även säljer vidare en del smycken. De har en secondhandavdelning och det är ju roligt om smyckena får glädja någon annan.
Jag har tidigare gjort samma sak, och den gången hittade jag ett fint gammalt halsband på second hand som jag köpte och har använt mycket. Denna gång hittade jag ingenting jag ville ha men då blev det klirr i kassan i stället.
Jag läste för någon dag sedan om plastbantning och det här kan väl då kallas smyckesbantning?

Jag har en mindre kasse (!) hemma med diverse smycken jag tänkt sälja men aldrig kommer mig för att lägga upp på tradera. Motivationen är noll just nu tyvärr.
 
Jag har en mindre kasse (!) hemma med diverse smycken jag tänkt sälja men aldrig kommer mig för att lägga upp på tradera. Motivationen är noll just nu tyvärr.
Är det guld eller silver kan du ju sälja det till guldsmedsaffär/gulduppköpare, som jag gjorde.
Så slipper du allt med köpare som ska pruta/inte hämtar varan osv.
 
Är det guld eller silver kan du ju sälja det till guldsmedsaffär/gulduppköpare, som jag gjorde.
Så slipper du allt med köpare som ska pruta/inte hämtar varan osv.
Nej det är mest "skräp" faktiskt. Nåt enstaka i silver. Men jag är inget större fan av att slänga sånt som kan återbrukas, det är ju ändå ganska fina grejer så tror säkert att någon annan skulle vilja ha.

Har också ett gäng papperskassar som bara står i mitt kök men jag har inte tillåtelse av mamma att åka med det till tippen innan hon gått igenom och kollat om det är något hon ska ha men det blir ju inte av att vi träffs. Mitt fel dock inte hennes. Men ja nu är det iaf jättestökigt ändå då trots att jag rensat, typiskt :cautious:
 
Puttar upp denna igen. Jag har verkligen rensat ur typ noll&inget under sommaren, några plagg inslängda efter hand i en garderob ( den är absolut inte i behov av att rensas hehe) samt börjat slänga av underkläder där resåren har gett upp:D
 
Räknas det att åka till återvinningen med en hel släpvagn och halva bilen full med skräp? Det blev ju väldigt tomt på stallgången iallafall... :p
En kasse med kläder fick åka till secondhanden :o

Åh, det skulle jag med behöva! Har så mycket skräp från husets tidigare hyresgäster i stallet. Det ser så illa ut, massa skräp och bråte överallt. Jag tror jag ska börja fylla släpet och ta ett varv till återvinningen nu på semestern.
 
Jag har ett problem dock med alla hästsaker jag inte tänkt spara. En del lägger jag ut mer eller mindre snorbilligt upprepade gånger men får det ändå inte sålt. Vad gör man med sånt? Jag har skänkt MASSOR med saker till min ridklubb som även driver ridskola, men det finns mycket som de liksom inte har användning för. Känns samtidigt så himla trist att bara slänga det när det är helt...
 
Jag har ett problem dock med alla hästsaker jag inte tänkt spara. En del lägger jag ut mer eller mindre snorbilligt upprepade gånger men får det ändå inte sålt. Vad gör man med sånt? Jag har skänkt MASSOR med saker till min ridklubb som även driver ridskola, men det finns mycket som de liksom inte har användning för. Känns samtidigt så himla trist att bara slänga det när det är helt...

Det finns ingen hästloppis i närheten? Skänk till second hand så får de göra vad de vill med grejerna? Såg massor med hästsaker på secondhand i helgen (men de verkade ha lite svårt med prissättning, ett vanligt fleecetäcke för 200 spänn..).
Jag försökte skänka regntäcken i höstas, det gick inte. Ingen ville ha.. Konstigt kan jag tycka men så är det. Jag slaktade dem för reservdelar istället.

Nu påminde du mig om att jag måste rensa i stallet bland mina grejer. Har massor som inte används...
 
Jag har ett problem dock med alla hästsaker jag inte tänkt spara. En del lägger jag ut mer eller mindre snorbilligt upprepade gånger men får det ändå inte sålt. Vad gör man med sånt? Jag har skänkt MASSOR med saker till min ridklubb som även driver ridskola, men det finns mycket som de liksom inte har användning för. Känns samtidigt så himla trist att bara slänga det när det är helt...
Lägg ut som bortskänkes i någon hästgrupp. Bättre än att slänga i alla fall!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
94 95 96
Svar
1 904
· Visningar
84 086
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 897
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 822
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp