Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sålt saker för nära 3000 kr den senaste månaden! Mest barnkläder, lite barnfiltar och annan kringutrustning. Nu också en ullfleecetröja som jag aldrig använder. Jag blev faktiskt lite besviken när det kom ett bud i slutminuten för det är en så himla snygg tröja, men som sagt - jag använder den inte. Och då gör den bättre nytta i någon annans garderob :)

I nästa månadsskifte ska jag sälja lite mer barnkläder men sen blir det lugnt fram till våren när man kan börja sälja tunnare jackor och skor igen.
 
Batteriaggregat sålt. 1000 kr in på kontot. Välbehövligt! Funderar på vad mer jag kan sälja. Har massor med prylar men inget sälj-värdigt.. Typ tallrikar från Ikea och sånt. Smågrejer i stallet. Tror det får bli second hand av det.
Får väl börja förbereda mig på flytt, igen. Kanske lika bra att börja rensa i förebyggande syfte.
 
Vi ska förmodligen flytta till lägenhet och har således massor med grejer att göra oss av med. Allt från gräsklippare och grill till möbler och husgeråd. Jag har börjat rensa lite redan nu, lika bra att börja i tid.
Lagt ut annons på en byrå som bara står.
Fyllt en halv pappkasse med gamla papper.
Har en kasse som ska till soptippen och en till second hand.

Helt otroligt hur mycket man samlar på sig på kort tid! Vi har bara bott i huset lite över ett år och har huuur mycket grejer som helst!
 
Grovsopor på måndag. Har slängt massor och sålt mycket prylar också! Säkert lagt ut 30-40 annonser och sålt kanske hälften. Och vi ska ta tag i städning av logen i helgen, så jag hoppas att högen vid vägen blir stor! :D
 
Ska jag sälja min actionkamera från jula? Har använt den till att filma när jag rider, på träning och tävling. Har inte använt den på ett år och nu ska ju hästen ut på foder.
Hittade kameran i syrummet och där gör den ingen nytta.. Får man nåt för den tro? Kamera, minneskort och stativ. 300 kronor kanske? På sin höjd..
 
Sålt ett par tyglar och lagt ut annons på två showfiltar.
Slängt mina trasiga gummistövlar. Jobbar mig upp till att slänga vissna krukväxter.
Lagt ut skänkesannons på mina bokashihinkar.

Det går framåt i prylrensandet!
 
Ska jag sälja min actionkamera från jula? Har använt den till att filma när jag rider, på träning och tävling. Har inte använt den på ett år och nu ska ju hästen ut på foder.
Hittade kameran i syrummet och där gör den ingen nytta.. Får man nåt för den tro? Kamera, minneskort och stativ. 300 kronor kanske? På sin höjd..
Prova :)

Ibland tycker jag dock att man får behålla saker som inte används. Om man tror att man kommer vilja använda dem längre fram och man inte får just några pengar vid försäljning (jämfört med inköpskostnad).
 
Prova :)

Ibland tycker jag dock att man får behålla saker som inte används. Om man tror att man kommer vilja använda dem längre fram och man inte får just några pengar vid försäljning (jämfört med inköpskostnad).

Jag slängde ut en annons på Facebook. 300 kr. Får väl se om någon nappar. Kommer förmodligen inte använda den igen..

Vill bli av med grejerna nu! När jag väl bestämt mig för att göra mig av med saker vill jag att det ska gå fort (så man inte hinner ändra sig :D)
 
Slipat och oljat om golvet i köket + att ett av sovrummen snart är klara= alla möbler borta och står väldigt kompakt i vardagsrummet :p Men nu åker inget in i rummen igen som ska iväg när det flyttas in i dagarna :up:

Köpte nytt porslin och skänkte iväg den gamla slitna servisen. Ska försöka kränga iväg typ 2 sängramar iaf. Barnen ska ha våningssäng och jag har samlat på mig några sängramar. Så när våningssängen är uppe så flyttar 1 sängram och 1 spjälsäng iaf. Sen får jag se hur det blir med de två andra som står i källan :o
 
Har 3 knökfulla sellpy-påsar i bilen som ska lämnas in idag. Efter att jag och sambon bytt garderober med varandra var jag så illa tvungen att rensa ut ännu mer kläder jag sällan använder. Hoppas det kan inbringa en liten slant iaf. Har försökt få sambon att inse det fina med att rensa ut sånt man inte använder och skicka iväg men han är inte lika entusiastisk. Just nu står vi i ett läge där han har nästan dubbelt så mycket kläder som mig, mestadels t-shirts och diverse underställ han fått i present av släkt och vänner. Lyckades iaf få honom att offra ett par byxor och någon långärmad tröja han fått men aldrig använt där lapparna sitter kvar fortfarande. Hoppas att han ska bli lika biten som jag när han väl märker hur skönt det är med plats i garderoben.
 
Då var förmodligen komposten bortskänkt. Gott! Nu är jag snart redo för lägenhetsliv :up:
På fredag kommer en och kollar på grillen. Hoppas!
Hade varit skönt att få fodervärd till hästen med innan vi flyttar från gården. Lättare att hitta stallplats till en häst jämfört med två.
Har dessutom inlett operation rensa sadelkammaren. Det går sådär :angel:
 
Tre påsar kläder till H&M, dock resulterar det i tre rabattkuponger som man ska låta bli att använda :D sambon vill dock köpa en kappa till vintern, vilket är ett vettigt inköp i alla fall!

Jag hittade 4 kuponger i plånboken idag. Då hade jag ändå skickat 3 till syrran. Såatteeeh...
Jag lämnar in påsar med spillbitar från när jag syr så det är inte rena kläder så ofta. Händer att det slinker med några trasiga jeans eller nåt sånt men oftast är det bara spill.

Nu blev jag sugen på att rensa i garderoben!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
95 96 97
Svar
1 922
· Visningar
84 650
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 900
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 921
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp