Allmänna fodertråden

Vet ni om något fler torrfoder som bakas förutom Magnusson? Råkade läsa på ett kattfoder från James Wellbeloved som var bakat, men hittade inget om det i deras hundfoder.

Jag är bara nyfiken, så ingen behöver känna sig manad att forska djupt i det. :)
Edgard & Cooper är ugnsbakat! :)
 
Provat andra sorters Acana? Jag gillar deras foder, brukar ge som träningsgodis.
Essentials gillar jag med, danskt foder. Taste of the wild är bra med.

Essentials är ett danskt märke men fodret är tillagat i Storbritannien. Kanske ingen större skillnad egentligen, men jag kollade upp det just eftersom jag ger ett brittiskt foder men funderar på att hitta ett som är tillverkat i Sverige, och Danmark hade ju åtminstone varit ett steg närmare. :)
 
Med tanke på vad jag skrev i förra inlägget, så...

Jag ger nu ett torrfoder som jag visserligen är nöjd med som komplement med till färskfodret men det har ändå en nackdel - det är inte svensktillverkat. Med tanke på att jag inte vill ge foder med kyckling av djurskyddsskäl är jag redan lite av en miljöbov, så det hade varit trevligt att torrfodret åtminstone tillverkas i Sverige av svenska ingredienser - precis som färskfodret jag ger gör. Nu ger jag Simpsons Premium med lamm och potatis, som funkar väldigt bra och hittar jag inget svenskt foder kommer jag fortsätta med det men eftersom jag inte har hundar som är känsliga är det inga problem att prova något annat heller.

Jag vill alltså inte ge foder med kyckling, vilket begränsar utbudet rejält. Standardt har jag testat tidigare med dåligt resultat. Det foder som verkar återstå är Magnusson Meat & Biscuit och då är frågan vilket jag ska testa där - vanliga eller grain free. Jag vill jättegärna veta vad folk har för erfarenheter, i synnerhet de som testat båda sorterna.
 
Jag vill alltså inte ge foder med kyckling, vilket begränsar utbudet rejält. Standardt har jag testat tidigare med dåligt resultat. Det foder som verkar återstå är Magnusson Meat & Biscuit och då är frågan vilket jag ska testa där - vanliga eller grain free. Jag vill jättegärna veta vad folk har för erfarenheter, i synnerhet de som testat båda sorterna.
Ammo vägrade äta både vanliga och grain free. Han ville inte ens ha det som godis när vi tränar och då brukar han aldrig tacka nej..
 
Med tanke på vad jag skrev i förra inlägget, så...

Jag ger nu ett torrfoder som jag visserligen är nöjd med som komplement med till färskfodret men det har ändå en nackdel - det är inte svensktillverkat. Med tanke på att jag inte vill ge foder med kyckling av djurskyddsskäl är jag redan lite av en miljöbov, så det hade varit trevligt att torrfodret åtminstone tillverkas i Sverige av svenska ingredienser - precis som färskfodret jag ger gör. Nu ger jag Simpsons Premium med lamm och potatis, som funkar väldigt bra och hittar jag inget svenskt foder kommer jag fortsätta med det men eftersom jag inte har hundar som är känsliga är det inga problem att prova något annat heller.

Jag vill alltså inte ge foder med kyckling, vilket begränsar utbudet rejält. Standardt har jag testat tidigare med dåligt resultat. Det foder som verkar återstå är Magnusson Meat & Biscuit och då är frågan vilket jag ska testa där - vanliga eller grain free. Jag vill jättegärna veta vad folk har för erfarenheter, i synnerhet de som testat båda sorterna.
Leon tappade i vikt av Grain free, vilket han absolut inte behövde.
 
Det foder som verkar återstå är Magnusson Meat & Biscuit och då är frågan vilket jag ska testa där - vanliga eller grain free. Jag vill jättegärna veta vad folk har för erfarenheter, i synnerhet de som testat båda sorterna.
Mina har haft M&B Junior som "godis" sedan Watson kom och vi köpte nu i början av veckan Adult istället. Båda gör nästan vad som helst för båda sorterna, de älskar det helt enkelt. Nu får de ju inte detta som huvudfoder utan det växlar rejält från dag till dag hur mycket de får av det, så jag kan ju egentligen inte säga hur de skulle må om det var det enda de fick. Men till skillnad från @Wingates Ammo tycker de alltså att det är toppen.
 
Med tanke på vad jag skrev i förra inlägget, så...

Jag ger nu ett torrfoder som jag visserligen är nöjd med som komplement med till färskfodret men det har ändå en nackdel - det är inte svensktillverkat. Med tanke på att jag inte vill ge foder med kyckling av djurskyddsskäl är jag redan lite av en miljöbov, så det hade varit trevligt att torrfodret åtminstone tillverkas i Sverige av svenska ingredienser - precis som färskfodret jag ger gör. Nu ger jag Simpsons Premium med lamm och potatis, som funkar väldigt bra och hittar jag inget svenskt foder kommer jag fortsätta med det men eftersom jag inte har hundar som är känsliga är det inga problem att prova något annat heller.

Jag vill alltså inte ge foder med kyckling, vilket begränsar utbudet rejält. Standardt har jag testat tidigare med dåligt resultat. Det foder som verkar återstå är Magnusson Meat & Biscuit och då är frågan vilket jag ska testa där - vanliga eller grain free. Jag vill jättegärna veta vad folk har för erfarenheter, i synnerhet de som testat båda sorterna.

Min flock får Magnussons Meat&Biscuit som torrfoder. Alla funkar bra på det och tycker att det är supergott, och då har ju vi en rätt blandad flock med olika raser/träningsnivå/motionsbehovet osv.

Testade Grain Free en period, men en av dvärgschnauzrarna funkade inte riktigt lika bra på det (lite orolig mage), så då bytte vi tillbaka till M&B istället :). Syrran kör grain Free på sina dvärgschnauzrar och är jättenöjd.
 
@vallhund @Elementary @Miao

Tack för era erfarenheter! Tappa vikt vill jag verkligen inte att hundarna gör, en av dem är för mager och behöver bygga muskler(så jag har funderat på Work också). Den stora fördelen med Graoin Free är egentligen djurskyddsmässig eftersom den inte innehåller fläskkött men i övrigt spelar det ingen roll för mig om ett foder innehåller spannmål. Så jag testar nog den vanliga sorten och ser hur den fungerar i första hand.
 
@Dentaku Mina har ätit Magnussons och gillar det mycket. Jag ger förvisso den som heter "den naturliga hundmaten" och jag gissar att det är en hel del spannmål i. Ekologisk sådan. Men eftersom att mina inte är känsliga mot spannmål så har jag tänkt att det är struntsamma. Jag testade meat and biscuit men jag märkte ingen skillnad på avföringen direkt (eller något annat) så då kändes det onödigt med det högre priset ändå.
 
Ja vi har provat agility &sport, lamm o ris och nu original red inom acana.
Essentials är det nåt nytt? Har sett det nämnas ett par gånger nu
Fick med det av uppfödaren, men bytta till färskfoder och hade torrfodret som extra mat och godis.
Jag gillade det skarpt faktiskt.
 
Kan man ge en unghund av liten ras lightfoder eller är det dumt? Dom två äldre äter Robur light och jag känner att det skulle vara så mycket lättare att ge samma när det är dags att gå över på vuxenfoder.
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 258
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 624
Senast: Åsa A
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 457
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 623
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp