Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 336

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tog vi äntligen itu med julpyntet.
Det var hur mycket gammalt räppel som helst, lådor, ärvt skräp, rent skräp, julpynt ingen kändes vid osv.
Så det blev en låda fullt med julprydnader för skänkes. Och på ett ungefär en hel flyttlåda med pyntskräp till tippen.

Är helt tom i skallen, det är jobbigt med alla beslut!
Det här har jag sagt att jag ska ta tag i...snart... eftersom alla vet att jag älskar jul har jag många gånger fått tomtar när andra rensat.. men numera så pyntar jag så lite, orken finns inte. Kanske om det skulle bli så att brorsbarnen kommer runt jul att det känns roligare med pyntet, men jag tror ju ändå inte att jag behöver tusen tomtar.
Så har bestämt att jag ska rensa och behålla fina tomtar och tomtar som det finns minnen till. Inte billigt crap eller sånt andra lastat på mig som jag aldrig ställer fram!

Det här har jag sagt att jag ska ta tag i...snart... eftersom alla vet att jag älskar jul har jag många gånger fått tomtar när andra rensat.. men numera så pyntar jag så lite, orken finns inte. Kanske om det skulle bli så att brorsbarnen kommer runt jul att det känns roligare med pyntet, men jag tror ju ändå inte att jag behöver tusen tomtar.
Så har bestämt att jag ska rensa och behålla fina tomtar och tomtar som det finns minnen till. Inte billigt crap eller sånt andra lastat på mig som jag aldrig ställer fram!
Hejja hejja, det är så skönt när det är klart

La ut en vinteroverall i stort sett i nyskick, på Vinted, fick ett gäng favoritmarkeringar och genast en som prutade rejält. Jag avböjde och fick ett surt meddelande om att ”den faktiskt går att köpa ny för 329kr och att jag då borde sälja den till henne för hennes bud” Köp en ny då? 😅

Idag blev den iaf såld helt utan krångel och nu är den postad. 🥳

La ut en vinteroverall i stort sett i nyskick, på Vinted, fick ett gäng favoritmarkeringar och genast en som prutade rejält. Jag avböjde och fick ett surt meddelande om att ”den faktiskt går att köpa ny för 329kr och att jag då borde sälja den till henne för hennes bud” Köp en ny då? 😅

Vad är det för fel på folk!? O_o
Herregud...

Overallen jag sålde och skickade igår har redan anlänt till köparen som har godkänt den och pengarna finns alltså redan på mitt vintedkonto. Snacka om snabba ryck! 😅😁🙌🏻

Har packeterat leksaker i påsar idag, prismärkt och ska skicka till loppis. Förhoppningsvis snart så att jag blir av med dem från huset. 😅

Ska ta tag i att lägga ut lite kläder på Vinted igen. Hoppas att de blir sålda också.
Blir nog en del att skänka också.

Så fick jag med på en helt ny skaloverall jag la ut, med lappar kvar. Att den minsann var på rea nu, ja men köp den på rean då?? 🙈

Sålde två stolar från släktingen, det kom en pytteliten tant med en kärra och hämtade dem :o

På söndag ska vi ta storryck och kånka ett lass kläder till stadsmissionen, blev typ en stor svart soppåse med grejer. Försökte vara lite realistisk och lägga i saker som jag kan tänka mig att folk faktiskt vill köpa, vill liksom inte komma till second hand med ett gäng omaka strumpor och urstretchade linnen… Sen ska jag lägga upp lite tallrikar och sånt på Tradera. Försökte med några få på Marketplace men ingen ville ens ha dem när de låg ute för 10 spänn. Så vi får se hur det går med det.

Har varit dålig på att rensa den här veckan men som ursäkt är det första veckan på nya jobbet!

Fick en bundle såld med massor av kit/bh material sålt, blev prutat lite extra men hellre bli av med det, så där kommer det komma in 800 kr sen. Känns bra. Blev av med 2 pussel inom 10 min också igår 😅 vissa grejer går snabbt när man lägger ut dom. Var helt klart värt att vänta och lägga ut båda samtidigt (la ett i onsdags och 1 igår), då det blev bundle.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka