Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 336

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har plockat ihop lite diverse till kattloppisen.
Fyra bäddset, 4 par gardiner, påse med vitrinskåpslampor. En massa tidsskrifter jag sparat för något år sedan för att jag skulle spara och läsa senare, vilket jag såklart inte har gjort så nu får någon annan chansen 😄
Fick ett ryck och snabbrensade bland vintertillbehör, byxor mm och fyllde upp 4 påsar och drog iväg till loppisen med allt.

Tyvärr följde ett stänkskydd och två äggkoppar med mig hem, men det hade vi behov av.

Nu tog vi äntligen itu med julpyntet.
Det var hur mycket gammalt räppel som helst, lådor, ärvt skräp, rent skräp, julpynt ingen kändes vid osv.
Så det blev en låda fullt med julprydnader för skänkes. Och på ett ungefär en hel flyttlåda med pyntskräp till tippen.

Är helt tom i skallen, det är jobbigt med alla beslut!

Ska packa ihop två spelkontroller och ett par smarthome knappar som jag sålt åt sambon idag. Plus några av mina sticklingar/små plantor. Sen har jag faktiskt köpt hem några garderober från IKEA som jag tänkte sätta ihop under dagen. Vi har bara ett förvaringsutrymme i det här huset och det ska göras om till en toalett så nu blir det några garderober i hallen och så småningom ska jag fixa förvaring till tvättstugan också :up:

Jag gick igenom burkhyllan igår och det försvann lite burkar och blev prydligt och fint så allt får nu plats så man slipper få det i huvudet när man öppnar skåpet! Jag kollade även lite på hyllan ovanför och där hittade jag ett par burkar med lite blandat så de blev också sorterade och jag plockade ut bla två kortfodral, lite armband och skärmskydd till min klocka och en påse gamla sedlar och mynt. Undrar om det är lönt att försöka sälja eller om jag ska skänka eller slänga det? Där låg också ett berg av kvitton och instruktionsböcker som jag ska försöka ta tag i när jag orkar. Även sylådan fick en rengöring och organisering, men där var bara lite småplock som jag behövde ta bort och slänga

En låda i frysen blev genast väldigt mycket lättare när dessa fick flytta hem till mammas frys istället inför glasskalas imorgon 😂 bara den gula glassen som var äten ur + några bon bons, resten Oöppnade 😅
Visa bifogad fil 180620

Det där skulle kunna vara hos mig och jag äter knappt glass :rofl:

Däremot är sambon. Så nu har jag en låda med bröd och enskilda pinn/strutglassar (ca 30st ) + 1 oöpnad kartong + 2 förpackningar med vanlig glass :rofl:

Ny när jag köpt nytt skönt sovtäcke så rensade jag bland påslakanen (igen) 3st dubbeltäckesset med kuddar ska slängas. Lite för dålig kvalité för att ge bort eller ge till second hand. Haft dem sparat för att ja ni vet om jga inte hunnittvätta men nu när vi börjat använda varsitt så känns det onödigt att spara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka