Rensat lite i källaren och lagt ut diverse på Vinted. Lyckats komma upp i 50 annonser igen så hoppas på att få något sålt 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kastat tomkartonger på återvinningen, pantat lite.
Nu rensar jag bland barnböckerna och funderar på om jag orkar lägga ut på Vinted eller om jag ska lägga ut på marketplace ELLER bara skänka bort dem. Men det är en rejäl hög så känns lite surt att skänka.![]()
Har aldrig varit med om att de väger när de tar emot paketet, så jag skulle också prova lämna in det någon annanstans om jag var du. Däremot så har jag fått en straffavgift en gång på Tradera för att paketet var någon centimeter för stort.Ombudet ville inte ta emot ett paket, en vintedbundle som överskred 2 kilosgränsen för brev.
Hon har rätt i sak, grejen är ju att det inte är jag som sätter fraktvikten vid Bundleköp och det har aldrig varit ett problem tidigare.
Jag tänkte testa att lämna in på annat ställe. Annars får jag annulera köpet och lägga ihop allt i en annons.
Hur gör era ombud, kontrollväger de allt förbetalt?
Jag har faktiskt också lagt ut lite pelargoner. Blir jag inte av med dem får jag väl börja ge bort dem, eller ställa in till kaninernaHar fotat och lagt ut annonser på växter och sticklingar idag. Har varit lite lat med det i år så mitt växtrum har hunnit bli helt övertaget. Tänker varje år att jag ska försöka sälja av det mesta så att jag inte har så många extra växter men i och med att jag inte kan låta bli att ta nya sticklingar så blir det en ond cirkel![]()
Har aldrig varit med om att de väger när de tar emot paketet, så jag skulle också prova lämna in det någon annanstans om jag var du. Däremot så har jag fått en straffavgift en gång på Tradera för att paketet var någon centimeter för stort.
Ombudet ville inte ta emot ett paket, en vintedbundle som överskred 2 kilosgränsen för brev.
Hon har rätt i sak, grejen är ju att det inte är jag som sätter fraktvikten vid Bundleköp och det har aldrig varit ett problem tidigare.
Jag tänkte testa att lämna in på annat ställe. Annars får jag annulera köpet och lägga ihop allt i en annons.
Hur gör era ombud, kontrollväger de allt förbetalt?
Ja, Vinted har lite att jobba på.Här kontrollerar inte ombudet alls, i princip. Däremot så vägs och mäts paketen längs vägen (åtminstone hos Postnord, utifrån vad jag kan se i appen. När paketet kommit en bit står plötsligt exakt vikt och storlek). Och om paketet vid kontroll är större eller tyngre än vad som angetts, så får ju avsändaren en straffavgift för det.
(Konstaterar att jag föredrar Traderas system, där säljaren själv väljer rätt alternativ för frakt när köparen köper flera saker.)
Brukar alltid pracka på folk som kommer över en växt eller tvåJag har faktiskt också lagt ut lite pelargoner. Blir jag inte av med dem får jag väl börja ge bort dem, eller ställa in till kaninerna![]()