Tog mig plötsligt samman och gjorde en första rensning av mina tre stringbokhyllor där jag har pocketböcker. Har ett SJUKT boksamlarbeteende och de senaste åren har jag dessutom knappt läst något. Har nu hittat på att jag ska tänka så att de böckerna jag behåller och tar med till nya boendet (har förresten fått bygglov nu, så det händer faktiskt lite även på den fronten!

) ska vara sådana jag läst och tyckt mycket om eller sådana jag faktiskt känner att jag vill läsa fortfarande. Jag har väl antagligen tänkt att jag vill läsa dem när jag har köpt dem, men nu verkar inte alla så himla intressanta längre. Första rensningen blev lite drygt hundra utplockade. De flesta förmodligen inte lästa... VÄL INVESTERADE PENGAR!
Nästa fråga är ju nu vad jag ska göra med dem nu. Snålisen i mig skulle ju vilja försöka sälja dem för en tia eller något på loppisen jag tänker ha, men samtidigt vet jag inte om det är värt besväret att försöka göra mig av med dem. Vi har ju ett lokalt bibliotek som jag ska kolla med också. Hur gör ni er smidigast av med böcker? (Bortsett från återvinningen då. Men det känns inte bra).