Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm min mage ballade ur så blev ingen loppis :(:mad:

Dock blev det ca 10 av de packade kartongerna iväglämnade på second hand. Fått sålt mitt mc-ställ vilket känns lite vemodigt men ändå skönt att det kommer till användning igen.
Sålt lite lampor och en spegel som jag själv köpte för ett år sedan men inte kommit till skott med att sätta upp den så sålde den vidare.

Långsamt men säkert

Jag blev så jävla less på ett stillastående vinted idag att jag satte kontot "på semester" och rensade ut fem fulla sopsäckar ur min vintedgarderob här hemma och körde till Röda Korset... 😁🙈

Gillar inte algoritmen som gör att jag måste lägga in annonser ofta på vinted för att det ska hända något.

Jag blev så jävla less på ett stillastående vinted idag att jag satte kontot "på semester" och rensade ut fem fulla sopsäckar ur min vintedgarderob här hemma och körde till Röda Korset... 😁🙈

Gillar inte algoritmen som gör att jag måste lägga in annonser ofta på vinted för att det ska hända något.
Jag har tänkt i samma banor. Förr sålde jag typ inget (förutom hästgrejer) så borde ju kunna gå tillbaka till det.

Så var det sista sålda paketet på Vinted levererat trodde jag... Mottagaren har rapporterar att hen fått ett öppnat tomt emballage :cry: Någon har stulit en 90-tals t-shirt jag sålt för 50kr...
Nu har jag skickat in bilder på hur det var förpackat, först plast sen skickat i ett ordentligt ihoptejpat bokkuvert i kartong från amazon. Hade tyvärr inte tagit foton på paketet innan det skickades men får lägga in det i rutinerna nu. Så får jag se vad det svarar. På den bilden köparen skickat är det inte trasigt utan det är en rak uppskuren kant.

Har hamnat i en rensningssvacka.
Jag vill rensa för att bli av med grejer och få det fint och mer lättstädat, men jag har tappat motivationen som krävs för att lägga den tid och ork som krävs.

Har uppnått vinterhösumman, så den motivationsmoroten hjälper inte -just nu-. Får hoppas den återkommer inför nästa års vinterhöanskaffning.

Så just nu köper jag bara. Och det blir det inte färre grejer av :bag:

Hur motiverar ni er när det känns tungrott?

Jag vill rensa för att bli av med grejer och få det fint och mer lättstädat, men jag har tappat motivationen som krävs för att lägga den tid och ork som krävs.

Har uppnått vinterhösumman, så den motivationsmoroten hjälper inte -just nu-. Får hoppas den återkommer inför nästa års vinterhöanskaffning.

Jag tar en paus, packar ner allt som jag vill bli av med och bär upp det på vinden. Sen tar jag ner det igen och kör ett race när motivationen kommer igen.

Jag tar en paus, packar ner allt som jag vill bli av med och bär upp det på vinden. Sen tar jag ner det igen och kör ett race när motivationen kommer igen.
Det var en bra strategi.
Just nu får jag bara dåligt samvete av att se allt, är nog bättre att aktivt bestämma sig för att "just nu är det inte säljläge " och ställa undan.

För mig hjälper det mycket att rensa en kategori i taget. Jag har en checklista med kategorier och när jag är klar med en så bockar jag av den från listan. Blir mer motiverad när jag ser svart på vitt att det går framåt liksom. Tycker att det är lätt att bli överväldigad och glömma bort framstegen man gör när man bara ser en massa grejer framför sig liksom 😅

Sen tar jag pauser ibland och fokuserar på annat också. För mig funkar det inte att tvinga mig utan om jag känner mig slut så gör jag något annat ett tag och kommer tillbaka till det en annan dag.

Det var en bra strategi.
Just nu får jag bara dåligt samvete av att se allt, är nog bättre att aktivt bestämma sig för att "just nu är det inte säljläge " och ställa undan.
Jag packar undan i lådor/ett loppishörn så det är klart för försäljning/en resa till second hand/tippen när inspirationen kommer tillbaka. Själv ska jag stå på gårdsloppis före midsommar och tänker att jag bara kan ställa allt i ett hörn i garaget till dess 😊

Rensar i syrummet.
Det syns inte men jag har slängt en hel sopsäck med stuvar i konstiga former eller pyttelitet format eller allmänt dålig kvalitet.
Borde ta tag i kattvindarna också, där har jag massor med bråte.. Men en sak i taget. Syns det inte finns det inte :angel:

Rensar i syrummet.
Det syns inte men jag har slängt en hel sopsäck med stuvar i konstiga former eller pyttelitet format eller allmänt dålig kvalitet.
Borde ta tag i kattvindarna också, där har jag massor med bråte.. Men en sak i taget. Syns det inte finns det inte :angel:
Upptäckte nyligen att kattvinden i ladan är full med gammalt bråte som förra ägaren måste ha byggt in i vinden när han bytte fasad för det är omöjligt att få ut från insidan. Har bestämt mig för att låtsas som att jag aldrig såg det 🙈

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka