Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 336

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nog en liten paus i rensandet nu. När det blir klart med separationen (sambo -> särbo) framöver så blir det nya tag! :up:

Edit: Det lär iofs bli en del grejer (som behövs och villhövs till hemmet) in också..men det räknas inte! En del grejer kommer ju att följa med ut också. :idea::angel:

Senast ändrad:
DEt är så bra med den här tråden, jag gav mig sjutton på att rensa NÅGOT efter senaste inlägget.
Så jag tog itu med en strump/byxe- låda. 1/3 behålla, 1/3 skänks, 1/3 slängs.
Samt en kasse diverse från husvagnsrensningen, det mesta slängdes eller skänkes.

Ännu ett litet steg framåt mot mindre grejer.

Kanske är bra att rensa när man är på dåligt humör. ÄNTLIGEN är julgardinerna klara, alla som inte används pga felköp eller felaktiga fönster som vi har här, är nu nerpackade och ska skänkas. Ledsnade ur totalt och bara tröck ner allt.
Försvann lite annat på samma gång.. :devil:

Två hela pappkassar :bump:

Sorterat ut två gamla telefoner och en trasig powerbank och lagt i högen med teknik som ska till tippen. Jag hittade en påse med USB-minnen och andra minneskort också så jag får gå igenom dem någon dag för att se om där finns något intressant eller om det går bra att hiva dem också. Funderar över om ena datorn ska få göra sällskap, men den funkar fortfarande ibland så jag tvekar lite

Fick sålt en bundle med sex prylar. Jag har 15% bundlerabatt så det blev 140kr efter det och så prutade köparen till 100kr. Det kändes lite väl mycket att pruta, men just nu är det inte pengarna som är viktigt utan att bli av med så mycket som möjligt för jag är så jäkla trött på allt och kommer antingen att skänka någonstans eller lämna in två kassar på Busfrö om de har inlämningen öppen om jag pallar och skänka ännu mer till kattloppisen så varje krona är bara en bonus.

Jag köpte ett parti älvor för ett tag sedan för jag fick dem billigt, men när jag fick hem dem så kändes de flesta inte ”rätt” så jag funderar på att lägga ut de jag inte behåller som ett paket för priset jag gav bara för att bli av med dem igen. Vet inte om vinted eller tradera är bäst för det

Fått mer hästgrejer sålt på Vinted. Har sålt för flera tusen de senaste veckorna. Har även kostat på att köpa barfotaboots så det är trevligt när det blir plus, minus, noll på både prylar och pengar. Iofs det är nog faktiskt minus på prylar för jag har sålt mer än köpt.

Men måste packa och skicka idag.
Inte alls lika kul :sleep:

Ägnar mig även åt att rensa hos mamma... Skafferiet gud glömde, till exempel. Gjorde de översta hyllorna för ett par veckor sedan och gjorde ytterligare en liten insats nu. Det är så sinnessjukt mycket skräp och gammalt mjöl och skit där! Förr bakade hon ju och så, men nu för tiden reser hon sig sällan ur soffan... Så det mesta ska slängas. Kommer bli så oerhört mycket plats att förvara saker vi faktiskt använder!

Funderar över sonens grejer. Det ligger ju en hel del böcker och leksaker som han växt ur. Är det någon mening att sälja tex pekbok? Många bäckar små visserligen, men det känns som mycket jobb för 10 kr.. Eller ska man satsa på paket med flera böcker, kanske är bättre?
Och så var det det där med att spara minnessaker. Jag är extremt osentimental, min man raka motsatsen. Jag tänker spara typ snuttegosedjuret han sovit med sen bebis, resten kan vandra vidare. Men samtidigt har det varit kul att ta fram våra gamla leksaker nu när vi har eget barn. Kanske sonen kommer tycka det med? Om han ens får egna barn. Känns lite abstrakt att tänka sånt om en 1,5 åring :laugh:

Funderar över sonens grejer. Det ligger ju en hel del böcker och leksaker som han växt ur. Är det någon mening att sälja tex pekbok? Många bäckar små visserligen, men det känns som mycket jobb för 10 kr.. Eller ska man satsa på paket med flera böcker, kanske är bättre?
Och så var det det där med att spara minnessaker. Jag är extremt osentimental, min man raka motsatsen. Jag tänker spara typ snuttegosedjuret han sovit med sen bebis, resten kan vandra vidare. Men samtidigt har det varit kul att ta fram våra gamla leksaker nu när vi har eget barn. Kanske sonen kommer tycka det med? Om han ens får egna barn. Känns lite abstrakt att tänka sånt om en 1,5 åring :laugh:
Jag köpte en hel drös med pekböcker och liknande i julklapp till min brorsdotter så nog finns det användning! De bör vara i någorlunda gott skick dock ☺️

Här har det senaste veckan rensats som sjutton. Hela kylen och frysen har rensats och inventerats, skafferiet är 2/3 rensat och hoppas jag hinner resten imorgon.
Idag gick jag igenom min jobbryggsäck. Jag köpte en ny igår så passade på att tömma den gamla och slänga sådant som är skräp/inte använts. Jäklar vad mycket skit man kan samla på sig i en ryggsäck 🫣
Tog även tag i ett skåp i badrummet och fick iväg jättemycket plus kunde organisera om på ett bra sätt.

Kläder rensade jag ut förra veckan och vi var på återvinningen med allt skit/trasiga saker/återbruk som samlat på sig under förra året.
Har även gått igenom både vår och hundarnas medicinlådor och slängt sådant som gått ut i datum samt organiserat bättre.

Känns så himla bra att faktiskt haft tid och ork att gå igenom så här mycket! Finns såklart fortfarande en del skåp och saker kvar att gå igenom men det värsta är gjort.

Fått mer hästgrejer sålt på Vinted. Har sålt för flera tusen de senaste veckorna. Har även kostat på att köpa barfotaboots så det är trevligt när det blir plus, minus, noll på både prylar och pengar. Iofs det är nog faktiskt minus på prylar för jag har sålt mer än köpt.

Men måste packa och skicka idag.
Inte alls lika kul :sleep:
Fasen kanske ska testa att sälja lite på Vinted..

Har flera hästgrejer jag ska börja rensa ut igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka