Allt med Bling *

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare search
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 097
  • Visningar Visningar 181 556
Sv: Allt med Bling *

Mitt nya bling bling pannband;)

pannband2.jpg

Roligt med lite färgat bling också :)

charmant. snygga bling :)

Mmm va mycke snyggt! :D:D Ingen som vet snygga träns då? O då är det speciellt spännerna som ska vara snygga då lillan bara är 13 månader ännu :love::love::love::love:

Nu ska jag verkligen blinga min hjälm. Jag har sagt det i typ ett halv år nu, men nu ska det göras :angel: :D

Jag sitter nu här och funderar på vad som är bäst och hållbarast.

Stenar som man limmar dit själv, eller stenar med hot fix på baksidan (verkar vara väldigt smidiga att sätta fast, fast kan dom inte skada hjälmen? det är ventilationen i fram på en speed air hjälm som ska blingas)

Hjälp mej alla händiga bling fantaster. vilken sorts kristaller är smartas och bäst att köpa?

Nu ska jag verkligen blinga min hjälm. Jag har sagt det i typ ett halv år nu, men nu ska det göras :angel: :D

Jag sitter nu här och funderar på vad som är bäst och hållbarast.

Stenar som man limmar dit själv, eller stenar med hot fix på baksidan (verkar vara väldigt smidiga att sätta fast, fast kan dom inte skada hjälmen? det är ventilationen i fram på en speed air hjälm som ska blingas)

Hjälp mej alla händiga bling fantaster. vilken sorts kristaller är smartas och bäst att köpa?

Ta inte vanligt glitter för det släpper från limmet, men jag ska göra om min, jag har ju blingat min för lite sen och nu har jag tagit bort det och tänkte prova att blanda glittret i lim och sedan pensla på..
Fast lättast är nog kanske att ta små små stenar och limma dit...

Ja alltså jag ska skicka efter lite swarovski kristaller, som jag ska sätta fast :)

Men det finns ju både swarovski kristaller utan hotfix på baksidan, och med hotfix, dvs. dom är förlimmade, och sedan värmer man upp dom så att limmet blir mjukt, sätter fast dom där man vill ha dom, och sedan är det klart.'

Haha varför jag undrar om dom med hotfix, är för att det finns ett verktyg som du plockar upp kristallen med, som värmer upp den, och sedan placerar du kristallen på ytan där du vill ha den med hjälp av det där verktyget, det verkade vara så smidigt.

Men jag undrar om det kan skada hjälmen på något sätt, iom. att limmet lär bli lite varmt? :)

Ta en titt på dessa urläckert blingade GPA hjälmar förresten. Dom är dööläckra. synd att det är i Norge, annars skulle jag lätt skicka min hjälm dit

http://www.soma-rideutstyr.no/index.cfm?id=200058

Senast ändrad:

Ja alltså jag ska skicka efter lite swarovski kristaller, som jag ska sätta fast :)

Men det finns ju både swarovski kristaller utan hotfix på baksidan, och med hotfix, dvs. dom är förlimmade, och sedan värmer man upp dom så att limmet blir mjukt, sätter fast dom där man vill ha dom, och sedan är det klart.'

Haha varför jag undrar om dom med hotfix, är för att det finns ett verktyg som du plockar upp kristallen med, som värmer upp den, och sedan placerar du kristallen på ytan där du vill ha den med hjälp av det där verktyget, det verkade vara så smidigt.

Men jag undrar om det kan skada hjälmen på något sätt, iom. att limmet lär bli lite varmt? :)

Ta en titt på dessa urläckert blingade GPA hjälmar förresten. Dom är dööläckra. synd att det är i Norge, annars skulle jag lätt skicka min hjälm dit

Jag hade lätt tagit stenar med "färdiglim" på baksidan! Annars riskerar du att få massa kladd på hjälmen!

Berätta var du köper kristallerna ifrån i så fall!!t :eek: :love: :D

*kl*
Vill oxå blinga min hjälm, fast jag har en JW.
Har sett folk som blingat runt rosetten.
Någon som har gjort de eller som vet någon som har gjort de?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 305
Senast: Iamia
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 280
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 113
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka