Inte ett jobb för migJag jobbar på förskola, specifikt med de yngsta barnen, så jag antar att min verklighet är lite annorlunda. Jag kan knappast gömma mig från basiluskerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte ett jobb för migJag jobbar på förskola, specifikt med de yngsta barnen, så jag antar att min verklighet är lite annorlunda. Jag kan knappast gömma mig från basiluskerna.
Krav menade inte unik som ensam om det. Men det är betydligt fler som inte jobbar på förskola än som gör det tänker jag.Det är väl knappast unikt att jobba på förskola?!
Alternativt moi eller guten tag. Varianterna är oändliga.Du kan alltid lägga ena handen över hjärtat och säga salam alaikum. Alt säg Konnichiwa/Ohayou gozaimasu och buga i exakt den vinklen social, kulturell och ekonomisk status kräver.
Ja majoriteten av kollegor är män. Hade en som kom och hälsade, jag satt och jobbade vid mitt skrivbord på MITT kontor när han kommer in, jag skakar hand sittandes och han blir skitsurHaha... ibland kan jag fundera på liknande frågor. Specuellt när jag läste en undersökmimg om att hälften av männen i studien inte tvättade händerna efter att ha vari på toa. Och under svininfluensan gick ju sjukdomar ner eftersom folk tvättade händerna mer.
Jag har övervägt det faktiskt. Jag har egentligen mest problem med att skaka hand med män, för de är ju oftast de med sämst hygien.Du kan alltid lägga ena handen över hjärtat och säga salam alaikum. Alt säg Konnichiwa/Ohayou gozaimasu och buga i exakt den vinklen social, kulturell och ekonomisk status kräver.
Jag har övervägt det faktiskt. Jag har egentligen mest problem med att skaka hand med män, för de är ju oftast de med sämst hygien.
Haha tror inte det funkar tyvärr.Eller så kan du ha mask på dig och bumpa med armbågen.
Du kan ju räkna med alla andra vårdande yrken också och då är det nog ett rätt stor del av befolkningen som kommer nära andra människor i sin vardag.Krav menade inte unik som ensam om det. Men det är betydligt fler som inte jobbar på förskola än som gör det tänker jag.
Nej, ont ska det ju inte göra! Men jag har väldigt svårt för att skaka hand med någon som känns helt livlös och där man bara tar hand med fingrarna liksom. Ryser.. då det bättre att de hälsar på något annat sätt. Själva handskaket är väl inte det viktigaste utan att man bekräftar varandra med blick och energi.Det tycker jag absolut inte. Jag bröt högerhanden för 7 år sen och den är fortfarande inte helt återställd och komme aldrig bli så när jag skakar hand med folk och de klämmer åt gör det ONT!
Perfekt argument för att slippaDet tycker jag absolut inte. Jag bröt högerhanden för 7 år sen och den är fortfarande inte helt återställd och komme aldrig bli så när jag skakar hand med folk och de klämmer åt gör det ONT!
Att tvätta händerna när man kommer fram någonstans och sprita efter att ha tagit i saker som många människor tar i, hur kan det vara så pass märkligt att ord som bacillskräck kommer upp?Du kanske borda jobba lite med din bacillskräck istället? Jag tvättar alltid mina händer när jag kommer hem, men mer än så ska man nog inte behöva göra om man är "normalfrisk".
Det är inte det som är bacillskräcken - jag skrev ju att jag också tvättar mina händer när jag kommer hem - utan det är rädslan för att skaka hand med andra människor som känns överdriven. Och oviljan att ta i en kundvagn, verkar det som. Vi lever inte i en pandemi längre.Att tvätta händerna när man kommer fram någonstans och sprita efter att ha tagit i saker som många människor tar i, hur kan det vara så pass märkligt att ord som bacillskräck kommer upp?![]()
Nu var väl kundvagnen mer något som inte dyker upp i personens handlingar pga hur denne handlar men ok. Jag är inte heller sugen på handtag men kundkorgar går att ha i armvecketDet är inte det som är bacillskräcken - jag skrev ju att jag också tvättar mina händer när jag kommer hem - utan det är rädslan för att skaka hand med andra människor som känns överdriven. Och oviljan att ta i en kundvagn, verkar det som. Vi lever inte i en pandemi längre.
Hahahah RÄDSLAN? Jag är väl för fan inte rädd för att skaka hand med folk, gör det liksom hela tidenDet är inte det som är bacillskräcken - jag skrev ju att jag också tvättar mina händer när jag kommer hem - utan det är rädslan för att skaka hand med andra människor som känns överdriven. Och oviljan att ta i en kundvagn, verkar det som. Vi lever inte i en pandemi längre.