Alt till handskakning

Bukefalos 30 år!

Min PT brukar köra tå-mot-tå vid efter avslutat pass, alltså som ersättning för high five, men det kan nog i och för sig tolkas lite aggressivt och som att man försöker sparkas ifall man inte är van vid det :angel:
Haha ska införa det! Säljer jag bara in det på rätt sätt kommer de nappa 😂

Perfekt argument för att slippa 😁

Jag har också svårt med sånt. Kramar är ännu värre. Perfekt att människor jag möter i yrket men utanför kontoret sällan uppskattar min närvaro så det räcker med att säga vad man heter och varifrån man kommer 🤣
Jaa bara svårt veta i förväg vilka som klämmer hårt som fan :p ne fy kramar på jobbet är big no no!

Hahahah RÄDSLAN? Jag är väl för fan inte rädd för att skaka hand med folk, gör det liksom hela tiden 😂 däremot tycker jag det är äckligt, och hade gärna sluppit.
Fast det handlar väl om att du är rädd för att smittor/bakterier ska överföras mellan händerna? Eller vad är det annars som är äckligt?

Jag tycker också att hälsa med att ta i hand minskat kontinuerligt, när jag nu ibland gör det när man träffas känns det ofta närmast lite konstigt faktiskt .

Du kanske borda jobba lite med din bacillskräck istället? Jag tvättar alltid mina händer när jag kommer hem, men mer än så ska man nog inte behöva göra om man är "normalfrisk".
Vilken märklig kommentar. Jag spritar händerna ofta när jag åker kollektivt eller går i affärer och tvättar händerna när jag kommer hem. Jag har definitivt ingen bacillskräck, måste man ha det för att ogilla mänsklig närhet? Jag tar i stort sett aldrig i hand, jag lyfter handen till en hälsning istället. Om någon tycker att det kanske är oartigt eller vad som, så får de arbeta lite med sig själv. Jag hälsar ju trots allt. I dag hälsade jag på en person från Jehovas genom att lägga handen på bröstet och säga hej. Det är också en hälsning. Borde vara god nog som andra.

Vilken märklig kommentar. Jag spritar händerna ofta när jag åker kollektivt eller går i affärer och tvättar händerna när jag kommer hem. Jag har definitivt ingen bacillskräck, måste man ha det för att ogilla mänsklig närhet? Jag tar i stort sett aldrig i hand, jag lyfter handen till en hälsning istället. Om någon tycker att det kanske är oartigt eller vad som, så får de arbeta lite med sig själv. Jag hälsar ju trots allt. I dag hälsade jag på en person från Jehovas genom att lägga handen på bröstet och säga hej. Det är också en hälsning. Borde vara god nog som andra.
Fast om du läser TS första inlägg så handlar det absolut om det som hon upplever som andra människors bristande handhygien. Det står inget om att ogilla mänsklig närhet. Utan att det handlar om hygien.

Fast om du läser TS första inlägg så handlar det absolut om det som hon upplever som andra människors bristande handhygien. Det står inget om att ogilla mänsklig närhet. Utan att det handlar om hygien.
Andra människors bristande handhygien har inte så mycket med bacillskräck att göra heller, har det?

Jag reflekterade över att dejten jag träffade inte tvättade händerna vid toabesök, när jag pratade med min syster om det sa hon att hon vet många män som beter sig lika "illa", de tvättar labbarna oväntat sällan.

För mig handlar inte TS inlägg om bacillskräck utan om att en del människor är pissiga vad gäller sin handhygien. Att tycka att vissa människor brister på den punkten innebär inte att man behöver arbeta på sin (obefintliga) bacillskräck utan på att det bara är äckligt att ta i folks otvättade skitiga händer.

Andra människors bristande handhygien har inte så mycket med bacillskräck att göra heller, har det?

Jag reflekterade över att dejten jag träffade inte tvättade händerna vid toabesök, när jag pratade med min syster om det sa hon att hon vet många män som beter sig lika "illa", de tvättar labbarna oväntat sällan.

För mig handlar inte TS inlägg om bacillskräck utan om att en del människor är pissiga vad gäller sin handhygien. Att tycka att vissa människor brister på den punkten innebär inte att man behöver arbeta på sin (obefintliga) bacillskräck utan på att det bara är äckligt att ta i folks otvättade skitiga händer.
Helt ärligt har jag inte funderat på folks ev smutsiga händer sedan pandemin, och jag tycker att det var underbart att få släppa det och kunna leva normalt igen.

Helt ärligt har jag inte funderat på folks ev smutsiga händer sedan pandemin, och jag tycker att det var underbart att få släppa det och kunna leva normalt igen.
Så du tycker att andra ska arbeta med sin bacillskräck för att de är av en annan uppfattning än du?

• Gilla
Reactions: abc
Mån-tis denna vecka skakade jag hand över 40 gånger, här är det inte utdött iaf 😂
Alltså jag har skakat hand en gång i år då en ny chef började och då bara för att han var en karl runt femtio år och de gör visst så. Alla andra nystarter har mest sagt hej. :D
Sedan kan jag tänka mig att det är vanligare vid kundkontakter och liknande.

Alltså jag har skakat hand en gång i år då en ny chef började och då bara för att han var en karl runt femtio år och de gör visst så. Alla andra nystarter har mest sagt hej. :D
Sedan kan jag tänka mig att det är vanligare vid kundkontakter och liknande.
Jag gissar att det är mer än ett år sedan jag skakade hand med någon. Det var i år, det var en man i samma ålder du skriver om och jag blev så paff av att han sträckte fram handen för att ta i hand att jag besvarade den normalt. Men jag tror inte det skedde en enda gång under förra året alls! Det är verkligen inte alls vanligt längre, i alla fall inte i de kretsarna jag rör mig- sjukvården.

Vi som jobbar i sjukvården är kanske rädda för baciller?! :D

• Gilla
Reactions: Sel
Så du tycker att andra ska arbeta med sin bacillskräck för att de är av en annan uppfattning än du?
Det fanns ju ingen bacillskräck att arbeta med, sa ni ju? Naturligtvis får du och andra låta bli att ta i andras händer om ni vill. Jag tycker inte heller att ett handslag är ett måste, men för någon som torkar både det ena och det andra dagligen (läs: snor, bajs, mm) så känns det lite galet att tycka att någons hand skulle vara äcklig.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka