Alternativ till boendestöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vården har hittills inte föreslagit det. Tror det kanske är för att jag ändå fungerar någorlunda.

Jag blir skakis, går upp i varv, blir dålig i magen, får panikångest.
Du fungerar så pass bra att jag inte tycker du ska utsätta dig för ECT. Behandlingarna har förstört mitt minne mycket. Har över ett halvårs minneslucka och fått andra kognitiva svårigheter efter behandlingarna.

Det är lätt att rekommendera ECT om man inte varit utsatt för det själv.
 
Panikångest av koffein? Tror att du misstar det för en koffeinkick.

Är det verkligen panikångest du har? Du måste vara unik.
Jag upplever det som panikångest. Känslan är hemsk.

Jag är känslig och reagerar även på det koffein som finns i choklad om jag äter lite för mycket.
 
Det är inte riktigt samma sak. Panikattacker framkallar panikångest dvs en ångest över att få panikattacker.

Jäkligt kort beskrivet.

Jag har alltid tolkat panikångest/panikattack/panikångestattack i stort som synonymer. Eller att man lider av panikångest om man får upprepade panikattacker.

Däremot att det kan utvecklas till paniksyndrom, d.v.s oro och undvikanden för nya panikattacker.
 
Du fungerar så pass bra att jag inte tycker du ska utsätta dig för ECT. Behandlingarna har förstört mitt minne mycket. Har över ett halvårs minneslucka och fått andra kognitiva svårigheter efter behandlingarna.

Det är lätt att rekommendera ECT om man inte varit utsatt för det själv.

Jag har flera bekanta som säger att etc är det bästa som hänt dom.... En låg apatisk och har nu ett normalt liv... Så för alla blir det inte sämre. Vissa blir hjälpt av minnesförlusten också...
 
Jag har flera bekanta som säger att etc är det bästa som hänt dom.... En låg apatisk och har nu ett normalt liv... Så för alla blir det inte sämre. Vissa blir hjälpt av minnesförlusten också...
Absolut!
Om det är sista utvägen är det såklart ett alternativ. Men man ska vara medveten om att bieffekterna ofta inte är att leka med.
Men TS är inte så djupt deprimerad eller har provat så många behandlingsmetoder att det är en rimlig lösning.

Dessutom varar effekten olika länge, för endel några veckor och andra ett par år. Men det är ju inget som bör vara en ensam behandling oavsett.
 
Jag har alltid tolkat panikångest/panikattack/panikångestattack i stort som synonymer. Eller att man lider av panikångest om man får upprepade panikattacker.

Däremot att det kan utvecklas till paniksyndrom, d.v.s oro och undvikanden för nya panikattacker.
Paniksyndrom är väl det som tidigare kallades för panikångest.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 137
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 539
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp