Bukefalos 28 år!

Alternativ till boendestöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget som det finns en diagnos på men lik förbannat har jag svårigheter med att fungera. Jag har jättesvårt med att t.ex. starta och att fullfölja. Och jag är alltid kaotisk oavsett omständigheter. Mat blir inte lagad och disken blir inte diskad, hur gärna jag än vill. Sopor blir liggande. Ibland lyckas jag ta mig i kragen och göra något men det är alltid förenat med en orimlig energiåtgång. Så nog tycker jag det är att vara funktionshindrad även om diagnos saknas.
Okej, det verkar ju rimligt.

Så, vad tänker du göra åt saken då?
Det kommer inte att komma någon med ett magiskt trollspö och lösa problemen åt dig. Så för att få det bättre måste du hitta på någon väg ur som du klarar av.
Detta oavsett hur svårt, obehagligt, ansträngande eller besvärligt som det är.
 
Okej, det verkar ju rimligt.

Så, vad tänker du göra åt saken då?
Det kommer inte att komma någon med ett magiskt trollspö och lösa problemen åt dig. Så för att få det bättre måste du hitta på någon väg ur som du klarar av.
Detta oavsett hur svårt, obehagligt, ansträngande eller besvärligt som det är.

Våga prova och inte bestämma på förhand hur det kommer att gå. Annars kommer man aldrig ur vinkelvolten. Vissa saker kommer funka, andra inte.

Framförallt kommer ingen med något magiskt trollspö som löser problemen inom den snäva och antydningsvis ganska skeva ram som ställs upp.

Men det är liksom inte lätt när man är deprimerad och fast i sina snäva och negativa tankar. På nåt sätt måste det dock starta. Att prova en annan medicin kanske inte alls är helt fel för att få igång processen.
 
Inget som det finns en diagnos på men lik förbannat har jag svårigheter med att fungera. Jag har jättesvårt med att t.ex. starta och att fullfölja. Och jag är alltid kaotisk oavsett omständigheter. Mat blir inte lagad och disken blir inte diskad, hur gärna jag än vill. Sopor blir liggande. Ibland lyckas jag ta mig i kragen och göra något men det är alltid förenat med en orimlig energiåtgång. Så nog tycker jag det är att vara funktionshindrad även om diagnos saknas.
Får du chans att prata om medicineringen med läkaren så fråga om Ritalin eller liknande, det är den som gör att jag har ork att göra saker och ting. Med eller utan depression så har jag svårt att komma igång med saker och den hjälper väldigt.
 
Får du chans att prata om medicineringen med läkaren så fråga om Ritalin eller liknande, det är den som gör att jag har ork att göra saker och ting. Med eller utan depression så har jag svårt att komma igång med saker och den hjälper väldigt.
Det går inte att få utan ADHD-diagnos eller möjligen sällsynta fall narkolepsi

Kl;
Jag undrar en sak, hjälper svaren du får i trådarna dig Wille?
 
Men det är liksom inte lätt när man är deprimerad och fast i sina snäva och negativa tankar. På nåt sätt måste det dock starta. Att prova en annan medicin kanske inte alls är helt fel för att få igång processen.
Nej det är naturligtvis jättesvårt, grymt tufft och oerhört skrämmande.
Men det måste ändå göras.
Annars så sitter man fast i vinkelvolten för evigt.
 
Okej, det verkar ju rimligt.

Så, vad tänker du göra åt saken då?
Det kommer inte att komma någon med ett magiskt trollspö och lösa problemen åt dig. Så för att få det bättre måste du hitta på någon väg ur som du klarar av.
Detta oavsett hur svårt, obehagligt, ansträngande eller besvärligt som det är.
Inväntar på att jag får komma till arbetsterapeut. Mitt ärende ligger hos remissgruppen nu.
Får du chans att prata om medicineringen med läkaren så fråga om Ritalin eller liknande, det är den som gör att jag har ork att göra saker och ting. Med eller utan depression så har jag svårt att komma igång med saker och den hjälper väldigt.
Jag har inte add/adhd.
Det går inte att få utan ADHD-diagnos eller möjligen sällsynta fall narkolepsi

Kl;
Jag undrar en sak, hjälper svaren du får i trådarna dig Wille?
Jag vet inte. Men svaren fortsätter att komma oavsett om jag läser tråden eller inte.
 
Ditt inlägg osar av förakt för funktionshinder.

Så svårt det är. Och med en depression är allt så mycket svårare. Jag tycker det är misär i mitt hem.

Och ska man tro en del på Buke är det bara för mig att ta mig i kragen. Lätt som en plätt liksom.
Dina inlägg tidigare har visat än mer förakt och hat mot folk mot funktionshinder.
Kasta inte sten i glashus
 
Inte jag heller, det är därför den fungerar så bra. Jag får energi att göra saker och ting jag inte kunnat annars.
Konstigt. När jag läser i fass så nämns det att den skrivs ut till dem som har adhd först efter att läkemedelsfria behandlingar provats. Läkemedlet är dessutom beroendeframkallande. Så bara den saken gör att jag inte är pepp på att prova.
 
Jag har det utan att ha ADHD, det finns olika anledningar till att man får det. Och jag har definitivt inte någon narkolepsi.
Isåfall är det off-label förskrivning och tror inte man kan räkna med att få ritalin om man ber om det.
Jag vet inte. Men svaren fortsätter att komma oavsett om jag läser tråden eller inte.
Ok. Tänkte att du har ju startat flera trådar, att du var nöjd med svaren i den första så du ville ha fler inputs och därför sökte dig till forumet återkommande?
 
Konstigt. När jag läser i fass så nämns det att den skrivs ut till dem som har adhd först efter att läkemedelsfria behandlingar provats. Läkemedlet är dessutom beroendeframkallande. Så bara den saken gör att jag inte är pepp på att prova.
Jo men vården är inte så extremt låst alltid som man kan tro. Många läkare ger det som fungerar även om det inte är enligt fass alltid. Och alla mediciner som man behöver blir man beroende av. Annars hade man inte behövt dom förmodligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 819
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 280
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 673
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 618
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp